Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
886
979
Ligt wel wat dichter bij elkaar. Maar woensdag Copenhell en dan vr t/m zo festivals is ook geen bier dagen achter elkaar
Hangt wat af van de dagen, als je ze in een lijn kan doen, copenhell naar pinkpop naar graspop naar hellfest valt het nog redelijk mee. Als je natuurlijk van copenhell in een keer naar hellfest moet is dat al wat langer.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Ik zag iemand enkele bands noemen van Pinkpop als kanshebber voor Graspop maar volgens mij stonden nog niet alle kanshebbers genoemd. Disturbed, The Hu en Electric Callboy zag ik al voorbij komen. Maar is het iemand opgevallen dat Hollywood Vampires ook door Pinkpop aangekondigd is?


Queens Of The Stone Age zal ik maar over zwijgen zeker? (ik zou het ook niet toejuichen, is te hard een Werchter band vind ik)


En nog een andere band: I Prevail. Ik dacht eerst dat dit een metalcoreband was maar heb me precies vergist. Het is te zeggen, ik heb ongewild tickets voor hun show op 14 maart in Tilburg. Normaal speelden die met Wage War (leren kennen trouwens door de Graspop 2020 line up, spijtig genoeg niet mee genomen geweest naar 2022) die ik eens wil zien, maar Wage War heeft afgezegd voor de verzette tour, dus zit nu met tickets voor een band die ik eigenlijk niet ken. Maar dus: I Prevail. Had ze al eens gecheckt en kwam toen uit op metal core achtige dinges. Maar als ik ze nu op zoek kom ik uit op een elektronic/hip hop band met hier en daar wat zwaardere RATM vibes en breaks. Iets in die aard. Maar zeker geen old school Parkway Drive toestanden meer. Op zich wel een band die ik nu tegenkom die misschien op Graspop wel zou werken in de metal dome denk ik of op de Jupiler stage. Als ze voldoende van die RATM vibes hebben, heb nu maar kort geluisterd. Maar ik snap nog altijd niet wat ik fout gedaan met I Prevail opnieuw uit te zoeken


Hier alvast een heviger nummer van hun dat ik kon vinden, ook wat A Day To Remember invloeden

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Ik zag iemand enkele bands noemen van Pinkpop als kanshebber voor Graspop maar volgens mij stonden nog niet alle kanshebbers genoemd. Disturbed, The Hu en Electric Callboy zag ik al voorbij komen. Maar is het iemand opgevallen dat Hollywood Vampires ook door Pinkpop aangekondigd is?


Queens Of The Stone Age zal ik maar over zwijgen zeker? (ik zou het ook niet toejuichen, is te hard een Werchter band vind ik)


En nog een andere band: I Prevail. Ik dacht eerst dat dit een metalcoreband was maar heb me precies vergist. Het is te zeggen, ik heb ongewild tickets voor hun show op 14 maart in Tilburg. Normaal speelden die met Wage War (leren kennen trouwens door de Graspop 2020 line up, spijtig genoeg niet mee genomen geweest naar 2022) die ik eens wil zien, maar Wage War heeft afgezegd voor de verzette tour, dus zit nu met tickets voor een band die ik eigenlijk niet ken. Maar dus: I Prevail. Had ze al eens gecheckt en kwam toen uit op metal core achtige dinges. Maar als ik ze nu op zoek kom ik uit op een elektronic/hip hop band met hier en daar wat zwaardere RATM vibes en breaks. Iets in die aard. Maar zeker geen old school Parkway Drive toestanden meer. Op zich wel een band die ik nu tegenkom die misschien op Graspop wel zou werken in de metal dome denk ik of op de Jupiler stage. Als ze voldoende van die RATM vibes hebben, heb nu maar kort geluisterd. Maar ik snap nog altijd niet wat ik fout gedaan met I Prevail opnieuw uit te zoeken


Hier alvast een heviger nummer van hun dat ik kon vinden, ook wat A Day To Remember invloeden

Qotsa staat al op Werchter
I Prevail is een metalcore band

Edit: kijk al uit naar de namen donderdag. Al vind ik de timing een beetje raar. De dag na een match van België zal de aandacht vooral op die match liggen in de media
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Qotsa staat al op Werchter
I Prevail is een metalcore band
Daar staan ze goed


Ik twijfelde gewoon of ik de juiste band aan het luisteren want wat ik enkel maanden geleden hoorde via Spotify klonk precies veel heavier dan wat ik op YouTube nu terug vind. Natuurlijk, bands als Architects of BMTH of Parkway Drive hun vroegere sound is ook veel anders dan hun huidige sound natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Daar staan ze goed


Ik twijfelde gewoon of ik de juiste band aan het luisteren want wat ik enkel maanden geleden hoorde via Spotify klonk precies veel heavier dan wat ik op YouTube nu terug vind. Natuurlijk, bands als Architects of BMTH of Parkway Drive hun vroegere sound is ook veel anders dan hun huidige sound natuurlijk.
Ja is wel eerder catchy metalcore Meezingbare riffs en refreinen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ik zag iemand enkele bands noemen van Pinkpop als kanshebber voor Graspop maar volgens mij stonden nog niet alle kanshebbers genoemd. Disturbed, The Hu en Electric Callboy zag ik al voorbij komen. Maar is het iemand opgevallen dat Hollywood Vampires ook door Pinkpop aangekondigd is?


Queens Of The Stone Age zal ik maar over zwijgen zeker? (ik zou het ook niet toejuichen, is te hard een Werchter band vind ik)


En nog een andere band: I Prevail. Ik dacht eerst dat dit een metalcoreband was maar heb me precies vergist. Het is te zeggen, ik heb ongewild tickets voor hun show op 14 maart in Tilburg. Normaal speelden die met Wage War (leren kennen trouwens door de Graspop 2020 line up, spijtig genoeg niet mee genomen geweest naar 2022) die ik eens wil zien, maar Wage War heeft afgezegd voor de verzette tour, dus zit nu met tickets voor een band die ik eigenlijk niet ken. Maar dus: I Prevail. Had ze al eens gecheckt en kwam toen uit op metal core achtige dinges. Maar als ik ze nu op zoek kom ik uit op een elektronic/hip hop band met hier en daar wat zwaardere RATM vibes en breaks. Iets in die aard. Maar zeker geen old school Parkway Drive toestanden meer. Op zich wel een band die ik nu tegenkom die misschien op Graspop wel zou werken in de metal dome denk ik of op de Jupiler stage. Als ze voldoende van die RATM vibes hebben, heb nu maar kort geluisterd. Maar ik snap nog altijd niet wat ik fout gedaan met I Prevail opnieuw uit te zoeken


Hier alvast een heviger nummer van hun dat ik kon vinden, ook wat A Day To Remember invloeden

Vind vooral het nummer Bow Down heel fijn van I prevail. Ze hebben inderdaad veel rustigere meezing nummers met catchy refreinen etc. Maar wel fijne band. Kijk ernaar uit om ze op Graspop te zien voor het eerst.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik heb met al die bands als I Prevail hetzelfde probleem. Op zich geen probleem dat ze er in poppy refreintjes in gooien, maar hun melodieuze stukken zijn altijd zo middelmatig, daar was een band als Linkin Park 10 keer beter in. Toch in het begin van hun carrière dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.428
Ik zag iemand enkele bands noemen van Pinkpop als kanshebber voor Graspop maar volgens mij stonden nog niet alle kanshebbers genoemd. Disturbed, The Hu en Electric Callboy zag ik al voorbij komen. Maar is het iemand opgevallen dat Hollywood Vampires ook door Pinkpop aangekondigd is?
Hollywood Vampires was al een redelijke zekerheid, zelfs zonder de aankondiging van Pinkpop. Wellicht daarom wat weinig animo rondom die aankondiging.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en won666

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ook nog een late felicitatie met je verjaardag @Loek123

Over I Prevail:
net zoals vele bands zijn die geëvolueerd naar mainstream sound.
Veel bands zijn hier al genoemd.
Parkway Drive,BMTH,Architects,Motionless In White zijn hun vooraf gegaan.

Als je graag Metalcore wilt ontdekken:
Ik ben wel redelijk fan van het genre

Memphis May Fire,Of Mice & Men,The Amity Afflicition,Wage War,We Came As Romans,Crown The Empire,Bury Tomorrow,Bleed From Within,Fit For A King,Our Hollow Our Home, While She Sleeps,As I Lay Dying,August Burns Red,All That Remains,Caliban,Bad Omens,The Ghost Inside,Asking Alexandria,Palisades eens checken.

Hatebreed & Stick To Your Guns zouden ook wel eens in dat lijstje kunnen passen.

Edit:
deze lijst is misshien handiger

 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.596
Ook nog een late felicitatie met je verjaardag @Loek123

Over I Prevail:
net zoals vele bands zijn die geëvolueerd naar mainstream sound.
Veel bands zijn hier al genoemd.
Parkway Drive,BMTH,Architects,Motionless In White zijn hun vooraf gegaan.

Als je graag Metalcore wilt ontdekken:
Ik ben wel redelijk fan van het genre

Memphis May Fire,Of Mice & Men,The Amity Afflicition,Wage War,We Came As Romans,Crown The Empire,Bury Tomorrow,Bleed From Within,Fit For A King,Our Hollow Our Home, While She Sleeps,As I Lay Dying,August Burns Red,All That Remains,Caliban,Bad Omens,The Ghost Inside,Asking Alexandria,Palisades eens checken.

Hatebreed & Stick To Your Guns zouden ook wel eens in dat lijstje kunnen passen.

Edit:
deze lijst is misshien handiger

Ik heb net het gevoel dat I prevail mainstream is gestart en meer en meer naar de metalcore gaat met de nieuwe releases.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.596
Een nieuwe opkomende band die ik heel vaak zie gepushed worden de laatste tijd is tetrarch, zie die wel Jupiler of metaldome openen.

Vrij diverse band dus de redenen waarom deze band zoveel tractie krijgt vooral ik Engeland dan zijn ook wel duidelijk maar muzikaal is het ook wel best te pruimen
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ook nog een late felicitatie met je verjaardag @Loek123

Over I Prevail:
net zoals vele bands zijn die geëvolueerd naar mainstream sound.
Veel bands zijn hier al genoemd.
Parkway Drive,BMTH,Architects,Motionless In White zijn hun vooraf gegaan.

Als je graag Metalcore wilt ontdekken:
Ik ben wel redelijk fan van het genre

Memphis May Fire,Of Mice & Men,The Amity Afflicition,Wage War,We Came As Romans,Crown The Empire,Bury Tomorrow,Bleed From Within,Fit For A King,Our Hollow Our Home, While She Sleeps,As I Lay Dying,August Burns Red,All That Remains,Caliban,Bad Omens,The Ghost Inside,Asking Alexandria,Palisades eens checken.

Hatebreed & Stick To Your Guns zouden ook wel eens in dat lijstje kunnen passen.

Edit:
deze lijst is misshien handiger

Mooi lijstje. Zitten veel bands tussen die ik ook luister.

Hoop dat er een aantal van bekend worden gemaakt donderdag.

Architects, motionless in white, I prevail the amity affliction lijken me allemaal wel redelijke zekerheidjes. Hatebreed ook al is het geen metalcore.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken