Graspop Metal Meeting 2023

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Tja...echt pantera kun je het ook niet meer noemen. Het is meer een "supergroup" die teveel geld vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Maar als de tap het niet bij kan houden, dan staat iedereen toch gewoon wat langer in de rij? Ik zie geen probleem
Nog los daarvan heb ik echt nauwelijks in de rij gestaan voor de bar, vrijwel altijd werd ik direct geholpen of was het een minuutje wachten. Waar was het zo druk dan?

Ik weet niet wat je onder “gelijk krijgen” verstaat, maar in de rechtbank zul je met zo’n oude zaak hoegenaamd niks voor elkaar krijgen, en van de publieke opinie moet je waarschijnlijk net zoveel modder als steun verwachten. Ik denk dat de voornaamste reden dat slachtoffers na zo’n tijd nog de behoefte voelen ermee naar buiten te treden te maken heeft met het verwerken van de eigen ervaring en een gevoel van rechtvaardigheid. Wel lastig wat je daar dan als publiek mee doet.
Dank dat je dit zegt!
Wilde er nog even aan toevoegen dat 1) iemand soms daadwerkelijk heel lang nodig heeft om zich te realiseren dat bepaald gedrag ontoelaatbaar was (ja, echt), 2) het niet uitgesloten is dat de persoon in kwestie gedwongen is erover te zwijgen en 3) het ook heel goed mogelijk kan zijn dat deze persoon daadwerkelijk al lang gehoor probeert te krijgen en dit nu pas vindt. Kan allemaal ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Nog los daarvan heb ik echt nauwelijks in de rij gestaan voor de bar, vrijwel altijd werd ik direct geholpen of was het een minuutje wachten. Waar was het zo druk dan?


Dank dat je dit zegt!
Wilde er nog even aan toevoegen dat 1) iemand soms daadwerkelijk heel lang nodig heeft om zich te realiseren dat bepaald gedrag ontoelaatbaar was (ja, echt), 2) het niet uitgesloten is dat de persoon in kwestie gedwongen is erover te zwijgen en 3) het ook heel goed mogelijk kan zijn dat deze persoon daadwerkelijk al lang gehoor probeert te krijgen en dit nu pas vindt. Kan allemaal ;)
Echt he, dat verbaast me elk jaar weer hoe snel je aan de beurt bent bij de taps op Graspop. Nooit langer dan een paar minuten moeten wachten op m'n biertje of watertje. Dat is op veel festivals en bij concerten echt wel anders. Diep respect voor de vrijwilligers daar. Ook diegenen die de toiletblokken schoon proberen te houden. Tuurlijk loop je weleens tegen een toilet vol stront aan, maar ook dit heb ik veel erger meegemaakt. Of al die mensen van het rode kruis, die dag en nacht klaarstaan voor ongevallen. Voor mij zijn alle vrijwilligers de ware helden van het festival.

Met je reactie op Dr Hannibal ook helemaal eens. Het zijn super ingewikkelde processen. En als buitenstaander is het niet te doen en ook niet fair om erover te oordelen, zonder dat je het hele verhaal kent. En zelfs als je het verhaal kent, is beleving nog iets subjectiefs.
 
  • Winning
  • On fire
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Steven Tyler beschuldigd van anaranding. Denk dat de kans op Aerosmith op Graspop de
Phil heeft hier en daar een half gebakken excuses gemaakt maar erg oprecht lijkt het allemaal niet. Het hele witte wijn verhaal is duidelijk een leugen. Daarnaast heeft hij veel vaker "eigen volk eerst" preken gehouden tijdens optredens. Geen twijfel mogelijk dat hij er nogsteeds racistische ideeën op na houd, hij doet alleen beter zijn best het te verbergen. Snap best dat mensen hem liever niet zien en het ook niet fijn vinden dat een festival zo iemand financiert.
Maar ik snap ook dat Pantera een grote publiekstrekker is en dit heeft bij Graspop waarschijnlijk de overhand.

Mag trouwens hopen dat Marilyn Manson nooit meer geboekt worden, dat hij vrouwen mishandeld / misbruikt valt echt niet meer te ontkennen.
Ik had gehoopt dat Manson al op basis van de vorige passages afgevallen was
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Echt he, dat verbaast me elk jaar weer hoe snel je aan de beurt bent bij de taps op Graspop. Nooit langer dan een paar minuten moeten wachten op m'n biertje of watertje. Dat is op veel festivals en bij concerten echt wel anders. Diep respect voor de vrijwilligers daar. Ook diegenen die de toiletblokken schoon proberen te houden. Tuurlijk loop je weleens tegen een toilet vol stront aan, maar ook dit heb ik veel erger meegemaakt. Of al die mensen van het rode kruis, die dag en nacht klaarstaan voor ongevallen. Voor mij zijn alle vrijwilligers de ware helden van het festival.

Met je reactie op Dr Hannibal ook helemaal eens. Het zijn super ingewikkelde processen. En als buitenstaander is het niet te doen en ook niet fair om erover te oordelen, zonder dat je het hele verhaal kent. En zelfs als je het verhaal kent, is beleving nog iets subjectiefs.
Ik heb ook van horen zeggen dat er genoeg festivals zijn waar het vrij matig is om te vrijwilligen, maar Graspop is dan weer wel leuk :)
Altijd rijkelijk complimentjes uitdelen aan de medewerkers, maakt het allemaal extra leuk voor hen!

Werken op festivals waar dat leuk is kan ik trouwens erg aanraden, ik ga zelf dit jaar hopelijk weer werken op Roadburn en Lowlands, die beiden een erg goeie deal hebben voor de vrijwilligers. (En zo blijft het toch een beetje betaalbaar, zo'n festivalseizoen)
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Ja, in principe wel mee eens. Alleen is voor mij een optreden op Graspop van mijn favoriete bands vaak nog wat specialer dan in een zaal. Altijd verzekerd van een goeie plek, roes van een festival, m'n hele vriendengroep is erbij. Dat soort dingen. Een Draconian heb ik bijvoorbeeld al twee keer gezien en kan ik, als ik wil, bijna zeker nog wel vaker in zaaltjes in Nederland gaan zien. Maar no way dat ik die op Graspop ga laten schieten voor Pantera, bvb. Zelfs al zou ik van tevoren weten dat het de enige keer is dat ik Pantera live zou kunnen zien.
Dat heb ik ook ja. Toen ik bezig was met lijstje optredens van dit jaar merk ik toch dat de festivalshows hoger komen dan de zaalshows. Zoals je beschrijft voel ik het ook, brengt net wat extra's. Dus ik kies ook vooral voor de bands die me het meest doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Mensen!!!, Geniet vand de laatste uurtjes van 2022. Op naar 2023 met nog heeeeel veel meer metal , rock en aanverwante artikelen. En dat we nog lang mogen Zeveren op deze plek over onze favoriete muziekstijlen. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! En vergeet niet.........morgen is de dag!!!!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Het zijn de laatste uren voor het einde van het jaar en zie ik nu misschien een aankomende headliner voor GMM zich aanbieden? https://metalinjection.net/news/foo-fighters-to-reconvene-in-2023-will-return-to-the-stage-soon

We gaan het meemaken.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en 1 ding weet ik zeker: 2023 is het jaar!!!
Zouden de Foo Fighters dan niet logischer zijn op Rock Werchter? Ik denk dat de kans groter is dat ze in 2023 eerst Amerika aandoen en dan 2024 naar Europa trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken