Graspop Metal Meeting 2023

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
De discussie over wel of niet nog een grote naam erbij houdt gelukkig wel de “waar blijft Metallica?” actueel. Alleen nu met iets meer spanning en stress
de discussie zal beter stoppen over Metallica, sommige mensen maken zichzelf blaasjes wijs.
Ik denk dat we dit nu toch wel mogen afsluiten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Sterker nog, dat is gewoon de standaard Graspop formule. Ik snap ook niet zo goed waarom men het zo raar zou vinden als er nog een band na Metallica staat? Een Iron Maiden of Black Sabbath stond ook gewoon op de MS1 voor middernacht, met dan om middernacht nog een afsluiter op MS2 er achteraan. Waarom zou dat met Metallica niet kunnen?
Ja eens. Kan perfect. Metallica - Ghost vind ik een zeer logische combinatie eerlijk gezegd. En die dag heeft echt een grote naam nodig om de donderdag vol te krijgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Ik geloof niet echt dat Metallica voor Ghost zou spelen, tenzij ze plots hun dagafsluiter tot 1u30 of 2u 's nachts zouden laten spelen.
Mainstage dagafsluiters die pas tussen 01:00 en 01:30 afgelopen zijn is op de laatste paar edities vaak genoeg voorgekomen hoor. Niet later dan dat, maar bijvoorbeeld Metallica 21:30-23:50 en Ghost 00:00-01:30 lijkt mij prima mogelijk.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Mainstage dagafsluiters die pas tussen 01:00 en 01:30 afgelopen zijn is op de laatste paar edities vaak genoeg voorgekomen hoor. Niet later dan dat, maar bijvoorbeeld Metallica 21:30-23:50 en Ghost 00:00-01:30 lijkt mij prima mogelijk.
Het grote verschil tussen Metallica en de andere bands die je aanhaalt (Ozzy, Maiden) is dat die 2 laatsten zelf vragen om vroeger te spelen. Maiden speelt al jaar en dag overal tussen 21 en 23u. Die willen niet later spelen. Metallica speelt op zoveel plaatsen tot 1u, dus ik zie geen reden waarom ze die bij een boeking niet als dagafsluiter zouden zetten. Natuurlijk kan er altijd een band na de headliner gezet worden, ik zie het bij Metallica gewoon niet gebeuren. Maar ik hoop ongelijk te krijgen, voor de duidelijkheid :D
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Dan was metallica al reeds aangekondigd.
Waarom zou de organisatie wachten?

ik hoop natuurlijk als iedereen mee, maar met de geschiedenis van de band en de eisen van hun management zie ik het vrij somber in.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Het grote verschil tussen Metallica en de andere bands die je aanhaalt (Ozzy, Maiden) is dat die 2 laatsten zelf vragen om vroeger te spelen. Maiden speelt al jaar en dag overal tussen 21 en 23u. Die willen niet later spelen. Metallica speelt op zoveel plaatsen tot 1u, dus ik zie geen reden waarom ze die bij een boeking niet als dagafsluiter zouden zetten. Natuurlijk kan er altijd een band na de headliner gezet worden, ik zie het bij Metallica gewoon niet gebeuren. Maar ik hoop ongelijk te krijgen, voor de duidelijkheid :D
Er zijn inmiddels al genoeg voorbeelden voorbij gekomen van Metallica festival shows die voor middernacht eindigen om de mogelijkheid open te houden dat zoiets op Graspop ook gebeurt. Dus laten we samen hopen dat je inderdaad ongelijk krijgt ;)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dan was metallica al reeds aangekondigd.
Waarom zou de organisatie wachten?

ik hoop natuurlijk als iedereen mee, maar met de geschiedenis van de band en de eisen van hun management zie ik het vrij somber in.
Omdat zo'n naam voor een gigantische boost kan zorgen met de ticketverkoop? Nu een aantal namen lossen om "de aandacht wat naar graspop te trekken", om dan later (misschien vlak voor de vvk begint) met Metallica aan te komen.

Kijk naar Aerosmith. Die werden pas na de vvk aangekondigd (als ik me niet vergis).
De eisen van het management zullen wel kenbaar zijn, aangezien ze vorig jaar nog Werchter hebben aangedaan. Lijkt me niet een dealbreaker te zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Dan was metallica al reeds aangekondigd.
Waarom zou de organisatie wachten?

ik hoop natuurlijk als iedereen mee, maar met de geschiedenis van de band en de eisen van hun management zie ik het vrij somber in.
Zou me niet verbazen dat Download een week exclusiviteit bedongen heeft oid. Maandag volgt gewoon de rest van de Metallica tour met oa RaR en Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Dan was metallica al reeds aangekondigd.
Waarom zou de organisatie wachten?

ik hoop natuurlijk als iedereen mee, maar met de geschiedenis van de band en de eisen van hun management zie ik het vrij somber in.

Misschien dat Download geen exclusiviteit heeft, maar wel een soort van "wij mogen een x aantal weken voor de rest ze aankondigen?

Edit: precies wat Jos net voor me ook heeft gezegd. sorry @Dr. Hannibal
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Metallica speelt tegenwoordig wel iets kortere shows 1u50 - 2u maximum( 16 songs ipv 18). Ik denk wel dat het kan dat Ghost na Metallica speelt, aangezien Metallica vaak ook wel wat vroeger begint en het niet erg vindt deel in het licht te moeten spelen.

het zou een droom zijn om Metallica op GMM te hebben, maar ik denk dat ze elk jaar wel eens naar boven komen. Ik ben pas zeker als ze bevestigd worden. Maar als er een jaar is waarop ze zouden kunnen komen, dan is het dit jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Metallica speelt tegenwoordig wel iets kortere shows 1u50 - 2u maximum( 16 songs ipv 18). Ik denk wel dat het kan dat Ghost na Metallica speelt, aangezien Metallica vaak ook wel wat vroeger begint en het niet erg vindt deel in het licht te moeten spelen.

het zou een droom zijn om Metallica op GMM te hebben, maar ik denk dat ze elk jaar wel eens naar boven komen. Ik ben pas zeker als ze bevestigd worden. Maar als er een jaar is waarop ze zouden kunnen komen, dan is het dit jaar.
ik denk dat we misschien de meest obvious reden vergeten, als ghost na metallica speelt kan metallica de ghost show meevolgen, als ghost er voor speelt kunnen die mannen van metallica de show niet zien omdat ze opwarmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Jerre93

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Mijn hoop op Metallica rust nu inderdaad ook nog op het gegeven dat er nog geen enkele Europese (vasteland) show is aangekondigd. En dat er toch wel geruchten zijn dat die er wel gaan komen (vanuit Kroatië en geen exclusiviteit gemeld bij Download).
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
ik denk dat we misschien de meest obvious reden vergeten, als ghost na metallica speelt kan metallica de ghost show meevolgen, als ghost er voor speelt kunnen die mannen van metallica de show niet zien omdat ze opwarmen.
See I Know GIF by Tristen J. Winger
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken