Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.507
Ik neem aan dat we deze week niets moeten verwachten, lijkt me nog vakantieperiode voor veel mensen
hopelijk volgende week iets, maar zal wel afhangen van de band.

geloof ook niet dat ze ooit eerder begin januari met nieuwe namen zijn gekomen. Al zijn natuurlijk normaal gezien de headliners nu al wel bekend dus wie weet.

vorige edities was dit de eerste aankondiging van het jaar:
2020: 6 feb
2019: 30 jan
2018: 25 jan
2017: 26 jan
2016: 8 feb
2015: 5 feb
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.587
4.547
Ik neem aan dat we deze week niets moeten verwachten, lijkt me nog vakantieperiode voor veel mensen
hopelijk volgende week iets, maar zal wel afhangen van de band.

geloof ook niet dat ze ooit eerder begin januari met nieuwe namen zijn gekomen. Al zijn natuurlijk normaal gezien de headliners nu al wel bekend dus wie weet.

vorige edities was dit de eerste aankondiging van het jaar:
2020: 6 feb
2019: 30 jan
2018: 25 jan
2017: 26 jan
2016: 8 feb
2015: 5 feb
Ja de kerstvakantie loopt nog tot 8jan, dus in principe tot dan niets
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
De eerstvolgende aankondiging die ik verwacht is die van de GnR tour, schrijnt ergens in januari te komen als we het GnR topic hier mogen geloven. Denk dan dat dat ook de eerste aankondiging van Graspop in het nieuwe jaar gaat zijn. En dat de rest van het affiche daarna pas afgemaakt wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
De eerstvolgende aankondiging die ik verwacht is die van de GnR tour, schrijnt ergens in januari te komen als we het GnR topic hier mogen geloven. Denk dan dat dat ook de eerste aankondiging van Graspop in het nieuwe jaar gaat zijn. En dat de rest van het affiche daarna pas afgemaakt wordt.
dan bepaald GnR dus wanneer er aangekondigd wordt, en kan het dus deze week :ROFLMAO:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Nee , dat zeg ik niet. IK vind het vrouwen metal.
Bij deze sorry als ik iemand beledig
Foo Fighters vrouwenmetal vinden blijft gewoon minachtend ten opzichte van vrouwen. Ik snap niet wat je daar niet aan snapt.
Het blijft insinueren dat vrouwen dat soort muziek als 'metal' zouden zien en daarbij echte metal niet kunnen waarderen omwille van god-weet-welke-reden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.559
de top2000 had daar wel af en toe interessante statistieken over, hoeveel % van de stemmers bij liedjes man, vrouw, single, getrouwd etc was.

Volgens mij was ongeveer 75% van de stemmers van Stairway To Heaven man
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.997
de top2000 had daar wel af en toe interessante statistieken over, hoeveel % van de stemmers bij liedjes man, vrouw, single, getrouwd etc was.

Volgens mij was ongeveer 75% van de stemmers van Stairway To Heaven man
Vraag me wel af of ze die statistieken normaliseren naar de man-vrouw verhouding over de hele lijst. Heb namelijk het beeld dat er sowieso meer mannen dan vrouwen stemmen, maar dat kan ik mis hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.559
Vraag me wel af of ze die statistieken normaliseren naar de man-vrouw verhouding over de hele lijst. Heb namelijk het beeld dat er sowieso meer mannen dan vrouwen stemmen, maar dat kan ik mis hebben.

Geen idee, maar die 75% was wel significant hoger dan andere man/vrouw statistieken. Ik dacht dat bij een van de Muse nummers er een kleine meerderheid vrouw was, een lage 50%. Verder wel vaak de meerderheid man of minderheid vrouw.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.559
Ik heb FF ook vaak genoeg top gevonden. Ben ik nu een vrouw? 2023 is complicated, nu al.

Even tussendoor. Onze eindejaars traditie is het jaar afsluiten met de top2000 en na al die geweldige songs dan het nieuwe jaar beginnen met dingen als het Muziekfeest en de Toppers. Heel dramatisch, ik weet het, maar Mart Hoogkamer was bij beide shows aanwezig en we vonden eigenlijk dat ie wel heel zuiver en goed aan t zingen was. Jammer van de songteksten, dat dan weer wel, maar zo nam 2023 meteen een onverwachtse wending
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Wardibal

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
478
521
Even tussendoor. Onze eindejaars traditie is het jaar afsluiten met de top2000 en na al die geweldige songs dan het nieuwe jaar beginnen met dingen als het Muziekfeest en de Toppers. Heel dramatisch, ik weet het, maar Mart Hoogkamer was bij beide shows aanwezig en we vonden eigenlijk dat ie wel heel zuiver en goed aan t zingen was. Jammer van de songteksten, dat dan weer wel, maar zo nam 2023 meteen een onverwachtse wending
Gast..
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Als het aan axl afhangt een week na graspop (vroeger toch, nu is hij beter in timing)
Of soms zelfs te vroeg. Zie die ene editie dat ik van ik denk children of bodom kwam en ze te vroeg waren begonnen en zo als jong gastje al rennend over iemand zijn voeten struikelde. Was het tijdens welcome to the jungle of paradise city? Haha, dat waren tijden.
 
  • Haha
Waarderingen: Wardibal

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Now that Christmas season is over, I'm ready for some new announcements. Do you think BMTH will wait until their tour before announcing more festival dates? Their Antwerpen show (28.02.) is already sold out and according to ticketmaster.nl there are only around 80 tickets left for the Amsterdam one (24.02.).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.507
Now that Christmas season is over, I'm ready for some new announcements. Do you think BMTH will wait until their tour before announcing more festival dates? Their Antwerpen show (28.02.) is already sold out and according to ticketmaster.nl there are only around 80 tickets left for the Amsterdam one (24.02.).
unfortunately this week is still holiday season in belgium so not expecting anything. allthough the waiting is probably mostly on the band, so anything could happen.

Assuming GNR will be first but BMTH would be a nice suprise.

Hoping we will get both headliners and a poster this month!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
hoe graag ik ook BMTH als vrijdag headliner zou zijn wordt het voor mij hoe langer hoe meer onwaarschijnlijk, ze hebben toch al een groot aantal shows aangekondigd nu, niets stopt graspop om dit aan te kondigen. Ik denk dat we voor de laatste 2 headliners gewoon nog op een embargo moeten wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken