Graspop Metal Meeting 2023

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
dat ze gelijk hebben, vroeger deden bands het toch ook zo maar dan waren het tapes die ze uitdeelden
Een vijftal jaar geleden heb ik dat bands nog weten doen op wacken, dat ze gewoon cds uitdeelden aan willekeurige mensen om ze te laten luisteren naar hun band.
We hebben zelfs ooit een band gehad die zich kwam voorstellen op de camping en dan een cd afgeven die we dan konden afspelen en reacties geven wat we ervan vonden.
Vorig jaar op graspop ook nog een patch gekregen van een band om naambekendheid te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
nog een "out there" gedachte maar in januari wordt twisted sister geintroduceerd in de metal hall of fame. zou er echt geen mogelijkheid zijn tot reünie ? Ik weet dat er heel veel mensen wel op zitten te wachten, al moeten ze dan wel een drummer zoeken sinds de dood van AJ pero. en Mike portnoy die laatste keer inviel is met the winery dogs op tour.
nee laat bands op pensioen, ik denk dat twisted sister en slayer de enigste 2 bands zijn die ook effectief bij hun woord blijven en nietmeer gaan terug komen op hun stappen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
nee laat bands op pensioen, ik denk dat twisted sister en slayer de enigste 2 bands zijn die ook effectief bij hun woord blijven en nietmeer gaan terug komen op hun stappen.
I hope you're right - both bands ended their live careers with spectacular performances. These guys set a great example for how to go out on a high note. It would be a shame if they came back, perhaps tarnishing their legacy.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en saurus

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Een vijftal jaar geleden heb ik dat bands nog weten doen op wacken, dat ze gewoon cds uitdeelden aan willekeurige mensen om ze te laten luisteren naar hun band.
We hebben zelfs ooit een band gehad die zich kwam voorstellen op de camping en dan een cd afgeven die we dan konden afspelen en reacties geven wat we ervan vonden.
Vorig jaar op graspop ook nog een patch gekregen van een band om naambekendheid te geven.

Zalig, het is inderdaad een goede manier. Gelijk aan de bron en goede reclame.

Ik gun het ArseA enorm. Sterk album, mogen van mij zeker komen op Graspop!
Wel wat jammer (Al weet ik niet hoe ze het doen/deden of probeerde) dat ze nooit respons kregen van Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Zalig, het is inderdaad een goede manier. Gelijk aan de bron en goede reclame.

Ik gun het ArseA enorm. Sterk album, mogen van mij zeker komen op Graspop!
Wel wat jammer (Al weet ik niet hoe ze het doen/deden of probeerde) dat ze nooit respons kregen van Graspop.
Ik ken nog belgische bands die al jaren proberen op graspop te geraken waar ze ook geen gehoor aan geven...
En als je er dan mag spelen, zijn ze nog erg streng op waar je backstage mag komen en hoeveel personen je mee mag nemen enzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

WOOOSH

Playlistbediener
7 nov 2022
29
59
Na al die fokkin positiviteit, liefde en vreugde hier even wat anders.
Wat is het Meest kutste optreden ooit en waarom. Ik begin....ik heb al heel veel optredens gezien maar heel erg weinig heel erg slechte tot het voorprogramma van Rammstein in Berlijn, Wuhlheide....Peaches...een soort van slecht bij stem zijnde electropunk Kim Wilde....mijn oren beginnen weer spontaan te bloeden van dat valse gekrijs. Brrrr
30 Seconds To Mars op RW2010, stop de tijd.
Ge moet al veel misdoen vooraleer ik spreek van een slecht concert , maar dat was echt verschrikkelijk.
Edit: Kelis in Oudenaarde en BMTH op RW19 mogen daar ook gerust bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en saurus

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
nee laat bands op pensioen, ik denk dat twisted sister en slayer de enigste 2 bands zijn die ook effectief bij hun woord blijven en nietmeer gaan terug komen op hun stappen.
Blijft toch een interessante dicussie, vind ik: wanneer moet een band stoppen?

Hoewel ik voor argumenten van beide kanten wel begrip heb, vind ik dat die beslissing uiteindelijk toch altijd bij de band zelf ligt.
Hoe ver ze ook over hun hoogtepunt heen zijn, en hoe slecht ze wellicht ook zijn geworden, het is ieders goed recht om te blijven optreden, zolang er organisatoren zijn die hun willen blijven boeken.

Voor bv. voetballers is het ook heel normaal om na hun hoogtepunt nog wat jaren door te blijven ballen op een lager niveau of in een ander land (waar ze nog flink wat geld kunnen vangen). Of dat dan hun 'legacy' negatief beïnvloedt, is hun eigen keuze, niet die van de fans.

Vreemd genoeg spelen dit soort discussies alleen rond publieke figuren, zoals muzikanten, sporters, acteurs (hoewel veel minder), etc.
Maar vinden we ook dat bv. een stratenmaker die met een jaar of 40 over zijn fysieke hoogtepunt is, dan maar met pensioen mag (of moet!) gaan? 😁 ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joe

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
nog een "out there" gedachte maar in januari wordt twisted sister geintroduceerd in de metal hall of fame. zou er echt geen mogelijkheid zijn tot reünie ? Ik weet dat er heel veel mensen wel op zitten te wachten, al moeten ze dan wel een drummer zoeken sinds de dood van AJ pero. en Mike portnoy die laatste keer inviel is met the winery dogs op tour.

moesten ze echt op pensioen zijn ok, maar dee snider speelt toch gewoon nog?

Dee Snider is nog wel bezig, maar Twisted Sister is er gewoon mee gestopt wel. Ik zou het leuk vinden ze nog eens live te kunnen zien na Alcatraz in 2016, maar het zou ze sieren als ze daadwerkelijk blijven bij hun statement dat het klaar is na overlijden van de drummer. Waar het volgens mij wel daarvoor al als afscheidstour gepland stond. Overlijden drummer was tijdens de tour dacht ik.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
342
489
Mad Cool festival will have an announcement on monday and apparently GNR will be one of the headliners. So maybe Graspop could also announce them?
Only problem is that Ken19 said on efestivals forum that Rock Werchter will announce last headliner on monday.

Did Graspop and Werchter ever had an announcement on the same day?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Mad Cool festival will have an announcement on monday and apparently GNR will be one of the headliners. So maybe Graspop could also announce them?
Only problem is that Ken19 said on efestivals forum that Rock Werchter will announce last headliner on monday.

Did Graspop and Werchter ever had an announcement on the same day?
has an insider leaked that GNR will play Mad Cool?
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
342
489
Misschien door dat ene teaser plaatje waar Right Next Door To Hell bij te bedenken i
Yeah, and someone in comments wrote GNR and they replied to him "oh we have some experts here".

And Mad Cool is famous for leaking their own acts so they have sometimes problems with bands because of that
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Moet toch niet gekker worden, dat we kijken naar Mad Cool voor een Graspop-aankondiging :D
Het gebeurt overigens wel vaker dat Graspop en Rock Werchter op dezelfde dag een act of meerdere acts bekendmaken. Of het marketingtechnisch nou zo handig is, is onduidelijk. Maar het een hoeft het ander dus niet per se uit te sluiten.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Momenteel nog herstellend van een dubbele longontsteking en een maand geleden een zware buikgriep, is mijn voornemen van 2023 trainen om mijn fysiek terug op peil te krijgen tegen graspop. Anders overleef ik dag 2 niet.
 
  • Wow
Waarderingen: Special Monkey en Simoni

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Nog een band ontdekt: Bloodywood! Ik zou het omschrijven als een mix tussen Slipknot en Limp Bizkit, met een doedelzak ofzo erdoorheen. Heel unieke sound.
Is dat niet die band uit India? Beetje sepultura ook invloeden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken