nee laat bands op pensioen, ik denk dat twisted sister en slayer de enigste 2 bands zijn die ook effectief bij hun woord blijven en nietmeer gaan terug komen op hun stappen.
Blijft toch een interessante dicussie, vind ik: wanneer moet een band stoppen?
Hoewel ik voor argumenten van beide kanten wel begrip heb, vind ik dat die beslissing uiteindelijk toch altijd bij de band zelf ligt.
Hoe ver ze ook over hun hoogtepunt heen zijn, en hoe slecht ze wellicht ook zijn geworden, het is ieders goed recht om te blijven optreden, zolang er organisatoren zijn die hun willen blijven boeken.
Voor bv. voetballers is het ook heel normaal om na hun hoogtepunt nog wat jaren door te blijven ballen op een lager niveau of in een ander land (waar ze nog flink wat geld kunnen vangen). Of dat dan hun 'legacy' negatief beïnvloedt, is hun eigen keuze, niet die van de fans.
Vreemd genoeg spelen dit soort discussies alleen rond publieke figuren, zoals muzikanten, sporters, acteurs (hoewel veel minder), etc.
Maar vinden we ook dat bv. een stratenmaker die met een jaar of 40 over zijn fysieke hoogtepunt is, dan maar met pensioen mag (of moet!) gaan?