Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Je mag vinden van Mustaine wat je wilt, maar houd het wel waarheidsgetrouw. Bij het raadplegen van al deze interviews (en meer) komt niet naar voren dat de bands van de affiche zijn gezet d.m.v. chantage of onder dwang uitgeoefend door Dave Mustaine. Mustaine heeft aangegeven niet met beide bands te willen spelen, dat is hem goed recht, en de organisatoren van de genoemde locaties hebben besloten Dissection en Rotting Christ van de affiche te halen om Megadeth binnen boord te houden. Je leest zelfs terug dat dit ook niet is wat Mustaine had gewild.
Dat zegt hij, ja. Maar zelfs als dat klopt, is het nog steeds een vorm van passieve chantage.
Hij weet heus wel dat als een organisator moet kiezen tussen Megadeth en een kleinere band, dat ze dan voor Megadeth gaan.
Dan kun je wel daarna de vermoorde onschuld spelen, maar hij zit lang genoeg in dat wereldje om te voorzien wat de gevolgen zijn van zulke acties. Daarnaast zegt hij ook zelf dat ze eerder wel affiches en podia met zulke bands hebben gedeeld.

Als hij echt zo'n grote problemen heeft met bands die geassocieerd worden met drugs, alcohol, satanisme e.d., dan zou hij wel wegblijven uit het hele metalwereldje, en uitsluitend nog op christelijke festivals ofzo spelen.
Maar ja, die zullen wel niet het aantal cijfers voor de komma kunnen betalen wat meneer Mustaine voor ogen heeft..
“Whoever loves money never has enough; whoever loves wealth is never satisfied with their income.” (Ecclesiastes 5:10)
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Blabbermouth is natuurlijk wel de Story of Prive vand de metal. Vaak worden daar interviews nogal uit hun context gehaald. Om Dave op basis daarvan nou zo onderuit te halen is ook niet helemaal fair.

Voor wat betreft de discussie over de nog aan te kondigen headliners; met de huidige line up kan ik al wel behoorlijk uit de voeten. Op de woensdagavond biertje op de camping en er kan al niet veel meer mis.

Dus het wordt sowieso goed. Als ik al moet hopen, dan is het op retegoed weer. Ietsje minder warm als dit jaar, maar alles beter als regen.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Dumblydore en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.617
Mooie uiteenzetting, interessant om te lezen. Had Papa Roach niet zo hoog verwacht, zeker niet met hun live reputatie. Hatebreed staat ook verdomd hoog (en terecht, leuke live band)

Wilde nog even zeggen dat dit de eerste keer is dat ik iemand een d zie gebruiken voor duizendtallen in plaats van een k :) niets mis mee natuurlijk, maar vond het opvallend.
Papa roach is niet de meest interessante band maar live zijn die toch altijd al goed geweest?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Blabbermouth is natuurlijk wel de Story of Prive vand de metal. Vaak worden daar interviews nogal uit hun context gehaald. Om Dave op basis daarvan nou zo onderuit te halen is ook niet helemaal fair.
Prima, maar er zijn uiteraard genoeg andere bronnen en interviews hierover, zoals deze:
https://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=26186

Ok, misschien meent Mustaine oprecht dat hij liever zelf niet optreedt (of op een andere dag), dan dat een andere band van het affiche wordt geschrapt.
Maar dan zou hij wel heel naïef zijn. Zeker als hij het al een keer eerder heeft meegemaakt, en het dan opnieuw gebeurt.
Geef dat dan duidelijk aan bij de organisator, en zeg niet achteraf compleet verrast te zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.419
Papa roach is niet de meest interessante band maar live zijn die toch altijd al goed geweest?
Geen idee, kan ook aan mij liggen maar meen me te herinneren dat meer mensen hier er niet echt positief over waren. Hoor graag meer mensen hun ervaring met deze band. Hun show op Graspop in 2015 is in ieder geval een van de slechtste optredens die ik ooit heb gezien. Het is ook niet alsof ik de muziek niets vind, was er best wel fan van en luisterde het regelmatig.

Ik hoop in ieder geval dat het volgend jaar beter is want ik wil ze wel graag nog een kans geven volgend jaar. Hopelijk hadden ze toen gewoon een slechte dag.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Prima, maar er zijn uiteraard genoeg andere bronnen en interviews hierover, zoals deze:
https://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=26186

Ok, misschien meent Mustaine oprecht dat hij liever zelf niet optreedt (of op een andere dag), dan dat een andere band van het affiche wordt geschrapt.
Maar dan zou hij wel heel naïef zijn. Zeker als hij het al een keer eerder heeft meegemaakt, en het dan opnieuw gebeurt.
Geef dat dan duidelijk aan bij de organisator, en zeg niet achteraf compleet verrast te zijn.
Ook dat is een interview uit 2007. Relevant? Niet echt. Mustaine gaf aan de Conjuring ook niet meer te willen spelen. Is ook veranderd. Mensen worden ouder en waarschijnlijk milder.
Echter als de eeuwige "vijand" van Metallica zat de media altijd wel wat meer op zijn huid als die van zijn "gecreëerde" vijanden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
ryN4CNK.png


Net als de voorbije jaren organiseer ik ook dit jaar weer de Tijdloze Top 100 van dit forum. We hebben nu al zeventien lijsten binnen, maar daar mogen er zeker nog wat bij. Heb je zelf ook zin om een lijst in te sturen (kan al vanaf 10 nummers), doe dat dan zeker voor 1 januari 2023. Vanaf januari wordt de top 100 van het forum bekend gemaakt.



Plaats daar jullie persoonlijke top100! 😁 (of top10, 25, 50 etc)
 
  • On fire
Waarderingen: theblackmadness

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Ook dat is een interview uit 2007. Relevant? Niet echt. Mustaine gaf aan de Conjuring ook niet meer te willen spelen. Is ook veranderd. Mensen worden ouder en waarschijnlijk milder.
Echter als de eeuwige "vijand" van Metallica zat de media altijd wel wat meer op zijn huid als die van zijn "gecreëerde" vijanden.
Tja, het gaat dan ook over dezelfde voorvallen, niet? 😉

Ik zeg ook niet dat hij hierom 'gecanceld' moet worden of wat dan ook. Vind het gewoon niet netjes en oncollegiaal.
Maar zoals ik al zei ben ik nog steeds wel fan (hoewel niet meer zo fanatiek als in mijn tienerjaren, maar dat geldt ook voor o.a. Metallica), en ga ik er normaal gesproken ook gewoon naar kijken, mits er geen clashes zijn (zoals dit jaar met Paradise Lost - Zeal & Ardor - Jinjer - Megadeth, waar ze bizar genoeg 4e keus waren).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Tja, het gaat dan ook over dezelfde voorvallen, niet? 😉

Ik zeg ook niet dat hij hierom 'gecanceld' moet worden of wat dan ook. Vind het gewoon niet netjes en oncollegiaal.
Maar zoals ik al zei ben ik nog steeds wel fan (hoewel niet meer zo fanatiek als in mijn tienerjaren, maar dat geldt ook voor o.a. Metallica), en ga ik er normaal gesproken ook gewoon naar kijken, mits er geen clashes zijn (zoals dit jaar met Paradise Lost - Zeal & Ardor - Jinjer - Megadeth, waar ze bizar genoeg 4e keus waren).
Ik denk dat Piebe bedoelde dat het niet relevant is, omdat het zo lang geleden is en in de tussentijd geen soortgelijke incidenten zijn geweest. Mustaine zijn eigen standpunt is dan waarschijnlijk veranderd, net zoals zijn standpunt over The Conjuring ook is veranderd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Plaats daar jullie persoonlijke top100! 😁 (of top10, 25, 50 etc)
Hoe gek ik ook op lijstjes e.d. ben, acht ik het onmogelijk om een top-zoveel aller tijden te produceren (ook nog nooit voor Top2000 gedaan).
Daarvoor is mijn muzieksmaak echt te breed, en ik heb niet zo veel zin om appels met peren te vergelijken. 😅
Een lijst per genre zou misschien nog wel lukken, maar ook dat zou al een hele opgave zijn..

Maar respect voor iedereen die wel meedoet, en ik zal wel af en toe een kijkje nemen! :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
Hoe gek ik ook op lijstjes e.d. ben, acht ik het onmogelijk om een top-zoveel aller tijden te produceren (ook nog nooit voor Top2000 gedaan).
Daarvoor is mijn muzieksmaak echt te breed, en ik heb niet zo veel zin om appels met peren te vergelijken. 😅
Een lijst per genre zou misschien nog wel lukken, maar ook dat zou al een hele opgave zijn..

Maar respect voor iedereen die wel meedoet, en ik zal wel af en toe een kijkje nemen! :)

Heb je ook niet een stuk of tien nummers die er met kop en schouders bovenuit steken?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Ik denk dat Piebe bedoelde dat het niet relevant is, omdat het zo lang geleden is en in de tussentijd geen soortgelijke incidenten zijn geweest. Mustaine zijn eigen standpunt is dan waarschijnlijk veranderd, net zoals zijn standpunt over The Conjuring ook is veranderd.
Ja, misschien zijn zijn standpunten en principes inderdaad veranderd of afgezwakt.
Hij stond in ieder geval dit jaar nog op GMM op dezelfde dag als (quasi-)satanistische en heidense bands als Gaahl's Wyrd, Twin Temple, Zeal & Ardor en Heilung.
Voor mij maakt het dat echter nog niet irrelevant, maar allicht minder relevant. 😉
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Heb je ook niet een stuk of tien nummers die er met kop en schouders bovenuit steken?
Nee, zeer zeker niet. Eerder het tegenovergestelde: ik zou op de een of andere manier een stuk of 500 nummers in een top-10 moeten zien te proppen... 😅
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik ben/was ook een grote Megadeth-fan, maar eerlijk gezegd steun ik op dit moment liever Ellefson dan Mustaine.

Wat Ellefson heeft gedaan is wellicht smakeloos, maar niet illegaal.
Die Nederlandse vrouw was meerderjarig en stemde er mee in.
Vervolgens neemt zij beelden van hem op en gooit ze op het internet, om hem voor de hele wereld voor lul te zetten (pun intended).

Mustaine is tegenwoordig nogal een judgmental asshole, die festivals d.m.v. chantage dwingt om bands van hun affiche te halen, alleen maar omdat ze niet stroken met zijn preutse, christelijke principes...
Wat een kwats. Dit soort opstootjes zorgen juist voor meer publiciteit. Zoals er in de politiek wordt gezegd, "Er bestaat geen negatieve aandacht. Aandacht is aandacht."
Ozzy en Maiden hadden een opstootje een tijdje terug. Is alleen maar reclame voor deze bands. Tuurlijk is er wel wat gebeurd. Liggen ze wakker van de gevolgen in de media? aandacht is aandacht.
Phil van Down/pantera werd een jaar geweerd op festivals omdat hij "whitepower" riep. Daarna..niks aan de hand..hij wordt weer door ieder festival geboekt. Of dat aan het geheugen van festivalsgangers of de organisatoren ligt?
Excuses maakt het dan kennelijk weer goed, raar.
Maar...aandacht is wederom aandacht.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
Wat een kwats. Dit soort opstootjes zorgen juist voor meer publiciteit. Zoals er in de politiek wordt gezegd, "Er bestaat geen negatieve aandacht. Aandacht is aandacht."
Ozzy en Maiden hadden een opstootje een tijdje terug. Is alleen maar reclame voor deze bands. Tuurlijk is er wel wat gebeurd. Liggen ze wakker van de gevolgen in de media? aandacht is aandacht.
Phil van Down/pantera werd een jaar geweerd op festivals omdat hij "whitepower" riep. Daarna..niks aan de hand..hij wordt weer door ieder festival geboekt. Of dat aan het geheugen van festivalsgangers of de organisatoren ligt?
Excuses maakt het dan kennelijk weer goed, raar.
Maar...aandacht is wederom aandacht.

Op grotere schaal zal dat inderdaad zo kunnen werken, maar dat betekent niet dat dat ook letterlijk voor elk individu zo is.

Iedereen heeft vast wel een soort van afkeer naar een specifieke artiest of band om wat voor willekeurige reden dan ook.

Een KKs Priest op Alcatraz kan ik bijvoorbeeld niet serieus nemen na alle uitspattingen van KK over Judas Priest
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Wat een kwats. Dit soort opstootjes zorgen juist voor meer publiciteit. Zoals er in de politiek wordt gezegd, "Er bestaat geen negatieve aandacht. Aandacht is aandacht."
Ozzy en Maiden hadden een opstootje een tijdje terug. Is alleen maar reclame voor deze bands. Tuurlijk is er wel wat gebeurd. Liggen ze wakker van de gevolgen in de media? aandacht is aandacht.
Phil van Down/pantera werd een jaar geweerd op festivals omdat hij "whitepower" riep. Daarna..niks aan de hand..hij wordt weer door ieder festival geboekt. Of dat aan het geheugen van festivalsgangers of de organisatoren ligt?
Excuses maakt het dan kennelijk weer goed, raar.
Maar...aandacht is wederom aandacht.
Goh deels akkoord. Maar de wereld wordt kleiner en kleiner en nieuws gaat sneller rond, zelfs bij niet-muziekfand. Hoe lang kunnen bands nog negatieve publiciteit permitteren? Een fanbasis heb je altijd, maar critici ook. Crf. As I lay dying bijvoorbeeld.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Goh deels akkoord. Maar de wereld wordt kleiner en kleiner en nieuws gaat sneller rond, zelfs bij niet-muziekfand. Hoe lang kunnen bands nog negatieve publiciteit permitteren? Een fanbasis heb je altijd, maar critici ook. Crf. As I lay dying bijvoorbeeld.
We lijken hier wel een stel oude wijven die de privé hebben gelezen.:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Op grotere schaal zal dat inderdaad zo kunnen werken, maar dat betekent niet dat dat ook letterlijk voor elk individu zo is.

Iedereen heeft vast wel een soort van afkeer naar een specifieke artiest of band om wat voor willekeurige reden dan ook.

Een KKs Priest op Alcatraz kan ik bijvoorbeeld niet serieus nemen na alle uitspattingen van KK over Judas Priest
Klopt, zo hebben we toch allemaal wel bepaalde personen of bands van wie we een lichte of zware afkeer hebben, of dat nu om duidelijke of onverklaarbare redenen is, terecht of onterecht.

Ik heb nergens gezegd dat ik een zware afkeer heb van Mustaine of Megadeth (integendeel zelfs wat de band betreft), maar dat ik op dit moment liever Ellefson dan Mustaine steun.
Mustaine is in mijn ogen weliswaar een judgmental asshole, maar daar lopen er ongetwijfeld veel meer van rond in de muziekindustrie en elders.
Dat is geen kwats, zoals sommige hardleerse grumpy old men beweren, maar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
404
695
Voorpret deel 4😝

#zondag
#teamkreator
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221228_175719_Spotify.jpg
    Screenshot_20221228_175719_Spotify.jpg
    138 KB · Weergaven: 19

Gebruikers die dit onderwerp bekijken