Haha, Piebe. Je doet jezelf tekort hoor, met die laatste zin.
Ik heb dat ook wel, dat het stemgeluid van de vocalist voor een groot deel bepaalt of ik een band leuk vind of niet. Op zich vind ik Nergal zijn stem wel heel gaaf. Maar een tweede belangrijk puntje voor mij is of er melodie in de muziek zit. Ik hou best van een potje flink raggen, maar als ik moeite heb om een lijn in de muziek te ontdekken, haak ik snel af. En dat is precies hetgeen wat ik tot nu toe altijd lastig heb gevonden in de muziek van Behemoth. Maar wellicht dat ik het live beter ga begrijpen. Het concept van die band spreekt me namelijk wel aan. Hopelijk past het in m'n tijdschema om het dit jaar een kans te geven!
Met Ghost heb je trouwens ook gelijk, vind ik. Zeker die eerste albums zijn qua geluid een stuk minder vol dan hoe het live klinkt. Kan ook door de productie komen. De laatste albums klinken wat dat betreft naar mijn smaak ook een stuk beter. Al haalt dat het nog steeds niet bij de live ervaring. Dat gaat dit jaar ook weer geweldig worden!
Om je Motley Crue commentaar moest ik hardop lachen! Bier drinken om je oren te verdoven, zodat je de slechte zang van de zanger beter te kunnen verdragen. Da's wel een heel unieke manier.
Zo zie je, ook ik kan best een potje zeveren. Zeker als het over metal gaat!