Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Zowel Ghost als Gojira hebben in mijn ogen hun headlinepositie verdiend. Zijn al jaren structureel bands die voor de beste shows van het weekend zorgen op metalfestivals. Geweldige livebands.

Ik ken Parkway Drive en Gojira beiden eigenlijk niet goed, alleen dat het niks voor mij is, maar samen met Ghost wel de meest logische nieuwe headliners inderdaad. Kan verder geen andere bands bedenken die zo logisch zijn als nieuwe headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23 en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Zie nu dat Motley Crue een boxset doet van hun eerste 5 (platina) albums. Jammer dat ik er al 4 van heb, anders was dat ideaal. 170 euro voor één album is een beetje over de top.
 

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
96
175
Enorm content met Gojira als headliner, 12 jaar geleden voor eerst gezien in Frankrijk met Volbeat als voorprogramma, fantastisch, wat niet gezegd kan worden met andere headliner, popbandje "spookje"..:)
Gojira maakt prima muziek, maar ik vind Ghost echt een betere festival headliner, veel meer theater, vuurwerk en veel meer echt een "arena rock" band met hoog meezing gehalte en veel breder publiek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik neem aan dat Scorpions niet nog een keer komt?

Vanaf 9 mei aan het touren tot en met 12 juni. En inmiddels ook al op 22 en 30 juni een concert.
Tot aan 12 juni vrijwel constant optredens en dus gaten tussen de data erna.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ik neem aan dat Scorpions niet nog een keer komt?

Vanaf 9 mei aan het touren tot en met 12 juni. En inmiddels ook al op 22 en 30 juni een concert.
Tot aan 12 juni vrijwel constant optredens en dus gaten tussen de data erna.
lijkt me niet op herhaling, tenzij er iets ernstig mis gaat in de planning (zoals een headliner die cancelt)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Guns N' Roses op donderdag, Ozzy op vrijdag, Kiss op zaterdag en om het helemaal af te maken Scorpions op zondag. Dat zou ideaal zijn 🤣
Nene mopje. Is ook niet meer mogelijk. En ik hoor die bands allemaal graag zeker en vast. Maar 4 bands waarvan de gemiddelde leeftijd van alle bandleden meer dan 40 is, is wat Overkill hahaha




Edit pak 50 of 60 ofzo. Geen 40
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: festivalryo

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Een nieuwe opkomende band die ik heel vaak zie gepushed worden de laatste tijd is tetrarch, zie die wel Jupiler of metaldome openen.

Vrij diverse band dus de redenen waarom deze band zoveel tractie krijgt vooral ik Engeland dan zijn ook wel duidelijk maar muzikaal is het ook wel best te pruimen
Ook recentelijk ontdekt,kan het ook wel smaken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Guns N' Roses op donderdag, Ozzy op vrijdag, Kiss op zaterdag en om het helemaal af te maken Scorpions op zondag. Dat zou ideaal zijn 🤣
Nene mopje. Is ook niet meer mogelijk. En ik hoor die bands allemaal graag zeker en vast. Maar 4 bands waarvan de gemiddelde leeftijd van alle bandleden meer dan 40 is, is wat Overkill hahaha
40 is wel erg laag. zelfs de jonge metalheadliners zoals Ghost en Parkway Drive vallen daar onder.
Kan je beter 50 of 60 zeggen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Guns N' Roses op donderdag, Ozzy op vrijdag, Kiss op zaterdag en om het helemaal af te maken Scorpions op zondag. Dat zou ideaal zijn 🤣
Nene mopje. Is ook niet meer mogelijk. En ik hoor die bands allemaal graag zeker en vast. Maar 4 bands waarvan de gemiddelde leeftijd van alle bandleden meer dan 40 is, is wat Overkill hahaha
40.. 😅 ben je dan al rijp voor het rusthuis? Corey Taylor is er ook al 48 of zo hoor.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Guns N' Roses op donderdag, Ozzy op vrijdag, Kiss op zaterdag en om het helemaal af te maken Scorpions op zondag. Dat zou ideaal zijn 🤣
Nene mopje. Is ook niet meer mogelijk. En ik hoor die bands allemaal graag zeker en vast. Maar 4 bands waarvan de gemiddelde leeftijd van alle bandleden meer dan 40 is, is wat Overkill hahaha
50 of 60 dan pakt. Maar ge snapt mijn punt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Toch nog steeds erg benieuwd met welke 2 headliners we eindigen uiteindelijk. De eerste 5 waren makkelijk te gokken, gojira zag ik al echt niet aan komen maar wie de laatste 2 gaan worden geen idee. Metallica of GNR zou logisch zijn als grote naam maar wat dan de laatste zou zijn zou ik echt totaal niet weten.

Onderstaand de 6 opties in mijn ogen, vul maar aan:

1. Metallica en GNR allebei nog erbij (lijkt me te duur)
2. Ozzy zie ik echt niet komen, ik denk zelfs dat zijn tour achter de schermen al lang gecanceld is maar dat dat nog niet bekend gemaakt is. Zie maar Zakk Wylde die nu al meerdere shows tegelijk moet spelen.
3. Kiss zou een optie zijn nog, maar lijkt me ook niet erg voor de hand liggend, en zou het wel een zwakke boeking vinden met het hele 'niet 2x dezelfde venue' gedoe van 2019.
5. Avenged Sevenfold blijf ik op hopen maar heb er een hard hoofd in.
6. Een jonge headliner bombarderen tot headliner zoals Nightwish of BMTH
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Toch nog steeds erg benieuwd met welke 2 headliners we eindigen uiteindelijk. De eerste 5 waren makkelijk te gokken, gojira zag ik al echt niet aan komen maar wie de laatste 2 gaan worden geen idee. Metallica of GNR zou logisch zijn als grote naam maar wat dan de laatste zou zijn zou ik echt totaal niet weten.

Onderstaand de 6 opties in mijn ogen, vul maar aan:

1. Metallica en GNR allebei nog erbij (lijkt me te duur)
2. Ozzy zie ik echt niet komen, ik denk zelfs dat zijn tour achter de schermen al lang gecanceld is maar dat dat nog niet bekend gemaakt is. Zie maar Zakk Wylde die nu al meerdere shows tegelijk moet spelen.
3. Kiss zou een optie zijn nog, maar lijkt me ook niet erg voor de hand liggend, en zou het wel een zwakke boeking vinden met het hele 'niet 2x dezelfde venue' gedoe van 2019.
5. Avenged Sevenfold blijf ik op hopen maar heb er een hard hoofd in.
6. Een jonge headliner bombarderen tot headliner zoals Nightwish of BMTH
Er moeten toch 2 bands met voldoende “body” naast Ghost en Gojira komen te staan hoor, wil je die dagtickets verkocht krijgen.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Nightwish zonder Marko vind ik toch ook aderlating.
Tarja is ook al wel succesvol vervangen geweest,maar te veel boegbeelden verliezen is toch niet goed imo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken