Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Van de site:

No, this is not the eponymous wrestling duo, or the infamous DC Comics villains, and not even the four other bands of the same name listed in Encyclopaedia Metallum. Legion of Doom are yet to release their first track because this is an emerging project forged by doom metal royalty with decades of experience in such illustrious bands as Saint Vitus, Trouble, Corrosion of Conformity, Blood of the Sun, Spirit Caravan, Leadfoot and The Skull. Trouble Ron Holzner set things in motion because he wanted to pay tribute to his old brother in arms Eric Wagner following his untimely death. We are just as curious about what to expect as you and Legion of Doom are a bit of a wild card but with a veritable who’s who of doom metal talent we couldn’t be in better hands. A must-see for traditional doom metal fans! #GMM23

Supergroup met nog geen nummer uit dus.
Daar moest ik dus als eerste aan denken.. 😂
WWF kijken met Hulk Hogan, The Ultimate Warrior, The Undertaker, etc. etc., heerlijke nostalgie naar mijn vroege tienerjaren! 😎

The_Road_Warriors.png
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
De geüpdatete versie van mijn clashfinder. Gebaseerd op veelal kijken waar bands de meest recente passage stonden. Ik kom uit op een totaal van nog 2 of 3 namen. De headliner van de vrijdag en nog 1 of 2 namen op de zondag voor de Main Stage.
Kreator heb ik doorgeschoven als Marquee headliner, al heb ik zelf veel liever Billy Talent.

 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Vorig jaar zag een standaard dag er als volgt uit:
South Stage - 6
North Stage - 6
Marquee - 8
Metal Dome - 7
Jupiler Stage - 6
Totaal dus 33 bands.

De donderdag en de zaterdag zitten daar dus al 1 boven, en de vrijdag met de headliner zelfs al 3.
Dan moet er blijkbaar ergens een of meerdere uitbreiding zijn.
Gezien het grote aantal core/punk bands (ook in deze worp zitten er alweer een paar) lijkt het me aannemelijk dat de Jupiler Stage opnieuw wordt uitgebreid naar 7 bands per dag (2 edities geleden was dat nog maar 5).
Ook op Main Stage en in Metal Dome zou er nog eentje bij kunnen komen.

Als 36 de nieuwe standaard zou worden, zouden we dus nog maar liefst 9 bands kunnen verwachten.
Een standaard dag zou er dan als volgt uit kunnen zien:
South Stage - 7
North Stage - 6
Marquee - 8
Metal Dome - 8
Jupiler Stage - 7


Dat was het toch vorig jaar eigenlijk ook al?
Ok, er stonden 2 bands minder dan op een standaard dag, en de main stage begon 1,5 uur later, maar voor de rest was het een redelijk normale dag, toch?
Op StuBru spreken ze van 140+ bands dus denk inderdaad dat we er nog minstens 5 mogen verwachten
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Edit: Wat moet ik de zaterdag zien?
Naast Dark Angel/ Draconian/ In flames/ Korpiklaani/ Pantera/ Slipknot?
Zeker gaan kijken:
Parkway Drive
Rancid
Skindred
Vended

Wellicht niet echt jouw genres als ik afga op je rijtje, maar toch:
Fields Of The Nephilim
Sleep Token
Sólstafir
Soen
Antimatter
Life Of Agony

NIET, I repeat, NIET:
Mimi Barks (flashbacks naar Dana Dentata vorig jaar, er moet blijkbaar ieder jaar zoiets vreselijks tussen zitten... :sick: )
 
Laatst bewerkt:

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
De geüpdatete versie van mijn clashfinder. Gebaseerd op veelal kijken waar bands de meest recente passage stonden. Ik kom uit op een totaal van nog 2 of 3 namen. De headliner van de vrijdag en nog 1 of 2 namen op de zondag voor de Main Stage.
Kreator heb ik doorgeschoven als Marquee headliner, al heb ik zelf veel liever Billy Talent.

Denk niet dat Ghost, Gojira en Parkway Drive zo laat gaan beginnen.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Zeker gaan kijken
Parkway Drive
Rancid
Skindred
Vended

Wellicht niet echt jouw genres als ik afga op je rijtje, maar toch:
Fields Of The Nephilim
Sleep Token
Sólstafir
Soen
Antimatter
Life Of Agony

NIET, I repeat, NIET:
Mimi Barks (flashbacks naar Dana Dentata vorig jaar, er moet blijkbaar ieder jaar zoiets vreselijks tussen zitten... :sick: )
Uit nieuwsgierigheid toch maar even gecheckt, wat de fk is Mimi Barks :sick:
Overige stond al op mijn lijstje/ toch maar even erop gezet om het een andere keer een 3e kans te geven :
Merci!
1677173465433.png
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Elegant Weapons op donderdag aldus wikipedia:

Elegant Weapons is a metal supergroup composed of bassist Rex Brown (formerly of Pantera), guitarist Richie Faulkner and drummer Scott Travis, both from Judas Priest, and vocalist Ronnie Romero of Rainbow. The band announced their formation on 25 October 2022.

Edit: eerste single komt morgen uit.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
De geüpdatete versie van mijn clashfinder. Gebaseerd op veelal kijken waar bands de meest recente passage stonden. Ik kom uit op een totaal van nog 2 of 3 namen. De headliner van de vrijdag en nog 1 of 2 namen op de zondag voor de Main Stage.
Kreator heb ik doorgeschoven als Marquee headliner, al heb ik zelf veel liever Billy Talent.

Dat is wel een hele pijnlijke clash bij jou; Haken gelijk met Symphony X
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Ik vind het grappig dat juist op de dag dat niemand heeft geroepen dat dit de dag is Graspop komt met nieuwe namen.


Hoe dan ook, zeer blij met deze nieuwe worp. Kijk vooral uit naar The Distillers, Code Orange en VV aangezien dit bands zijn die ik nog nooit zag en mij zeer hard aanspreken. Voor de niet kenners trouwens, VV is Ville Vallo, een nieuw project van de vroegere H.I.M zanger dus. Daarnaast ook nog blij met Airbourne, Vended en Municipal Waste van de bands die ik wel eerder live zag.


Volgens mij is de line up nu ook zo goed als compleet. We verwachten nog een headliner op vrijdag en de rest zal denk ik vooral opvulling zijn. Cover bands en tribute bands, Red Bull bed room jam bands en verder verwacht ik niks te speciaal meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken