Graspop Metal Meeting 2023

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Butcher babies kende ik helemaal niet, krijg je denk ik als je Latin pop luistert. Vind het nu al een leuke ontdekking. Maar ik ben nog maar net bij de g op de donderdag, dus wie weet wat er nogmeer bij zit. Neem altijd even goed de tijd een band te beluisteren voor ik de keuze wel of niet maak
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
ja geloof dat ze een bepaald deel hadden afgezet voor de woensdag?
in dat geval is dus het beste om vroeg op de woensdag of vroeg op de donderdag te komen om een mooi plekje te hebben
Klopt al ging rond op woensdag 7 uur in de avond voor een groot deel open. Maar ze hielden nog steeds een stuk vrij. Was wel achterin.
Maar dit jaar voor mij geen boneyard glamping meer, deze madonna gaat voor het luxe van een bungalow op metalpark
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.280
5.635
Weer veel te lezen wat gaat het hier snel.
Ik ging vol goede moed mijn wrapped van Spotify te lijf. Maarop het moment dat je metal core en latinpop in een lijst ziet staan. Moet je toch gaan afvragen zal ik dit wel op het graspop forum gooien

Mijn top tien bespaar ik jullie uit angst voor represailles op graspop
Hey, kom op, ik heb ook gewoon mijn lijstje gepost met Froukje en Stromae, dan kan jij het ook ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Butcher babies kende ik helemaal niet, krijg je denk ik als je Latin pop luistert. Vind het nu al een leuke ontdekking. Maar ik ben nog maar net bij de g op de donderdag, dus wie weet wat er nogmeer bij zit. Neem altijd even goed de tijd een band te beluisteren voor ik de keuze wel of niet maak
Niet om je te ontmoedigen maar blijkbaar is Butcher Babies helemaal niets live...
Ik heb ze wel zelf nog niet gezien maar een aantal forumleden zullen wellicht kunnen beamen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Hey, kom op, ik heb ook gewoon mijn lijstje gepost met Froukje en Stromae, dan kan jij het ook ;)
Ik had Snelle.

Britney Spears Reaction GIF by MOODMAN
 
  • Confetti
  • Winning
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.280
5.635
Eerste keer dat ik Powerwolf ontdekte was op Graspop 2012 en dat was toen een aangename verrassing. Interessante composities en een goeie vocalist. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en ben ik er redelijk op afgeknapt. Voor mij zijn Sanctified With Dynamite, Werewolves of Armenia, We Drink Your Blood en natuurlijk Resurrection by Erection nog steeds met afstand de beste nummers op de setlist. Dat is vier passages verder toch wel teleurstellend. En steeds dezelfde trucjes inderdaad met het overmatige oohoooohoooo. Had je me in 2012 gevraagd of ze in de toekomst headlinerwaardig zouden zijn, had ik volmondig met ja geantwoord. Maar nu hoeft het van mij niet meer, eigenlijk.
Dit kan ik wel beamen trouwens. Zou het puur voor de nostalgie leuk vinden ze weer eens te zien, productie is inmiddels misschien ook wel een stukje indrukwekkender geworden... maar qua muziek blijf ik toch steken bij het Bible of the Beast album haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel, jbj en jonasvh

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Niet om je te ontmoedigen maar blijkbaar is Butcher Babies helemaal niets live...
Ik heb ze wel zelf nog niet gezien maar een aantal forumleden zullen wellicht kunnen beamen.
Op recent YouTube filmpje klonk het best aardig, wel zonde.
Wat is er vooral slecht dan , de mix de zang, of zijn het toch twee mannen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.280
5.635
Moet zeggen dat het voor geen meter verkoopt....
Tja, als ze in de Ziggo Dome hadden gestaan had ik waarschijnlijk mn kaarten al binnen, maar in die galmbak begin ik er niet aan. Zou naar België of Duitsland kunnen reizen maar dat vind ik dan weer veel gedoe. En toch wel heel duur worden.

Edit: wow, wel net de prijzen gecheckt, zitplaatsen zijn inderdaad belachelijk. Dik 400 euro voor de beste vakken. Staanplaatsen voor 196 over 2 dagen gaat nog, wel prijzig maar redelijk genoeg, die zijn dan ook wel al uitverkocht.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.522
7.147
Dit kan ik wel beamen trouwens. Zou het puur voor de nostalgie leuk vinden ze weer eens te zien, productie is inmiddels misschien ook wel een stukje indrukwekkender geworden... maar qua muziek blijf ik toch steken bij het Bible of the Beast album haha

Ah bij mij begint het daarna pas, maar heb het door Sacrament of Sin ontdekt, die was toen net released. Dat werkt bij mij toch vaak dat een album die net uit is dan het favoriete album wordt en daarvoor vooral de hits/singles. Maar volgens mij is het wel vergelijkbaar met Sabaton: één thema, veel van hetzelfde en hartstikke vet! Elk album is volgens mij gewoon een x aantal coole singles en de rest fillers

Moet zeggen dat het voor geen meter verkoopt....

Die bedragen zijn ook over de top natuurlijk gewoon, niet dat het onlogisch is dat alles zo duur is geworden, maar iedereen gaat toch keuzes maken. Liever vooraan bij concerten Alestorm+Gloryhammer, Powerwolf, Beast in Black én Devin Townsend, dan dat je tweede ring zit voor twee keer Metallica. Ongeveer even duur.

Om maar niks te zeggen over 200€ staanplaatsen of 250€ eerste ring… of alle premium plekken voor 500€ of meer. Zelfs de meet & greet is duurder dan Kiss met €3000 euro terwijl je niet eens de gehele band meet & greet…
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.431
2.891
Niet zo gek, als ik die prijzen voor de betere zitplekken zie.
Mijn hemel, wat een bedragen
Ik vind het nog wel meevallen. Betaal zelf 176 euro voor laag in de tweede ring. Dat is minder dan 80 euro per optreden. Metallica is normaal duurder dan dat...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.626
3.220
Tja, als ze in de Ziggo Dome hadden gestaan had ik waarschijnlijk mn kaarten al binnen, maar in die galmbak begin ik er niet aan. Zou naar België of Duitsland kunnen reizen maar dat vind ik dan weer veel gedoe. En toch wel heel duur worden.

Edit: wow, wel net de prijzen gecheckt, zitplaatsen zijn inderdaad belachelijk. Dik 400 euro voor de beste vakken. Staanplaatsen voor 196 over 2 dagen gaat nog, wel prijzig maar redelijk genoeg, die zijn dan ook wel al uitverkocht.
Je kan naar België reizen, maar wat heeft dat voor zin, ze spelen hier niet 😅
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Rockbeer

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Ik vind het nog wel meevallen. Betaal zelf 176 euro voor laag in de tweede ring. Dat is minder dan 80 euro per optreden. Metallica is normaal duurder dan dat...
In die galmbak? En dat zegt een Amsterdammer he, voor alle duidelijkheid ;)
Zou nog eerder naar hamburg of Parijs reizen dan
 
  • Leuk
Waarderingen: ronnie1976

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Tja, als ze in de Ziggo Dome hadden gestaan had ik waarschijnlijk mn kaarten al binnen, maar in die galmbak begin ik er niet aan. Zou naar België of Duitsland kunnen reizen maar dat vind ik dan weer veel gedoe. En toch wel heel duur worden.

Edit: wow, wel net de prijzen gecheckt, zitplaatsen zijn inderdaad belachelijk. Dik 400 euro voor de beste vakken. Staanplaatsen voor 196 over 2 dagen gaat nog, wel prijzig maar redelijk genoeg, die zijn dan ook wel al uitverkocht.
Als de staanplaatsen al uitverkocht zijn, dan loopt de verkoop toch wel goed?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.431
2.891
In die galmbak? En dat zegt een Amsterdammer he, voor alle duidelijkheid ;)
Zou nog eerder naar hamburg of Parijs reizen dan
Tja, ik heb het voordeel daar nog nooit geweest te zijn. Tenzij ik een keertje zin heb om oranje te zien schutteren. Hoewel ik in het tijdperk van vóór Frank de Boer als coach ook nog wel eens een partijtje voetbal van Ajax daar heb gezien. Sinds Frank ben ik overgestapt op Feyenoord als fan en dit is nooit meer 'goed gekomen' ;-)

Ik lees dat heel soms een concert best oke geluid heeft in de Arena, en dat was een keer met een podium op de middenstip. Dus ik houd me in de waan dat het geluid ook goed kan zijn daar ;-)
 
  • Haha
Waarderingen: Rick1617899545

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.280
5.635
Maar volgens mij is het wel vergelijkbaar met Sabaton: één thema, veel van hetzelfde en hartstikke vet! Elk album is volgens mij gewoon een x aantal coole singles en de rest fillers
Na Bible of the Beast wel ja... Daarom vind ik ze daarna ook steeds minder worden 😅 Bible of the Beast is echt een album wat je top van A tot Z kan luisteren zonder je een moment te vervelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken