Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.632
3.255
Nog een mooie ontdekking gedaan tussen de nieuwe album-release van afgelopen vrijdag: het album ATM Revised van de Russische band Kauan (omschreven op Wiki als 'Folk metal, doom metal, ambient, post-rock, neofolk'):
https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_mRzPlMGpzksgyFI7ElPr7-EKjVWpr1uv4&feature=share

Wat een heerlijke, atmosferische wegdroommuziek!
Niet dat ik ze snel op een festival als GMM zie staan, zeker gezien hun nationaliteit...
Hebben blijkbaar ooit wel eens in Nederland gespeeld, op ProgPower in Baarlo in 2017.
Om nog even terug te komen op deze.
Ik dacht altijd dat dat Finnen waren - al die hun teksten zijn in het Fins, hun bandnaam is Fins (betekent iets als 'langdurig').
Ben dus wat gaan opzoeken maar het wordt alleen maar vreemder aangezien ze blijkbaar echt van diep in Rusland komen.

Fins is een erg poëtische taal dus op dat vlak snap ik het wel, maar hoe kom je erop als je dat zelf niet spreekt... Het is vreselijk om te leren (ja, ik heb me eraan gewaagd omwille van mijn erasmus daar) maar een van de mooiste talen om gewoon naar te luisteren zonder iets te verstaan naar mijn mening. Elfentaal (uit LOTR bvb) is geïnspireerd door Fins en Finntroll koos niet zomaar het Zweeds (ipv Fins) voor hun trollengezangen :D dus atmosferische muziek en de Finse taal zijn een ideale combinatie.

Alleszins, de band is 'based in Estonia', dus op zich hoeft het touren niet zo'n probleem te zijn. Tenzij je ze dus puur als 'Rus zijnde' boycot.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ja ik kan er weinig gaten in schieten op 2 punten na. Solstafir staat echt veel te klein en ook Symphony X verwacht ik bij de grootste letters.
billy talent is wat groter in duitsland, hier in belgië zou ik die een rij lager zetten tussen architects en behemoth
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
billy talent is wat groter in duitsland, hier in belgië zou ik die een rij lager zetten tussen architects en behemoth
Yup, gelijk in. Zo me eigenlijk niet verbazen als ze nog geen eens een logo krijgen. Stonden vorige keer ook namiddag mainstage en hebben daarna niet aan bekendheid gewonnen geloof ik.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Rock Werchter komt morgen met de volledige line-up dus als Graspop nog iets lost deze week, moet het vandaag zijn :)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
En bring me the horizon staat op je poster, maar die staan niet op de line-up :LOL:
I will also bully the GMM crew into confirming BMTH :cool::unsure:
Solstafir staat echt veel te klein en ook Symphony X verwacht ik bij de grootste letters.
Yeah I pretty much created this poster off the top of my head, so I forgot about some acts for a while and didn't want to start over entirely :D
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.530
Om nog even terug te komen op deze.
Ik dacht altijd dat dat Finnen waren - al die hun teksten zijn in het Fins, hun bandnaam is Fins (betekent iets als 'langdurig').
Ben dus wat gaan opzoeken maar het wordt alleen maar vreemder aangezien ze blijkbaar echt van diep in Rusland komen.

Fins is een erg poëtische taal dus op dat vlak snap ik het wel, maar hoe kom je erop als je dat zelf niet spreekt... Het is vreselijk om te leren (ja, ik heb me eraan gewaagd omwille van mijn erasmus daar) maar een van de mooiste talen om gewoon naar te luisteren zonder iets te verstaan naar mijn mening. Elfentaal (uit LOTR bvb) is geïnspireerd door Fins en Finntroll koos niet zomaar het Zweeds (ipv Fins) voor hun trollengezangen :D dus atmosferische muziek en de Finse taal zijn een ideale combinatie.

Alleszins, de band is 'based in Estonia', dus op zich hoeft het touren niet zo'n probleem te zijn. Tenzij je ze dus puur als 'Rus zijnde' boycot.
Er is een uitleg op de website over de taalkeuze: https://kauanmusic.com/about
Kort gezegd: Fins is een mooie taal om liedjes mee te maken.
De band opereert al jaren niet meer vanuit Rusland. De eerste 2 platen uit 2007 en 2008 komen uit Rusland, de 3e is in eigen beheer, daarna Italië/VS/Canada sinds 2011. Bandleden wonen in Estland en Finland.
Over ATM Revised: het is een 'herziening' (ze spreken zelf niet over een remaster) van hun 3e album 'Aava Tuulen Maa' (vandaar ATM revised) uit 2010. Op hun facebook de uitleg: https://www.facebook.com/photo/?fbid=714471146902216&set=a.242408460775156
 
  • Winning
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken