Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dusss, waar hebben jullie de beste mosh meegemaakt?
Ik gek genoeg bij Sum 41 in Tilburg vorig jaar. Concert was stijf uitverkocht, hele zaal ging er volledig voor. Halverwege m’n tenen gekneusd, volledig zwart maar gelukkig niet gebroken. Ging er gek genoeg wilder aan toe dan bij een Gojira/ Heaven Shall Burn.
Die bug van dat onderstrepen was geloof ik al eruit gehaald. Maar lijkt me wel vrij evident dat Graspop er gewoon bij gaat zijn. Net als Download Germany trouwens. Die zijn echt naar een climax aan het bouwen en dat kan alleen maar GNR zijn.
Dusss, waar hebben jullie de beste mosh meegemaakt?
Ik gek genoeg bij Sum 41 in Tilburg vorig jaar. Concert was stijf uitverkocht, hele zaal ging er volledig voor. Halverwege m’n tenen gekneusd, volledig zwart maar gelukkig niet gebroken. Ging er gek genoeg wilder aan toe dan bij een Gojira/ Heaven Shall Burn.
Ik ben zelf niet zo van het moshen. Ik ben meer iemand die het meest geniet in trance, met af en toe m'n ogen dicht. Maar de moshes die in m'n gedachten komen die wel vet waren, zijn:
- Alestorm op GMM 2012. Prachtige mega Wall of Death in de Marquee.
- Devildriver op GMM 2009, enorme circle pit ook in de Marquee.
- Arch Enemy op GMM 2018, omdat ik tot mijn eigen stomme verbazing van crowdsurfen opeens middenin in de Wall of Death belandde.
- Russkaja op Alcatraz 2021. Super vroeg op de dag schaterlachend in de circle pit om de dwaasheid van het nummer 'Psycho Traktor'. Geniaal.
Die bug van dat onderstrepen was geloof ik al eruit gehaald. Maar lijkt me wel vrij evident dat Graspop er gewoon bij gaat zijn. Net als Download Germany trouwens. Die zijn echt naar een climax aan het bouwen en dat kan alleen maar GNR zijn.
Ik ben zelf niet zo van het moshen. Ik ben meer iemand die het meest geniet in trance, met af en toe m'n ogen dicht. Maar de moshes die in m'n gedachten komen die wel vet waren, zijn:
- Alestorm op GMM 2012. Prachtige mega Wall of Death in de Marquee.
- Devildriver op GMM 2009, enorme circle pit ook in de Marquee.
- Arch Enemy op GMM 2018, omdat ik tot mijn eigen stomme verbazing van crowdsurfen opeens middenin in de Wall of Death belandde.
- Russkaja op Alcatraz 2021. Super vroeg op de dag schaterlachend in de circle pit om de dwaasheid van het nummer 'Psycho Traktor'. Geniaal.
Heb een filmpje gevonden. Moet je kijken hoe megagroot die wall of death was, haha! Ik weet niet, crowdsurfen is juist heerlijk relaxed. Je wordt letterlijk op handen gedragen, terwijl je daar chill bovenop de menigte ligt. Terwijl moshen fysiek vrij inspannend is. Moet dat altijd later op de dag weer bekopen als ik me toch weer eens niet in kon houden.
Als ik goed mee ben, zijn het vooral internationale bronnen die hinten op een grote headliner die een tour bekend maakt.
GnR heeft al een show in london, gecombineerd met een nieuwsbrief naar de fans met info dat ze deze week een tour bekend maken.
Al deze hint lijden naar GnR.
Heb een filmpje gevonden. Moet je kijken hoe megagroot die wall of death was, haha! Ik weet niet, crowdsurfen is juist heerlijk relaxed. Je wordt letterlijk op handen gedragen, terwijl je daar chill bovenop de menigte ligt. Terwijl moshen fysiek vrij inspannend is. Moet dat altijd later op de dag weer bekopen als ik me toch weer eens niet in kon houden.
System Of A Down @ Rock Werchter 2017 was ook wel een feestje in de pit trouwens. We moesten ook wel in de pit, want ze lieten te veel mensen toe in het voorvak met het gevolg dat we letterlijk werden platgedrukt. Het was moshen of weggaan. Dan is de keuze snel gemaakt.
Beetje wel ja. Ik ben met mijn bijna 90kg niet de aller lichtste, dus ik ga alleen als de sfeer ernaar is en ik vrij zeker weet dat mensen vooraan er klaar voor zijn en het niet vervelend lijken te vinden als ik kom. Uit het niets op de verrassing naar voren, met het risico dat ik een ander of mezelf bezeer is het me niet waard.
System Of A Down @ Rock Werchter 2017 was ook wel een feestje in de pit trouwens. We moesten ook wel in de pit, want ze lieten te veel mensen toe in het voorvak met het gevolg dat we letterlijk werden platgedrukt. Het was moshen of weggaan. Dan is de keuze snel gemaakt.
Op Pinkpop in 2002 ging ik bij SOAD knock-out in de pit toen een reus van 2.20m (ik ben zelf 2m) en waarschijnlijk meer dan 100kg (ik amper 85kg) me omver ramde met z'n kale kop. Bij de EHBO werd ik daarna wakker toen Rammstein al bezig was...
S.O.D op Dynamo open Air 1999 was inderdaad de ruigste moshpit waar ik ooit aan mee heb gedaan.Broerlief nog terug naar de camping geholpen met gekneusde enkel. Crowdsurfing was het best bij Cradle of Filth op Waldrock '97.
Tegenwoordig zoek ik de drukte vooraan niet meer op. Been there, done that
Lekker halverwege met een biertje in de hand en bangen. Een mens wordt ouder. Wijzer nog niet.