Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
gojira in de marquee 2016 was onverantwoord, veel te druk. als gojira komt zal het mainstage zijn
Dat herinner ik mij totaal anders. Gemiddelde drukte en kwam erg goed tot zn recht daar. Maar je zal wel gelijk hebben, ze zullen wel in het volle daglicht op de mainstage staan. Eeuwig zonde van de dikke lichtshow die ze hebben. Hun licht man kan ongeveer net zulke strakke ritmes trommelen als de drummer, maar dan op lichtknopjes in plaats van drums 😁
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Klopt, wij hadden ook tickets voor Kansas liggen, maar toen kwam corona, uitstel en het overlijden van de zanger...

Skid Row zou nu best goed moeten klinken met de nieuwe zanger. Maar die hele lijst is een hele variatie aan nog wel en niet meer klinkende zang.
Ik ken enkel maar carry on my wayward son maar had het toch graag eens live gehoord
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
is volgens mij subheadliner mainstage 1 niveau . Maar ik vermoed nog steeds dat die gewoon op werchter gaan staan
Is nog maar van 2019 geleden op RW. GMM alweer van 2014.

Vind 't frappant hoe vernieuwend ze bovenin zijn met betrekking hun headliners dit jaar. Op basis van die eerste aankondiging kon je nog zeggen, maar nu hebben ze gewoon PWD, Ghost en Slipknot gedropt. Slipknot uiteraard geen nieuwe naam per se, maar geen overload aan hair metal en glamrock. Moesten ze BMTH ook nog hebben, dan zou ik 't zowaar een verfrissend rijtje headliners vinden - inclusief Metallica die er denk ik nog nooit heeft gestaan?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
moh, is dat weer zo'n cover die bekender dan het origineel geworden is? dacht altijd dat die van scorpions was
Wind of Change is van Scorpions, al hebben die dust in the wind ook al wel live gespeeld, maar weet eigenlijk niet of die daar echt een albumversie van hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Is nog maar van 2019 geleden op RW. GMM alweer van 2014.

Vind 't frappant hoe vernieuwend ze bovenin zijn met betrekking hun headliners dit jaar. Op basis van die eerste aankondiging kon je nog zeggen, maar nu hebben ze gewoon PWD, Ghost en Slipknot gedropt. Slipknot uiteraard geen nieuwe naam per se, maar geen overload aan hair metal en glamrock. Moesten ze BMTH ook nog hebben, dan zou ik 't zowaar een verfrissend rijtje headliners vinden - inclusief Metallica die er denk ik nog nooit heeft gestaan?
kan ik alleen maar toejuichen. vorige edities zag je het al in de daginvulling. de bandpagina's met bands die voor de eerste keer kwamen kregen toen allemaal een speciale banner. ik zou ook graag BMTH zien op graspop maar ik denk dat PWD en Ghost dit jaar al dat nog eens BMTH als headliner wat te veel van het goeie zal zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Denk eigenlijk dat we de positie van Gojira wat te hoog inzetten trouwens. Weet dat ik ze een aantal pagina's terug zelf opperde voor het rijtje net onder de mainstage headliners, maar op Graspop 2019 stonden ze gewoon in de middag op main (tussen 15:00 en 16:00) en uit 2016 herinner ik mij dat ze in de Marquee stonden, niet eens als afsluiter. Tel daar bij op dat ik ze in 2019 ook nog gewoon in de Melkweg zag (zaaltje van 1500 man) dan denk ik dat ze niet veel groter zijn geworden dan dat. Misschien eens de Marquee afsluiten komende editie?
Heb inderdaad ook het idee dat een aantal Gojira iets te hoog inschatten, ik zie die geen mainstage afsluiten. in de Benelux zijn die toch niet zo groot als in Frankrijk volgens mij.
kan ik alleen maar toejuichen. vorige edities zag je het al in de daginvulling. de bandpagina's met bands die voor de eerste keer kwamen kregen toen allemaal een speciale banner. ik zou ook graag BMTH zien op graspop maar ik denk dat PWD en Ghost dit jaar al dat nog eens BMTH als headliner wat te veel van het goeie zal zijn.
Ik hoop ook dat BMTH eens op graspop zal staan komend jaar, is al 9 jaar geleden dan. zie het helaas ook wel gebeuren dat die opnieuw op werchter staan.

Voor de Parkway/Slipknot combo nog iets als BMTH of Architects neerzetten zou toch geweldig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
moh, is dat weer zo'n cover die bekender dan het origineel geworden is? dacht altijd dat die van scorpions was

Ik kan me niet herinneren dat Scorpions Dust in the Wind heeft gecovered. Ik zou zeggen zoek die van Kansas eens op, dan weten we het zeker!

kan ik alleen maar toejuichen. vorige edities zag je het al in de daginvulling. de bandpagina's met bands die voor de eerste keer kwamen kregen toen allemaal een speciale banner. ik zou ook graag BMTH zien op graspop maar ik denk dat PWD en Ghost dit jaar al dat nog eens BMTH als headliner wat te veel van het goeie zal zijn.

Zou BMTH niet gewoon voornamelijk op Download spelen? Is verder ook niks van een tour van bekend denk ik nog? En buiten het VK ook iets minder groot neem ik aan?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zou BMTH niet gewoon voornamelijk op Download spelen? Is verder ook niks van een tour van bekend denk ik nog? En buiten het VK ook iets minder groot neem ik aan?
staan ook op Rock am ring en Rock im park waarschijnlijk, stonden op een aantal posters die verkeerd waren gedropt geloof ik.
verder zijn ze altijd wel in de buurt want zijn gewoon Britten en lijkt er dus op dat ze ook wel gewoon zullen touren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ik was bang dat parkway drive niet volledig in het donker zou spelen aangezien ze geen dagafsluiter zijn, maar misschien valt dat nog mee.
In 2019 was dit het schema:
21:10 - 22:25: Disturbed
22:35 - 23:50: Lamb of god
00:00 - 01:30: Slipknot

De set van lamb of god was volledig in het donker, dus met een soortgelijk tijdschema zal de set van Parkway Drive ook volledig in het donker zijn. band met zoveel pyro in het daglicht zetten zou toch een doodzonde zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
staan ook op Rock am ring en Rock im park waarschijnlijk, stonden op een aantal posters die verkeerd waren gedropt geloof ik.
verder zijn ze altijd wel in de buurt want zijn gewoon Britten en lijkt er dus op dat ze ook wel gewoon zullen touren.
Yup, the festival social media pages mentioned BMTH as well, before removing the original post. Pretty sure they're just waiting for BMTHs tour to sell more tickets.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken