Graspop Metal Meeting 2023

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Vond ze toch goed toen ze in 2019 op Graspop stonden. Stonden toen wel tegenover Slayer, dus was er niet veel volk. Vond ik niet erg, des te meer plek helemaal vooraan 🙂
☝️☝️
In 2019 heb ik 5 minuutjes bij Slayer gestaan om te concluderen dat ik toch alleen maar hun hitjes ken. Naar Deathstars gegaan, daar bleek het echte feestje te zijn! Was echt goed vertoeven :cool:
(Grappig genoeg bleek eenmaal terug bij de tent bijna iedereen naar deze band te zijn gegaan, terwijl iedereen ook dacht "alle anderen zullen wel bij Slayer zijn"... Dus bijna de hele groep stond daar "alleen")
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.293
4.460
Wat een kwats. Dit soort opstootjes zorgen juist voor meer publiciteit. Zoals er in de politiek wordt gezegd, "Er bestaat geen negatieve aandacht. Aandacht is aandacht."
Ozzy en Maiden hadden een opstootje een tijdje terug. Is alleen maar reclame voor deze bands. Tuurlijk is er wel wat gebeurd. Liggen ze wakker van de gevolgen in de media? aandacht is aandacht.
Phil van Down/pantera werd een jaar geweerd op festivals omdat hij "whitepower" riep. Daarna..niks aan de hand..hij wordt weer door ieder festival geboekt. Of dat aan het geheugen van festivalsgangers of de organisatoren ligt?
Excuses maakt het dan kennelijk weer goed, raar.
Maar...aandacht is wederom aandacht.
Phil heeft er wel wat langer dan een jaar uitgelegen. Een fortarock heeft hem van het affiche afgehaald en daar ook financieel nadeel van gehad. Daarna is hij ook behoorlijk door het stof moeten gaan om weer geboekt te worden. Of dat afdoende is geweest? Daar kun je over twisten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Just a storm in a glass of water. If they don't cancel Pantera, people will forget about it in a coule of days/weeks. The topic might be more sensitive in Germany?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Geen idee, kan ook aan mij liggen maar meen me te herinneren dat meer mensen hier er niet echt positief over waren. Hoor graag meer mensen hun ervaring met deze band. Hun show op Graspop in 2015 is in ieder geval een van de slechtste optredens die ik ooit heb gezien. Het is ook niet alsof ik de muziek niets vind, was er best wel fan van en luisterde het regelmatig.

Ik hoop in ieder geval dat het volgend jaar beter is want ik wil ze wel graag nog een kans geven volgend jaar. Hopelijk hadden ze toen gewoon een slechte dag.
Ik vond ze in 2015 ook heel erg tegenvallen. Later nog een keer gezien, toen speelden ze veel beter. Dus ik denk dat ze toen inderdaad een slechte dag hadden. :)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
530
Haha, lijkt mij heerlijk juist. Als ik mijn festival af kan sluiten met Marquee shows van Katatonia en Kreator, dan ga ik met een zeer voldaan gevoel naar de camping.

Phil heeft er wel wat langer dan een jaar uitgelegen. Een fortarock heeft hem van het affiche afgehaald en daar ook financieel nadeel van gehad. Daarna is hij ook behoorlijk door het stof moeten gaan om weer geboekt te worden. Of dat afdoende is geweest? Daar kun je over twisten.
Tja...het is geen klein kind hé. Het is een volwassenen...die vaker dat soort uitlatingen doet.
Hij staat ook ongemakkelijk op dezelfde dag als Skindred, Benji zal hier ook de nodige aandacht voor vragen, denk ik.
Wij in het westen hebben ook weinig principes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
Just a storm in a glass of water. If they don't cancel Pantera, people will forget about it in a coule of days/weeks. The topic might be more sensitive in Germany?
I hope you're right and they just ignore it.
If they cancel Pantera, I might just sell my Rock Am Ring ticket.
There's no way I'd be supporting such cowardice.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Hoezo dat gezeik toch allemaal. Als je het niet eens met met de boeking van een bepaalde artiest, dan ga je toch lekker iets anders bekijken?

Het wordt anders als de artiest in kwestie op het podium ook grenzen overschrijdt, maar dat is niet aan de orde bij Pantera.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
Hoezo dat gezeik toch allemaal. Als je het niet eens met met de boeking van een bepaalde artiest, dan ga je toch lekker iets anders bekijken?

Het wordt anders als de artiest in kwestie op het podium ook grenzen overschrijdt, maar dat is niet aan de orde bij Pantera.
I think the backlash would be justified if Phils behaviour was an ongoing thing without remorse or apology. However, it's been years and Phil has apologised for every single thing that happened on that evening. It's time to forgive him.

To me, it's ridiculous that some people push this smear campaign as if they've never made a mistake in their entire life.
What happened to second chances?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Hoezo dat gezeik toch allemaal. Als je het niet eens met met de boeking van een bepaalde artiest, dan ga je toch lekker iets anders bekijken?

Het wordt anders als de artiest in kwestie op het podium ook grenzen overschrijdt, maar dat is niet aan de orde bij Pantera.
Nou, het hele gezeik was natuurlijk juist te doen om wat hij op het podium zou hebben geroepen en gedaan..

Uiteindelijk gaat het erom wat of wie je gelooft (wat ook geldt voor de verhalen rond Mustaine, Marilyn Manson, Jon Schaffer, etc.).
Anselmo heeft altijd beweerd dat hij niet meende wat hij riep/deed, en dat het een soort misplaatste grap over witte wijn ofzo was.
In dat geval blijft het natuurlijk nog steeds een domme opmerking, zeker met bijbehorend gebaar, en hij had uiteraard veel beter moeten weten.
Maar aangezien hij uitvoerig zijn excuses heeft aangeboden en uitgelegd dat het niet zijn bedoeling was, en hij daarna ook geen andere foute uitspraken meer heeft gedaan, vind ik ook dat je iemand het voordeel van de twijfel en een tweede kans moet gunnen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Oh, just check the Instagram page for Rock Am Ring. Massive backlash since a few prominent people in the far-left scene called for the cancellation of the show yesterday.
Tja, extremisten blijven extremisten, en zullen altijd iedere kans aangrijpen om controverse te creëren, met het doel meer mensen hun extreme kant op te trekken en de samenleving verder te polariseren.
Alle vormen van extremisme (links, rechts of religieus) zijn dan ook verwerpelijk, des te meer als ze geweld gebruiken, promoten of goedpraten.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken