Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
845
2.474
Zondag staan voor mij ook een aantal geweldige namen. Ik vind de vrijdag juist echt serieus achterblijven, op Gojira na.
Ben het eens dat vrijdag minder dik is dan de donderdag. Maar vind vrijdag nog best aardig met:
- Amon Amarth
- Behemoth
- Gojira
- Meshuggah
En dan heb je ook nog Asking Alexandria/ Delain/ Disturbed/ Fintroll/ Hatebreed/ Heidevolk/ Hollywood Undead en Ice nine kills, die ik nog mee probeer te pakken :)
Edit: Wat moet ik de zaterdag zien?
Naast Dark Angel/ Draconian/ In flames/ Korpiklaani/ Pantera/ Slipknot?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Die zondag is toch ook wel (te) vol met mainstage bands?

Wie kan er op de mainstage:

- Avatar
- Billy Talent
- Def Leppard *
- Motley Crue *
- Kissin' Dynamite
- Generation Sex
- Hollywood Vampires *
- Three Days Grace
- Skid Row
- in principe ook nog DirkSchneider, maar die zullen ze wel wegzetten in een tent tijdens MC of DL vermoed ik.

* = zekerheidje

Zou de timetable dan: Kissin' Dynamite > Billy Talent > Skid Row > Three Days Grace > Avatar > Generation Sex > Hollywood Vampires > Def Leppard > Motley Crue zijn?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Aantal bands nu:
Donderdag: 34
Vrijdag: 35
Zaterdag: 34
Zondag: 32
Totaal: 136

We zitten wel aardig aan het limiet zo gok ik?
Vorig jaar zag een standaard dag er als volgt uit:
South Stage - 6
North Stage - 6
Marquee - 8
Metal Dome - 7
Jupiler Stage - 6
Totaal dus 33 bands.

De donderdag en de zaterdag zitten daar dus al 1 boven, en de vrijdag met de headliner zelfs al 3.
Dan moet er blijkbaar ergens een of meerdere uitbreiding zijn.
Gezien het grote aantal core/punk bands (ook in deze worp zitten er alweer een paar) lijkt het me aannemelijk dat de Jupiler Stage opnieuw wordt uitgebreid naar 7 bands per dag (2 edities geleden was dat nog maar 5).
Ook op Main Stage en in Metal Dome zou er nog eentje bij kunnen komen.

Als 36 de nieuwe standaard zou worden, zouden we dus nog maar liefst 9 bands kunnen verwachten.
Een standaard dag zou er dan als volgt uit kunnen zien:
South Stage - 7
North Stage - 6
Marquee - 8
Metal Dome - 8
Jupiler Stage - 7

Donderdag wel echt 100% een volledige dag nu trouwens.
Dat was het toch vorig jaar eigenlijk ook al?
Ok, er stonden 2 bands minder dan op een standaard dag, en de main stage begon 1,5 uur later, maar voor de rest was het een redelijk normale dag, toch?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Waar kunnen we Vended verwachten? Opener van de main? Opener van de Jupiler Stage? Of toch hoger op de Jupiler Stage?..
Ik zou gokken vroeg op main.
Met Clutch, Crowbar, Orange Goblin, en nu dus Planet of Zeus en Legion of Doom erbij kom ik de dag wel door denk. Behemoth en Amon Amarth zijn ook leuk. Afsluiten met Meshuggah en Gojira. Dik in orde.
En jij wil de feestjes missen bij Finntroll en Heidevolk?
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
273
457
Zondag staan voor mij ook een aantal geweldige namen. Ik vind de vrijdag juist echt serieus achterblijven, op Gojira na.
Tja, na deze laatste worp zal het dagticket vrijdag worden voor ons.

Met amon Amarth, Gojira, Behemoth, Meshuggah, Any Given Day, Disturbed veruit de beste dag. Alleen spijtig dat Orbit Culture de donderdag staat.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.546
Het zwaartepunt van de gehele line up ligt ook veel te veel bij core bands naar mijn smaak hoor. Een goeie tech death band als Vektor had er beter bij kunnen komen. Sowieso teleurstellend weinig van de undercard pareltjes van Hellfest overgekomen helaas.

Edit: naast core staat er ook best veel hardrock trouwens. Denk echt wel dat Graspop haar vaste bezoekers beter zou vasthouden met wat meer thrash/death/black metal op de planken. En vind ik zelf ook vetter, naast prog en stoner. Vandaar eens met @redbaron.

Nog niet helemaal bijgelezen, alvast hierop reageren. Ik denk dat ze met deze worp ook een hele andere groep vaste bezoekers enorm vasthouden met de flinke portie hardrock-achtige dingen. Voor mij zeer tevreden met de toevoegingen op donderdag en zondag bijvoorbeeld en zie mijzelf toch ook als vaste bezoeker inmiddels!
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Die zondag is toch ook wel (te) vol met mainstage bands?

Wie kan er op de mainstage:

- Avatar
- Billy Talent
- Def Leppard *
- Motley Crue *
- Kissin' Dynamite
- Generation Sex
- Hollywood Vampires *
- Three Days Grace
- Skid Row
- in principe ook nog DirkSchneider, maar die zullen ze wel wegzetten in een tent tijdens MC of DL vermoed ik.

* = zekerheidje

Zou de timetable dan: Kissin' Dynamite > Billy Talent > Skid Row > Three Days Grace > Avatar > Generation Sex > Hollywood Vampires > Def Leppard > Motley Crue zijn?
Is het niet eerder Kissin' Dynamite die de tent ingaat dan Dirkschneider? Ik denk dat veel MC/DL-fans ook interesse hebben in een Accept setlist.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Op zich prima natuurlijk, hoef je je niet te sparen en kun je zondag gewoon brak zijn. Vind het zelf wel een prima vooruitzicht om zondag rustig aan te kunnen doen althans, na zóveel vette shows…
Zul je alleen zien dat er weer een must-see helemaal aan het begin van de dag staat (bv. Bloodywood, Lorna Shore, Coheed And Cambria, Hippotraktor)...
En helemaal rustig aan zit er natuurlijk ook niet in met namen als Avatar, Eluveitie, Bloodywood, Lorna Shore, Chelsea Grin, The Halo Effect, en (natuurlijk voor @MarcoReusel 😉 ) Kreator! 🤘
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ben het eens dat vrijdag minder dik is dan de donderdag. Maar vind vrijdag nog best aardig met:
- Amon Amarth
- Behemoth
- Gojira
- Meshuggah
En dan heb je ook nog Asking Alexandria/ Delain/ Disturbed/ Fintroll/ Hatebreed/ Heidevolk/ Hollywood Undead en Ice nine kills, die ik nog mee probeer te pakken :)
Edit: Wat moet ik de zaterdag zien?
Naast Dark Angel/ Draconian/ In flames/ Korpiklaani/ Pantera/ Slipknot?
Eens met deze opsomming, vrijdag is best prima, de andere dagen zijn gewoon waanzinnig. Watain is ook must-see voor mij op vrijdag.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Zul je alleen zien dat er weer een must-see helemaal aan het begin van de dag staat (bv. Bloodywood, Lorna Shore, Coheed And Cambria, Hippotraktor)...
En helemaal rustig aan zit er natuurlijk ook niet in met namen als Avatar, Eluveitie, Bloodywood, Lorna Shore, Chelsea Grin, The Halo Effect, en (natuurlijk voor @MarcoReusel 😉 ) Kreator! 🤘
Aangezien Hippotraktor in de marquee zou komen is die kans heel reëel ja (tenzij daar nog iets gewijzigd is, want dat is info van oktober)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken