Graspop Metal Meeting 2023

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Crossfaith zou van mij ook nog eens mogen terug komen.
Heb toch positieve herinneringen aan die band. Vooral dat het toen na die helse hitte eens draaglijk van weer was en bij gevolg een topdag is geworden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Welkom bij de club (beter laat dan nooit), het halve GMM-forum is er al fan van! 😁 ;)
Ze stonden o.a. dit jaar op Alcatraz.

Maarre.. geen doedelzak te bekennen, hoor.. 😯
Haha ja doedelzakken en India is een aparte suggestie. Maar fijn dat er weer een fan bij is!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Wat sommige mensen hebben met grunts en screams heb ik met rap. 99 van de 100 rappers vind ik gewoon echt niets aan. Helaas verpest dat het dan ook voor mij een beetje met Bloodywood. Muzikaal vind ik het wel tof en die andere kerel heeft een serieus goeie scream.
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Bloodywood is fijn, alleen mag er in de toekomst iets minder gepreekt worden tussen de nummers door. Het is ongetwijfeld goed bedoeld en authentiek, maar het klonk wat te veel als het gelul van types als Fred Durst.

Ik vind trouwens dat Bloodywood vooral in de buurt kom van Linkin Park, toen daar nog iets van metal in zat.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Mad Cool festival will have an announcement on monday and apparently GNR will be one of the headliners. So maybe Graspop could also announce them?
Only problem is that Ken19 said on efestivals forum that Rock Werchter will announce last headliner on monday.

Did Graspop and Werchter ever had an announcement on the same day?
Tenzij GnR op werchter staat (die hebben imho nog wat strafs nodig, want dit lijkt me de zwakste line-up ooit te worden daar). Er werd gehint naar een first-timer daar, al kan dit ook Billie Elish zijn.. Nu, stel je voor: GnR naar werchter, in ruil voor een SoAD / RATM bijvoorbeeld. #Paranoid
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Tenzij GnR op werchter staat (die hebben imho nog wat strafs nodig, want dit lijkt me de zwakste line-up ooit te worden daar). Er werd gehint naar een first-timer daar, al kan dit ook Billie Elish zijn.. Nu, stel je voor: GnR naar werchter, in ruil voor een SoAD / RATM bijvoorbeeld. #Paranoid
En Billie Eilish naar Graspop? Ik neem mn popcorn vast mee🍿
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Bloodywood was inderdaad leuk op Alcatraz, maar het politieke gebrabbel tussen letterlijk ELK nummer haalde er wel veel energie en vaart uit. Ik hoop dus dat ze dat in de toekomst limiteren en het enthousiaste publiek vasthouden in de muziek.

En graag ook de typische Indische klanken op de fluitjes live ipv op tape. Die stonden met zoveel volk op het podium en toch werd dat unieke amper live gespeeld, en wat ze dan toch live deden (die trommel) leek het niet versterkt waardoor je er niks van hoorde. Beetje zonde.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Bloodywood was inderdaad leuk op Alcatraz, maar het politieke gebrabbel tussen letterlijk ELK nummer haalde er wel veel energie en vaart uit. Ik hoop dus dat ze dat in de toekomst limiteren en het enthousiaste publiek vasthouden in de muziek.

En graag ook de typische Indische klanken op de fluitjes live ipv op tape. Die stonden met zoveel volk op het podium en toch werd dat unieke amper live gespeeld, en wat ze dan toch live deden (die trommel) leek het niet versterkt waardoor je er niks van hoorde. Beetje zonde.
Denk dat die band niet genoeg verdient om nog 3 man extra in te huren. 1 van de zangers speelde wel zo veel als mogelijk op de fluit
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Wij stonden links vooraan waar de trommelman stond dus voor ons mixte het geluid er perfect in. Inderdaad spijtig dat dit niet versterkt wordt want dat constante ritme ertussen is geweldig catchy. Ik wou al bijna zo'n ding in huis halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
  • Vanaf woensdag 14 juni 2023 kunnen festivalgangers hun festivaltickets op camping Inferno omruilen voor een GMM bandje. Het festivalterrein blijft gesloten tot donderdag 10 u.

Net zien staan op de website. Ze hebben wat tekst aangepast.

Als de camping open gaat op woensdag 14 juni om 15 uur, maar het festivalterrein gaat pas open op donderdag 10 uur? Waarom zou je dan al woensdag naar daar afzakken als je niets kan doen?
Oke, dan ben je op je gemak en moet je niet vroeg aanzetten, maar toch… :unsure:

Er moet toch een bepaald voordeel zijn om een dag extra verlof te nemen?
Ik weet dat het hier over Inferno gaat maar de enige plaats waarvan ik weet die op woensdag iets van een pre-party heeft is Metal Park. Dit jaar stonden een paar muzikanten op woensdagavond op het strandje en binnen in een zaaltje. Zeer gezellig dat dan weer wel. Nu weet ik niet of SunParks dit had georganiseerd of dat dit ook vanuit GMM kwam. Maar als je dat leuk vind is het misschien een idee Metal Park in de gaten te houden in de toekomst. Volgens mij is deze in 2023 zo goed als uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik weet dat het hier over Inferno gaat maar de enige plaats waarvan ik weet die op woensdag iets van een pre-party heeft is Metal Park. Dit jaar stonden een paar muzikanten op woensdagavond op het strandje en binnen in een zaaltje. Zeer gezellig dat dan weer wel. Nu weet ik niet of SunParks dit had georganiseerd of dat dit ook vanuit GMM kwam. Maar als je dat leuk vind is het misschien een idee Metal Park in de gaten te houden in de toekomst. Volgens mij is deze in 2023 zo goed als uitverkocht.
Op de camping van Graspop was er woensdag ook een pre party. Dj's van Antwerp Metal Fest draaiden daar op een Red Bull 4 maal 4 nummers van verschillende metal bands (Slayer bv). Dat deden ze vlak bij een toog en merchandise standje.


In centrum Dessel dan weer waren er in enkele cafés optredens te bewonderen
 
  • Leuk
Waarderingen: Dumblydore

Bram36

Playlistbediener
17 nov 2022
14
45
Dit was de Pantera setlist tijdens het eerste concert gisteren:
01. A New Level
02. Mouth For War
03. Strength Beyond Strength
04. Becoming
05. I'm Broken
06. Use My Third Arm
07. Drag The Waters
08. This Love
09. Yesterday Don't Mean Shit
10. Fucking Hostile
11. Planet Caravan (BLACK SABBATH cover)
12. 5 Minutes Alone
13. Cowboys From Hell
14. Domination / Hollow
15. Walk
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Dit was de Pantera setlist tijdens het eerste concert gisteren:
01. A New Level
02. Mouth For War
03. Strength Beyond Strength
04. Becoming
05. I'm Broken
06. Use My Third Arm
07. Drag The Waters
08. This Love
09. Yesterday Don't Mean Shit
10. Fucking Hostile
11. Planet Caravan (BLACK SABBATH cover)
12. 5 Minutes Alone
13. Cowboys From Hell
14. Domination / Hollow
15. Walk
Hoe waren de meningen?
 

Bram36

Playlistbediener
17 nov 2022
14
45
Hoe waren de meningen?
Dat heb ik nog niet echt kunnen lezen er staat wel wat telefoon gefilmd materiaal op YouTube al dus dat is moeilijk inschatten maar dat klinkt niet verkeerd 👍 de reacties daaronder zijn ook overwegend positief maar je houdt natuurlijk ook de mensen die niemand anders accepteren als Dime en Vince 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en 1880

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Op de camping van Graspop was er woensdag ook een pre party. Dj's van Antwerp Metal Fest draaiden daar op een Red Bull 4 maal 4 nummers van verschillende metal bands (Slayer bv). Dat deden ze vlak bij een toog en merchandise standje.


In centrum Dessel dan weer waren er in enkele cafés optredens te bewonderen
Dan zal het waarschijnlijk daarbij wel blijven. Maar toch leuk dit soort entertainment om goed in de stemming te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Na enkele fragmenten gehoord te hebben van Sleep Token en er nooit iets echt mee gehad te hebben (niet echt fan van R&B zang normaalgezien), net toch maar eens naar een liveopname gekeken :eek::eek::eek::eek: Wat een topband is dat seg!!!! Hier ga ik op Graspop toch al op tijd vooraan staan want dit wil ik van dichtbij meemaken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken