Graspop Metal Meeting 2023

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
262
405
Oké die was best sick!

En ben je met crowdsurfen niet bang te vallen?
Ik niet echt vertrouw wel op het publiek om mijn 17 jarige lichaam te kunnen tillen. Heb afgelopen GMM editie 3x gecrowd surft waarvan Sepultura het langste was en het gaafste. Bij Offspring was het meer gooien dus dat is wat minder fijn maar Offsrping is meer punk dan metal (dus een andersoort publiek) en de 3e x was bij sabaton ook echt gaaf
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
262
405
Ook wel fijn. Enige dag dat ik niet om 10.00 kan kijken om de nieuwe headliner te zien. Word GNR aangekondigd:rolleyes:

VANDAAG IS DE DAG
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
208
455
Haha the offspring, heerlijk. Ooit als 14-jarige in ik geloof 2009 voor t eerst gecrowdsurfd bij the offspring. Al was 60kg blijkbaar te zwaar, want na flink wat meters lag ik ineens 2m lager in de pit
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Het gaat beter als mensen zichzelf niet helemaal slap laten hangen. Eerder stijf als een plank. Dan ben je een stuk makkelijker te dragen voor het publiek! Gratis tip.

Ik vind crowdsurfers prima maar heb vorig jaar wel echt concerten gehad dat ik vrijwel de hele tijd met mijn rug naar het podium moest staan om mensen te vangen, op een moment is de lol daar wel een beetje vanaf. Vooral als je voor de derde keer dezelfde langs ziet komen 😅 er is een punt dat anderen niet meer verantwoordelijk zijn voor jouw lolletje he
Goeie tip, thanks!

Mja dat is dus ook wat ik bedoel. Ik ga bijna nooit crowdsurfen, want er zijn veel situaties te bedenken dat het voor anderen vooral een last is en dan is het me niet waard. Als ik al ga, dan observeer ik vooraf eerst wat de situatie vooraan is. Als daar bij wijze van spreken allemaal vrouwen van 1.60m met hun gezicht naar het podium helemaal op staan te gaan in het concert, ga ik me daar niet naartoe laten dragen. Tuurlijk zit er altijd een risico in, dat kun je nooit helemaal uitsluiten. Maar het verschilt wel degelijk per concert in hoeverre je anderen tot last bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Via een bron in Amerika hier al eerder gedeeld zou de GNR tour om 8 am Amerikaanse tijd bekend moeten worden.
Hier zou het dan 15:00 uur zijn.
Zou toch wat zijn als ze niet komen naar Graspop ...

Indien GNR komt, wordt dat dan de donderdag - of vrijdag headliner? Komen ze boven Ghost of Gojira?
Bring Me The Horizon is de andere headliner lijkt me?
Haha toch nog twijfel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Het tot nu toe onbevestigde optreden van Alter Bridge stond voor de donderdag toch? Met hen erbij vind ik persoonlijk de donderdag ongeveer net zo stacked als de vrijdag. Ben benieuwd of we dan G&R echt zo zeker op die donderdag kunnen verwachten, of toch nog voor vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

xbrownstonex

Playlistbediener
2 feb 2023
14
15
GNR will probably be playing in Spain on June 12. Usually they have three days between show so it would be more.likely they got the Thursday spot. We'll see
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.520
3.020
Haha toch nog twijfel?
Twijfel is toch wel het grote verbindende woord van dit forum zo in de speculaties, naast vandaag is de dag en 666.

Wel spannend hoor, sinds 24 november is het enige wat ik hoor vanuit Dessel een vreemd soort gezaag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Het gaat beter als mensen zichzelf niet helemaal slap laten hangen. Eerder stijf als een plank. Dan ben je een stuk makkelijker te dragen voor het publiek! Gratis tip.

Ik vind crowdsurfers prima maar heb vorig jaar wel echt concerten gehad dat ik vrijwel de hele tijd met mijn rug naar het podium moest staan om mensen te vangen, op een moment is de lol daar wel een beetje vanaf. Vooral als je voor de derde keer dezelfde langs ziet komen 😅 er is een punt dat anderen niet meer verantwoordelijk zijn voor jouw lolletje he
heb me hier vorig jaar ook behoorlijk aan geïrriteerd bij bepaalde optredens. Om de minuut iemand boven op je krijgen als je even niet naar achter kijkt helpt niet echt met de concert beleving
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
GNR donderdag is het meest logisch, al is het nog niet bevestigde Alter Bridge ook een grote naam. De vrijdag lijkt te stacked voor een act van 2.5 a 3 uur.
Na de Alter Bridge aankondiging is de donderdag toch duidelijk meer stacked dan de vrijdag?

Alter Bridge en Ghost zijn groter dan iedere band op de vrijdag
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23 en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
heb me hier vorig jaar ook behoorlijk aan geïrriteerd bij bepaalde optredens. Om de minuut iemand boven op je krijgen als je even niet naar achter kijkt helpt niet echt met de concert beleving
het is dragelijk als de mensen achter je je waarschuwen maar ik heb zo veel mensen gewoon iemand in de rug van een ander zien gooien zonder iets van communicatie en dat vind ik het ergste van al. Zo kan je letterlijk heel het weekend van iemand verpesten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.520
3.020
Na de Alter Bridge aankondiging is de donderdag toch duidelijk meer stacked dan de vrijdag?

Alter Bridge en Ghost zijn groter dan iedere band op de vrijdag
Denk je dit ja? Ik vind Gojira, Disturbed en Amon Amarth toch minstens zo groot.
Al moet ik toegeven dat dan Epica op de donderdag ook wel meetelt.

En dan moet ik inderdaad mijn gedachte over de donderdag vs vrijdag bijstellen. Eigenlijk is er op geen van beide dagen nog echt plek voor een 2.5 a 3 uur durende show.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en festivalryo

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Denk je dit ja? Ik vind Gojira, Disturbed en Amon Amarth toch minstens zo groot.
Al moet ik toegeven dat dan Epica op de donderdag ook wel meetelt.

En dan moet ik inderdaad mijn gedachte over de donderdag vs vrijdag bijstellen. Eigenlijk is er op geen van beide dagen nog echt plek voor een 2.5 a 3 uur durende show.
2018 hadden ze zelfs een set van 3,5 uur als ik 't me goed herinner. Van 22.00 tot 1.30 uur
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Denk je dit ja? Ik vind Gojira, Disturbed en Amon Amarth toch minstens zo groot.
Al moet ik toegeven dat dan Epica op de donderdag ook wel meetelt.

En dan moet ik inderdaad mijn gedachte over de donderdag vs vrijdag bijstellen. Eigenlijk is er op geen van beide dagen nog echt plek voor een 2.5 a 3 uur durende show.
Zaterdag > donderdag > vrijdag > zondag
Dit wel mocht Gnr op donderdag spelen, anders wisselen ze van plaats. Denk dat dit meer voor het algemene publiek is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Denk je dit ja? Ik vind Gojira, Disturbed en Amon Amarth toch minstens zo groot.
Al moet ik toegeven dat dan Epica op de donderdag ook wel meetelt.

En dan moet ik inderdaad mijn gedachte over de donderdag vs vrijdag bijstellen. Eigenlijk is er op geen van beide dagen nog echt plek voor een 2.5 a 3 uur durende show.
Of een Ghost of Gojira moet het zien zitten om lekker old skool tot een uur of 2 snachts door te knallen?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.520
3.020
Devin Townsend neemt volgende week trouwens een erg fijne support mee naar 013 in de proggers van Klone. Klone lijkt niet te touren in de zomer, maar ze zijn wel van harte welkom om een magistrale show neer te zetten in de Metal Dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Devin Townsend neemt volgende week trouwens een erg fijne support mee naar 013 in de proggers van Klone. Klone lijkt niet te touren in de zomer, maar ze zijn wel van harte welkom om een magistrale show neer te zetten in de Metal Dome.
Is de show in 013 uitverkocht? De AB in Brussel alvast nog niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken