Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Headliner niet. Zeker niet. Staan in Nl op Dauwpop en dat festival in Hulst. Ze zijn zeker welkom wat mij betreft maar wel een plekje lager op het affiche voor een klassieke rave.
Marquee headliner op zondag dan? Mooi feestje om mee af te sluiten?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Marquee headliner op zondag dan? Mooi feestje om mee af te sluiten?
Lijkt me wel een vrij dure band om te boeken voor een lage positie.

Heb het idee dat die headliner willen zijn, staan overal als headliner toch? Lijkt erop dat ze liever een klein Belgisch festivalletje zullen headlinen dan een lage spot pakken op een groot festival. Zie ze om die reden niet op graspop staan helaas. Misschien Lokerse?

Ze hebben zelfs een headline slot weten te krijgen op Nova rock trouwens, is toch ook geen klein festival
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
ja geloof dat ze een bepaald deel hadden afgezet voor de woensdag?
in dat geval is dus het beste om vroeg op de woensdag of vroeg op de donderdag te komen om een mooi plekje te hebben
Ik weet niet of ze nog steeds hetzelfde systeem hanteren, maar in 2016 was de Boneyard in vakken verdeeld, en werd vak voor vak opgevuld. GMM-medewerkers keken erop toe dat mensen niet maar lukraak ergens hun tent gingen opzetten, en openden pas een nieuw vak als het vorige zo goed als vol was. Ook toen werden kampeerders wel plekken aangewezen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Lijkt me wel een vrij dure band om te boeken voor een lage positie.

Heb het idee dat die headliner willen zijn, staan overal als headliner toch? Lijkt erop dat ze liever een klein Belgisch festivalletje zullen headlinen dan een lage spot pakken op een groot festival. Zie ze om die reden niet op graspop staan helaas. Misschien Lokerse?

Ze hebben zelfs een headline slot weten te krijgen op Nova rock trouwens, is toch ook geen klein festival
daarom dat ik dacht headliner op een druk bezette dag, maw de vrijdag
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
889
985
Sabaton is wel groter dan Powerwolf.
PW als headliner voor Alcatraz zit er wel dik in. Zal ze zondag zien en zal wel meteen weten of ze headlinewaardig zijn.
Nog een paar jaar, en een paar rollatorbands minder, en dan kan graspop mss niet anders dan ze headliner maken. De spoeling is al dun.
Bij de eerste headlineshow van Sabaton was er ook enorm veel reactie, nu kijkt niemand er nog van op.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ik weet niet of ze nog steeds hetzelfde systeem hanteren, maar in 2016 was de Boneyard in vakken verdeeld, en werd vak voor vak opgevuld. GMM-medewerkers keken erop toe dat mensen niet maar lukraak ergens hun tent gingen opzetten, en openden pas een nieuw vak als het vorige zo goed als vol was. Ook toen werden kampeerders wel plekken aangewezen.
Ik vind het eigenlijk veel erger dan dat. Touwensysteem. Elke 4 meter staat een medewerker met een lint in zijn hand en in de gangen stroomt het volk samen dat daar moet wachten. Wanneer de medewerkers een meter of 3 vooruit gaan wordt er zoveel mogelijk volk gezet om het veld van, wat is dat, 25m - 35m lang te vullen en dan moet je gewoon heel snel je tent open gooien en hopen op genoeg ruimte, want ondertussen schuiven die mannen weer 3m naar achter en komt de volgende hoop er al in. Wij zaten dit jaar op woensdagavond al in het achterste deel en daar wilden ze duidelijk zo weinig mogelijk ruimte gebruiken dus de tenten stonden daar echt allemaal op elkaar gepropt. Wij hadden zelfs geen ruimte om onze campingstoelen tussen onze tentjes te zetten om gezellig bij elkaar te hangen.

Op dat vlak bracht de friends area op Alcatraz wel een zalige rust. Geen stress om plaats, mensen die later kwamen, waren zeker dat er nog plaats was bij de vrienden. Een zeil tussen de tenten gespannen, tafeltje onder, stoeltjes daar allemaal rond.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Niet om je te ontmoedigen maar blijkbaar is Butcher Babies helemaal niets live...
Ik heb ze wel zelf nog niet gezien maar een aantal forumleden zullen wellicht kunnen beamen.
Daar heb ik me nog nooit iets van aangetrokken, dat maak ik het liefst zelf wel uit als ik een band live zie. 😁

Mensen beleven nu eenmaal dingen anders, zelfs als ze vrijwel hetzelfde meemaken.
Context is daarbij heel erg belangrijk:
- Valt een band onder je (algemene) muzieksmaak, of wijkt deze daar (sterk) van af?
- Wat waren je verwachtingen vooraf voor een optreden (must-see, afvinkband, meepikker, meegesleept door een ander, toevallig verzeild geraakt, etc.)?
- Ken je een band vooraf al enigszins of heel goed?
- Voor de hoeveelste keer zie je ze live?
- Op welk moment van de dag staan ze, en wat zijn de omstandigheden (weer, locatie van het podium, overlast van andere podia, etc.)?
- Op welke plek in het publiek sta je? Wat voor mensen staan om je heen, en waar stoor je je aan (lange mensen, rokers, kletsers, moshpits, crowdsurfers, etc.)?
- Heb je vlak ervoor al een indrukwekkend optreden gezien, of kijk je alvast uit naar een later optreden?
- Hoe voel je je (moe, honger, kater, etc.)?
- Is het optreden technisch in orde (geluid, uitval van boxen, etc.)?

Natuurlijk is de prestatie van de band(leden) ook van cruciaal belang.
Maar zelfs 'slechte' zang kan vaak niet als dusdanig ervaren worden.
Niet iedereen heeft hetzelfde muzikaal gehoor, of kan 'goed' van 'slecht' onderscheiden (zeker niet als je bv. een zanger voor de 1e keer hoort).
Maar ook je beleving kan heel veel verbloemen. Als je middenin een (enthousiaste) menigte staat, hoor je dingen soms anders.
Plus als je groot fan van een band bent, ben je vaak iets 'vergevender' dan een neutrale toeschouwer.

De eerdere discussie over Evanescence is dan ook een mooi voorbeeld hoe mensen die hetzelfde optreden zien, een heel andere ervaring kunnen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en Koekdoos

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Screenshot_20221202-153127_Instagram.jpg

Beetje vreemd, maar iemand al eens gehoord van Arsea? Ik kreeg dit berichtje op instagram, waar ze toch aan een kleine 20k volgers komen.

Ik ben hun nieuw album aan het luisteren, en daar zitten toch een hoop goede nummers bij.

Ze hebben blijkbaar ook graspop al een aantal keer aangeschreven, maar nog nooit reactie gekregen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Als die nummers echt goed zijn, dan moeten ze gewoon doorzetten.
Kwaliteit komt altijd bovendrijven.

En ze kunnen maar proberen om op die manier opgemerkt te worden door een boeker, manager, ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
nog een "out there" gedachte maar in januari wordt twisted sister geintroduceerd in de metal hall of fame. zou er echt geen mogelijkheid zijn tot reünie ? Ik weet dat er heel veel mensen wel op zitten te wachten, al moeten ze dan wel een drummer zoeken sinds de dood van AJ pero. en Mike portnoy die laatste keer inviel is met the winery dogs op tour.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
nog een "out there" gedachte maar in januari wordt twisted sister geintroduceerd in de metal hall of fame. zou er echt geen mogelijkheid zijn tot reünie ? Ik weet dat er heel veel mensen wel op zitten te wachten, al moeten ze dan wel een drummer zoeken sinds de dood van AJ pero. en Mike portnoy die laatste keer inviel is met the winery dogs op tour.
Hoe graag ik ze ook hoor, en hoe blij ik nog steeds wordt van de memories van hun laatste optreden op graspop...
Dit moet je toch niet willen denk ik.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Na al die fokkin positiviteit, liefde en vreugde hier even wat anders.
Wat is het Meest kutste optreden ooit en waarom. Ik begin....ik heb al heel veel optredens gezien maar heel erg weinig heel erg slechte tot het voorprogramma van Rammstein in Berlijn, Wuhlheide....Peaches...een soort van slecht bij stem zijnde electropunk Kim Wilde....mijn oren beginnen weer spontaan te bloeden van dat valse gekrijs. Brrrr
 
  • Haha
Waarderingen: Simoni

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Na al die fokkin positiviteit, liefde en vreugde hier even wat anders.
Wat is het Meest kutste optreden ooit en waarom. Ik begin....ik heb al heel veel optredens gezien maar heel erg weinig heel erg slechte tot het voorprogramma van Rammstein in Berlijn, Wuhlheide....Peaches...een soort van slecht bij stem zijnde electropunk Kim Wilde....mijn oren beginnen weer spontaan te bloeden van dat valse gekrijs. Brrrr
meeste optredens waar ik door heb dat het slecht ga zijn ben ik al op tijd weg.

Rival sons had ik dit jaar veel zin in maar viel toch ferm tegen, maar dan zijn er ook optredens die slecht zijn maar dat je dat eigenlijk al vantevoor weet: ozzy iedere keer dat ik hem zag, motorhead de laatste keer was om bij te huilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
nog een "out there" gedachte maar in januari wordt twisted sister geintroduceerd in de metal hall of fame. zou er echt geen mogelijkheid zijn tot reünie ? Ik weet dat er heel veel mensen wel op zitten te wachten, al moeten ze dan wel een drummer zoeken sinds de dood van AJ pero. en Mike portnoy die laatste keer inviel is met the winery dogs op tour.
Dat soort bejaarde bands uit hun pensioen halen is wel echt het laatste dat je moet willen
laat ze lekker van hun pensioen genieten en geef jongere headliners een kans om te laten zien wat ze kunnen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Dat soort bejaarde bands uit hun pensioen halen is wel echt het laatste dat je moet willen
laat ze lekker van hun pensioen genieten en geef jongere headliners een kans om te laten zien wat ze kunnen
moesten ze echt op pensioen zijn ok, maar dee snider speelt toch gewoon nog?
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
186
Ik vind het nog wel meevallen. Betaal zelf 176 euro voor laag in de tweede ring. Dat is minder dan 80 euro per optreden. Metallica is normaal duurder dan dat...
In 2004 Metallica daar gezien met Slipknot in het voorprogramma voor 50€, het enige wat ik me nog herinner is dat de klank verschrikkelijk slecht was, hopelijk nu beter met podium in het midden.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
186
Dat soort bejaarde bands uit hun pensioen halen is wel echt het laatste dat je moet willen
laat ze lekker van hun pensioen genieten en geef jongere headliners een kans om te laten zien wat ze kunnen
De vocale reikwijdte van Dee Snider is enorm, 'k denk dat er veel jongere bands zo'n ouwe zanger zouden willen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken