Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Opeth was gisteren erg sterk in Utrecht! Wel deed het me op Graspop iets meer. Zeker in het begin van de show haalde de zanger het tempo er vaak uit door uitgebreid te gaan ouwehoeren. Als ie dat wat minder deed (zoals een Porcupine Tree dat wel beter deed) was het veel makkelijker om echt helemaal in de show te raken.
Oh wow, hoe je een show verschillend kunt beleven. Ik vond het gister echt véle malen sterker dan op Graspop. De show op Graspop voelde plichtmatig en mat, terwijl gister een ware ode aan hun uitgebreide en diverse catalogus was. Met als hoogtepunt het fenomenale Black Rose Immortal eindelijk live, direct gevolgd door Burden en The Moor. Beste drie kwartier live muziek die ik in jaren gezien heb.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Oh wow, hoe je een show verschillend kunt beleven. Ik vond het gister echt véle malen sterker dan op Graspop. De show op Graspop voelde plichtmatig en mat, terwijl gister een ware ode aan hun uitgebreide en diverse catalogus was. Met als hoogtepunt het fenomenale Black Rose Immortal eindelijk live, direct gevolgd door Burden en The Moor. Beste drie kwartier live muziek die ik in jaren gezien heb.
Dit, echt een steengoed optreden. Heel bijzonder om deze nummers live te horen. Ik heb de intermezzo's juist als positief ervaren. Enige minpunt aan de avond vond ik het voorprogramma Voivod. Instrumentaal goed, maar die zanger... Alsof je dronken oom op een verjaardag de microfoon in handen heeft gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Oh wow, hoe je een show verschillend kunt beleven. Ik vond het gister echt véle malen sterker dan op Graspop. De show op Graspop voelde plichtmatig en mat, terwijl gister een ware ode aan hun uitgebreide en diverse catalogus was. Met als hoogtepunt het fenomenale Black Rose Immortal eindelijk live, direct gevolgd door Burden en The Moor. Beste drie kwartier live muziek die ik in jaren gezien heb.
Komt denk ik ook door de combi op Graspop met eerst nog Devin Townsend. Had zo'n 1-2'tje op een festival nog maar 2x eerder meegemaakt. Eerst met Biffy Clyro + Bloc Party en erna met System of a Down + Linkin Park. Dit jaar dus Devin Townsend + Opeth.

Maar je hebt wel gelijk. Op een festival krijgen ze doorgaans maar een uur. Als je dan Black Rose Immortal speelt ben je al 1/3 kwijt van je settijd... Ik wil Opeth weleens een volledige show zien geven op Graspop. Mag van mij als Marquee headliner maar ook wel als afsluiter van de North of South Stage.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Komt denk ik ook door de combi op Graspop met eerst nog Devin Townsend. Had zo'n 1-2'tje op een festival nog maar 2x eerder meegemaakt. Eerst met Biffy Clyro + Bloc Party en erna met System of a Down + Linkin Park. Dit jaar dus Devin Townsend + Opeth.

Maar je hebt wel gelijk. Op een festival krijgen ze doorgaans maar een uur. Als je dan Black Rose Immortal speelt ben je al 1/3 kwijt van je settijd... Ik wil Opeth weleens een volledige show zien geven op Graspop. Mag van mij als Marquee headliner maar ook wel als afsluiter van de North of South Stage.
Zou ik ook wel willen, ja. Denk ergens ook dat als ze qua stijl in de lijn van Ghost Reveries en Watershed door waren gegaan dat ze ook door waren gegroeid naar (sub)headlinerstatus op metalfestivals. Die drie laatste albums heeft toch veel metalfans af doen haken.

Die combo Devin Townsend/Opeth vond ik op papier ook echt geniaal, maar ik was bij DT zo losgegaan dat ik een beetje opgebrand was bij Opeth. Eigen schuld, haha.

Wat gister ook wel meespeelde was de plek waar we stonden. We waren vrij laat, waardoor de vloer al helemaal vol was. Maar op het balkon naast het podium was nog heel veel ruimte. En stonden we opeens heel dichtbij, met heel veel ruimte om ons heen. Ook in het zicht van Fredrik, wat voor een aantal leuke interactiemomentjes tussen hem en ons zorgde. Ik ga die plek echt onthouden voor een volgend bezoekje aan Tivoli. Echt ideaal!
 

Bijlagen

  • 20221119_204913.jpg
    20221119_204913.jpg
    952,5 KB · Weergaven: 24

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Dit, echt een steengoed optreden. Heel bijzonder om deze nummers live te horen. Ik heb de intermezzo's juist als positief ervaren. Enige minpunt aan de avond vond ik het voorprogramma Voivod. Instrumentaal goed, maar die zanger... Alsof je dronken oom op een verjaardag de microfoon in handen heeft gekregen.
Haha ja, Voivod viel een beetje tegen. Al vond ik die Pink Floyd cover als laatste nummer (Astronomy Domine) wel echt heel erg geslaagd.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Zou ik ook wel willen, ja. Denk ergens ook dat als ze qua stijl in de lijn van Ghost Reveries en Watershed door waren gegaan dat ze ook door waren gegroeid naar (sub)headlinerstatus op metalfestivals. Die drie laatste albums heeft toch veel metalfans af doen haken.

Die combo Devin Townsend/Opeth vond ik op papier ook echt geniaal, maar ik was bij DT zo losgegaan dat ik een beetje opgebrand was bij Opeth. Eigen schuld, haha.

Wat gister ook wel meespeelde was de plek waar we stonden. We waren vrij laat, waardoor de vloer al helemaal vol was. Maar op het balkon naast het podium was nog heel veel ruimte. En stonden we opeens heel dichtbij, met heel veel ruimte om ons heen. Ook in het zicht van Fredrik, wat voor een aantal leuke interactiemomentjes tussen hem en ons zorgde. Ik ga die plek echt onthouden voor een volgend bezoekje aan Tivoli. Echt ideaal!
Hoe dan, dit was dezelfde plek als waar ik was. Rond 19.45 binnengelopen, stonden toen eerst 2e rij op jouw plek. Na Voivod naar de zitplekken gegaan die links ernaast waren. Daar eerste rij de show beleefd; had geen behoefte om op te staan.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Hoe dan, dit was dezelfde plek als waar ik was. Rond 19.45 binnengelopen, stonden toen eerst 2e rij op jouw plek. Na Voivod naar de zitplekken gegaan die links ernaast waren. Daar eerste rij de show beleefd; had geen behoefte om op te staan.
Hahaha, dan stond je dus achter me! Als je het had geweten, had je me aan kunnen tikken en een biertje kunnen verdienen. ;)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Gisteren Powerwolf gaan zien in Zürich (ik hield het niet meer vol tot hun hometown show in Antwerpen, voor mij hometown natuurlijk).


En haat ze of adoreer ze maar wat mij betreft zijn ze klaar voor een headliner spot. Het opkomen was wel wat gepikt van Parkway Drive (met het verschil dat Powerwolf niet door het publiek kwam). Teveel erover zal ik niet spoilen voor zij die nog ergens anders gaan kijken. Maar het is echt een show die in de buurt komt van Kiss/Rammstein/Sabaton/Parkway Drive

Verder, ik zou niet direct een moshpit verwachten op Powerwolf. Voor mij persoonlijk is het dan ook natuurlijk pussy metal vergeleken met bands als Cannibale Corpse of Hatebreed pakweg. Wel opzwepend hier en daar en snel, maar nooit agressief ofzo. Toch hadden ze Pits die in verhouding harder waren dan die van Machine Head bv. Natuurlijk was het geen Machine Head pit, maar dat Machine Head een hardere pit heeft is normaal. Maar als dan naar verhouding (PW zou er normaal geen hebben vind ik) PW bijna even hard is ... Wouw 😳
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Simoni

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Komt denk ik ook door de combi op Graspop met eerst nog Devin Townsend. Had zo'n 1-2'tje op een festival nog maar 2x eerder meegemaakt. Eerst met Biffy Clyro + Bloc Party en erna met System of a Down + Linkin Park. Dit jaar dus Devin Townsend + Opeth.

Maar je hebt wel gelijk. Op een festival krijgen ze doorgaans maar een uur. Als je dan Black Rose Immortal speelt ben je al 1/3 kwijt van je settijd... Ik wil Opeth weleens een volledige show zien geven op Graspop. Mag van mij als Marquee headliner maar ook wel als afsluiter van de North of South Stage.

Ik moet bekennen dat ik, na jaren vanalles gelezen te hebben over Devon, wel uitkeek naar die show. Het was alleen stomweg nooit in me opgekomen om ook es naar zijn muziek te luisteren 🤦 En eerlijk, zowel de persoon als de muziek deden me heel erg weinig. Vond hem wat vreemd, op een Amerikaanse manier. Goed voor een keertje, maar ik zal nie speciaal omlopen om hem opnieuw te zien.

Maar Opeth vond ik een hoogtepunt. Alleen jammer dat bij de ingetogen stukken, de band op de main stage door kwam sijpelen.

Eens. Hij deed me denken aan de zanger van Megadeth. En dat is niet zo positief in mijn geval.

Snap wel gelijk wat ge bedoelt 😁
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.193
7.440
Waar gokken jullie op? Places your bets!
Meerdere aankondigingen komende week, of alleen één aankondiging met een pakket aan namen? Bonuspunten als je de dag goed gokt.

Er zijn wel veel festivals die komende week met aankondigingen komen geloof ik, misschien dat metallica/GNR met nieuws zal komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Waar gokken jullie op? Places your bets!
Meerdere aankondigingen komende week, of alleen één aankondiging met een pakket aan namen? Bonuspunten als je de dag goed gokt.

Er zijn wel veel festivals die komende week met aankondigingen komen geloof ik, misschien dat metallica/GNR met nieuws zal komen?
Ik denk morgen een headliner, donderdag een grote groep met namen en na het weekend de laatste headliner, wat een grote vis gaat zijn.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Trondheim Rocks in Noorwegen hebben Alterbridge, Europe en D.A.D. (Disneyland After Dark) op het programma.
D.A.D. is wel een band die maar weinig in de Benelux staat, maar zou ook wel een leuke naam zijn voor GMM.
Op Copenhell stonden ze een tijd geleden erg hoog (Headliner?) al was dat een thuiswedstrijd.
Sabaton en Maiden headlinen ook op diverse festivals..het zel niet de eerste keer zijn dat GMM een headliner op herhaling laat komen,
al hoop ik nog op een verrassing.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.431
Ik moet bekennen dat ik, na jaren vanalles gelezen te hebben over Devon, wel uitkeek naar die show. Het was alleen stomweg nooit in me opgekomen om ook es naar zijn muziek te luisteren 🤦 En eerlijk, zowel de persoon als de muziek deden me heel erg weinig. Vond hem wat vreemd, op een Amerikaanse manier. Goed voor een keertje, maar ik zal nie speciaal omlopen om hem opnieuw te zien.

Hij is wel Canadees dacht ik.

Waar gokken jullie op? Places your bets!
Meerdere aankondigingen komende week, of alleen één aankondiging met een pakket aan namen? Bonuspunten als je de dag goed gokt.

Er zijn wel veel festivals die komende week met aankondigingen komen geloof ik, misschien dat metallica/GNR met nieuws zal komen?

Maandag - donderdag - maandag
Headliner - groep - headliner

Of maandag - dinsdag - donderdag
Headliner - headliner - groep
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Over Canada gesproken... Woensdag in de 013 speelt het Canadese Billy Talent tegelijkertijd met België - Canada. Zin in! Hopelijk ook meteen een 'see you next year' ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Evanescene tourt in de VS samen met Muse, dus logischer gewijs zullen die eerder op werchter staan.
Mag van mij natuurlijk graspop aangaan, steeds een streling voor het oog
Dat zegt niks. Vs en europa tour hebben vaak niks met elkaar te maken.
Evanescene staat op download Muse niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.193
7.440
Maandag - donderdag - maandag
Headliner - groep - headliner

Of maandag - dinsdag - donderdag
Headliner - headliner - groep
Ik hoop dat je gelijk hebt! Zou top zijn.

Zie het ook nog wel gebeuren dat de laatste headliner wat langer op zich laat wachten. Zou niet de eerste keer zijn. Als ze bijvoorbeeld moeten wachten op een tour aankondiging van guns n roses of a7x.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Iron maiden heeft dit jaar een andere tour.
The Future Past Tour - 2023 en Legacy Of The Beast World Tour was in 2022.
Het zou dus nog reëel kunnen zijn dat ze op herhaling komen.
De 26e start gmm de vvk. Dus deze week namennnn

 
  • Verdrietig
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken