Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.530
Om een nieuw onderwerp aan te snijden: ik vind Behemoth live echt ijzersterk, maar als ik de albums dan weer luister weet het mij niet te pakken op enkele momenten na. Ben wel benieuwd bij welke bands jullie dat hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Om een nieuw onderwerp aan te snijden: ik vind Behemoth live echt ijzersterk, maar als ik de albums dan weer luister weet het mij niet te pakken op enkele momenten na. Ben wel benieuwd bij welke bands jullie dat hebben.
Ghost kan ik op plaat niet zo heel veel mee. Terwijl ik ze live goed over vind komen. Zal ook mede aan de meegeleverde show liggen. Sfeerbeleving is ook belangrijk. Vind dat de sfeer op de platen wat minder wordt overgebracht. Beetje als King Diamond bij daglicht zien als vergelijking
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Nightrage

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Naaahhh ze hebben zoveel betere nummers dan deze. Al was het 28 januari wel echt een dik feestje in Den Bosch. Warfront is echt geweldig, heb hem hier gesigneerd en wel liggen :D
Geweldig optreden in Den Bosch inderdaad! Wind Rose voor mij het toppunt van de avond! Helaas hadden ze maar tijd voor 6 nummers, en hebben ze mijn favoriet, Gates of Ekrund, niet eens gespeeld..
Diggy diggy hole als afsluiter was heerlijk idd, met al die meeblèrende metalheads! 😝
Maar ze hebben idd wel betere nummers, zeker op het laatste album, Warfront.
Diggy diggy hole is niet eens van hun, maar een cover van een Minecraft YouTube-kanaal.
Dat wordt in ieder geval weer een feestje op Alcatraz!


 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Om een nieuw onderwerp aan te snijden: ik vind Behemoth live echt ijzersterk, maar als ik de albums dan weer luister weet het mij niet te pakken op enkele momenten na. Ben wel benieuwd bij welke bands jullie dat hebben.
Heb ik ook wel met Behemoth ja. Sowieso veel extremere bands werken gewoon beter in live setting. Goed volume, dynamischer geluid, dan ga je echt vol op in de muziek. Een studio opname op normaal volume doet daar vaak geen recht aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Heb ik ook wel met Behemoth ja. Sowieso veel extremere bands werken gewoon beter in live setting. Goed volume, dynamischer geluid, dan ga je echt vol op in de muziek. Een studio opname op normaal volume doet daar vaak geen recht aan.
Die gaan Tivoli van de zomer ook helemaal met de grond gelijkmaken. Vond ze als voorprogramma bij Slipknot eigenlijk wel fijn, alleen het geluid was best wel ruk (ook bij Slipknot).
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Die gaan Tivoli van de zomer ook helemaal met de grond gelijkmaken. Vond ze als voorprogramma bij Slipknot eigenlijk wel fijn, alleen het geluid was best wel ruk (ook bij Slipknot).
Ja vet. Heb je kaarten voor die show? Ik ben benieuwd waar ze op Graspop terecht komen. Ben een beetje bang voor een mainstage spot in de vroege avond, vraag me toch af hoe goed dat gaat werken in vol daglicht.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Electric Callboy was ineens weer één groot feest gisteren, die hebben toch wel echt de meest energieke zaal shows die ik mee hebt gemaakt.
iets minder lullen en covers mag wel van mij, maar alsnog wel genoten.
vind het persoonlijk wel jammer dat ze weggezet worden als gewoon weer een party metal band, vind dat hun muziek toch wel een stuk diverser en unieker is dan bijvoorbeeld een Alestorm om maar wat te noemen.
blijf het ook wat vreemd vinden dat Graspop en Werchter deze band mislopen ieder jaar, blijft natuurlijk gewoon de snelst gegroeide metalband van de afgelopen jaren. Ik begrijp dat ze door Alcatraz geboekt zijn als headliner, maar dat was ook meer een plan C last minute paniekboeking. Lijkt mij dan dat als Werchter/Graspop ze graag had gewild ze allang waren geboekt voor die tijd.
zal in ieder geval een vermakelijke headlinershow worden op Alcatraz, je merkt wel dat de band flink investeerd in de productie.
Geweldige show gisteren inderdaad!
Wel vreselijk druk, zoals ook al door anderen gezegd. Volgens mij nog nooit bij zo'n druk concert geweest. Ik stond letterlijk helemaal tegen de bar geplakt (wat ook weer zijn voordelen had.. 😉🍺).

Ook beetje jammer dat dit soort muziek ook een bepaald soort mensen aantrekt, die iets meer agressief en opgefokt zijn dan het doorsnee metal publiek, en er gasten zijn die doodleuk met compleet bezweet en ontbloot bovenlijf zich door de menigte wringen om drinken te gaan halen..
Maar ja, hoort er allemaal bij, zullen we maar zeggen.. 🤷‍♂️
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Ja vet. Heb je kaarten voor die show? Ik ben benieuwd waar ze op Graspop terecht komen. Ben een beetje bang voor een mainstage spot in de vroege avond, vraag me toch af hoe goed dat gaat werken in vol daglicht.
Gaat morgen pas in de verkoop, maar nee, daar vind ik ze ook niet goed genoeg voor. Denk dat ze ook wel op main belanden, ja, en dat is absoluut niet gunstig inderdaad. Maar goed, ik heb zo'n gevoel dat we eigenlijk meer tenten op Graspop nodig hebben om iedereen weg te kunnen zetten die we in het donker willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Gaat morgen pas in de verkoop, maar nee, daar vind ik ze ook niet goed genoeg voor. Denk dat ze ook wel op main belanden, ja, en dat is absoluut niet gunstig inderdaad. Maar goed, ik heb zo'n gevoel dat we eigenlijk meer tenten op Graspop nodig hebben om iedereen weg te kunnen zetten die we in het donker willen zien.
Toekomstplan voor Graspop: mega tent over de mainstages heen zodat alles in het donker kan spelen. Ik zeg doen. Als die verduistering ergens bij past, is het wel een metalfestival.
 

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
37
84
Toekomstplan voor Graspop: mega tent over de mainstages heen zodat alles in het donker kan spelen. Ik zeg doen. Als die verduistering ergens bij past, is het wel een metalfestival.
Lowlands heeft dat al vanaf het begin. Jaren lang was mainstage een circustent waar 15.000 man in konden maar sinds een paar jaar dit (ontwerp van Stageco)
 

Bijlagen

  • lowlands-alpha2.jpg
    lowlands-alpha2.jpg
    512,4 KB · Weergaven: 21

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Om een nieuw onderwerp aan te snijden: ik vind Behemoth live echt ijzersterk, maar als ik de albums dan weer luister weet het mij niet te pakken op enkele momenten na. Ben wel benieuwd bij welke bands jullie dat hebben.
Heel herkenbaar dit! Kende Behemoth wel van naam, maar luisterde het niet echt eigenlijk. En toen stonden ze in 2019 (geloof ik) in het voorprogramma van Slipknot, die show heeft mij echt omver geblazen. Zo vet! Laatst ook weer gezien met Arch Enemy, ze zetten gewoon een onwijs goede show neer.

Ik twijfel enorm om 3 dagen naar Alcatraz te gaan. Ben maar alleen en moet sowieso een hotel boeken (ik doe niet aan campings), dus het is best een duur grapje ook. En ben nog nooit in mn eentje 3 dagen naar een festival geweest...
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Hmm, jullie maken me toch wel erg nieuwsgierig nu naar Behemoth. Heb hun muziek op album een paar keer de kans gegeven, maar telkens weer geconcludeerd dat het voor mij een tikkeltje te extreem is. Maar zou zomaar kunnen dat het me live wel pakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Hmm, jullie maken me toch wel erg nieuwsgierig nu naar Behemoth. Heb hun muziek op album een paar keer de kans gegeven, maar telkens weer geconcludeerd dat het voor mij een tikkeltje te extreem is. Maar zou zomaar kunnen dat het me live wel pakt!
op album was het ook niet mijn ding, maar afgelopen oktober gezien met arch enemy en was wel vet live. (ik ben helemaal niet van de black metal over het algemeen)
als ze de marquee headlinen tijdens een headliner die ik niet wil zien ga ik zeker weer een kijkje nemen.
ik neem aan dat ze die niet in het daglicht zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Geweldige show gisteren inderdaad!
Wel vreselijk druk, zoals ook al door anderen gezegd. Volgens mij nog nooit bij zo'n druk concert geweest. Ik stond letterlijk helemaal tegen de bar geplakt (wat ook weer zijn voordelen had.. 😉🍺).
is dit niet een beetje een 013 dingetje? ik kom er niet zo vaak, maar ben een paar weken geleden bij BFMV geweest, was ook uitverkocht. en had moeite om de zaal in te komen zelfs voor het eerste voorprogramma. leek toen wel nog erger dan gisteren.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Vroeger had Graspop natuurlijk 2 marquees. denk alleen niet dat daar nu nog plek voor zal zijn met de huidige indeling.
zou alleen die dubbele mainstage constructie ook voor geen goud in willen ruilen. 2 volledige headliner sets zien in het donker is voor mij wel één van de grootste treklpleisters van het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH, jonasvh en Jamel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Hmm, jullie maken me toch wel erg nieuwsgierig nu naar Behemoth. Heb hun muziek op album een paar keer de kans gegeven, maar telkens weer geconcludeerd dat het voor mij een tikkeltje te extreem is. Maar zou zomaar kunnen dat het me live wel pakt!
Persoonlijk denk ik dat een band als Behemoth je gewoon moet liggen. Ook op de plaat. Ghost vind ik bijvoorbeeld op plaat iets magertjes klinken. Live lijkt de productie altijd wel 3 keer vetter. Plus de visuele beleving natuurlijk. Bands vallen of staan bij mij altijd met de stem en of grunt. Behemoth is daarin inderdaad wel vrij extreem. Moet denk ik echt al je smaak zijn anders wordt je volgens mij ook live niet overtuigd. Dat is ook mijn persoonlijke probleem met alle hardcore, hardcore, deathcore, etc. Die stemmen zijn voor mijn gehoor zo'n geschreeuw dat ik er persoonlijk niks van kan maken. Hoe goed de band musical ook is. Daarom zal ik ook niet blij worden van BMTH of Electric Callboy. Maar ieder zijn eigen. Er staan inmiddels al zoveel bands waar ik wel goed op ga. Met voor mij persoonlijk toch een hoogtepunt de rollatorrock van Motley Crue. Na 30 jaar ze toch eindelijk live zien. Alleen vantevoren zeker een paar biertjes er in om mijn oren een beetje te verdoven. Vince is nou eenmaal echt niet een goede zanger.

Zo....wat een relaas Jamel. En waarschijnlijk wordt je er niks wijzer van😜😜
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
is dit niet een beetje een 013 dingetje? ik kom er niet zo vaak, maar ben een paar weken geleden bij BFMV geweest, was ook uitverkocht. en had moeite om de zaal in te komen zelfs voor het eerste voorprogramma. leek toen wel nog erger dan gisteren.
Absoluut. 013 (main althans) heeft een grandioos verschrikkelijke indeling, zeker beneden voor het podium. Bovenaan de trappen is het wel aardig te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken