Graspop Metal Meeting 2023

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Zooooo, wat een hel was dat...

Iedereen tickets voor Ayreon? :oops:
Bij ons wordt het zondag, zaterdag was uitverkocht voor we binnen geraakten en ik kreeg alleen maar foutmeldingen vanaf dan. Gelukkig waren we met 2 aan het proberen.
Ja wat was dat.
Ik heb tickets voor zaterdag, maar betalen via credit card gaf foutmelding (2 verschillende kaarten geprobeerd).
Uiteindelijk toch gelukt met “sofort”. Daar had ik nog nooit van gehoord.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en nikita

B3rm

Playlistbediener
12 okt 2021
8
9
Ja wat was dat.
Ik heb tickets voor zaterdag, maar betalen via credit card gaf foutmelding (2 verschillende kaarten geprobeerd).
Uiteindelijk toch gelukt met “sofort”. Daar had ik nog nooit van gehoord.
Sofort is soort van de 'duitse' Ideal, dus dat komt wel goed.
wat een ellende met die wachtrij weer ja. Gelukkig ook voor zondag tickets
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Zooooo, wat een hel was dat...

Iedereen tickets voor Ayreon? :oops:
Bij ons wordt het zondag, zaterdag was uitverkocht voor we binnen geraakten en ik kreeg alleen maar foutmeldingen vanaf dan. Gelukkig waren we met 2 aan het proberen.
Ja gelukt hier! Onze kaartenkoper had zes verschillende devices aan staan, op vijf lukte het niet maar op eentje gelukkig wel. 9 kaarten voor de zaterdag!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Er staat close down gmm 2023. Zo lijkt het er op dat Def Leppard opeens van sub naar de festivalafsluiter is gegaan??
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Er staat close down gmm 2023. Zo lijkt het er op dat Def Leppard opeens van sub naar de festivalafsluiter is gegaan??

Volgens mij spelen ze ook op de rechter stage, wat afgelopen editie de afsluiter van de dag steeds was, behalve misschien de Iron Maiden dag?

Dus in theorie hadden we dat kunnen bedenken, maar uiteindelijk verandert dat ook niet zoveel aan alles toch? Ze blijven headliner van een stage. Alleen toevallig headliner van de allerlaatste dag als de andere stage al klaar is. Lijkt me niet dat “afsluiter van het festival” verder echt veel toegevoegde waarde heeft als eretitel ofzo
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Volgens mij spelen ze ook op de rechter stage, wat afgelopen editie de afsluiter van de dag steeds was, behalve misschien de Iron Maiden dag?

Dus in theorie hadden we dat kunnen bedenken, maar uiteindelijk verandert dat ook niet zoveel aan alles toch? Ze blijven headliner van een stage. Alleen toevallig headliner van de allerlaatste dag als de andere stage al klaar is. Lijkt me niet dat “afsluiter van het festival” verder echt veel toegevoegde waarde heeft als eretitel ofzo
Ja van sub naar een main afsluiten kon ik nog enigszins aanvaardbaar vinden, maar echt als laatste van de dag vind ik er wel over.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Ja van sub naar een main afsluiten kon ik nog enigszins aanvaardbaar vinden, maar echt als laatste van de dag vind ik er wel over.

Maarja, wat voor verschil is het, als ze er met Iron Maiden zouden staan, sluiten ze ook de dag af, terwijl Maiden dan headliner is.

Main afsluiten voor of na de headliner blijft dezelfde soort positie, alleen de tijd is anders.

Het was me eerder al wel opgevallen dat Motley op de linkerstage stond, maar in mijn hoofd was dat gewoon dat ze de afsluitende act weer terug op die stage hadden gezet, maar nu is dat ook een stuk logischer als ze voor Def Lep spelen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Maarja, wat voor verschil is het, als ze er met Iron Maiden zouden staan, sluiten ze ook de dag af, terwijl Maiden dan headliner is.

Main afsluiten voor of na de headliner blijft dezelfde soort positie, alleen de tijd is anders.

Het was me eerder al wel opgevallen dat Motley op de linkerstage stond, maar in mijn hoofd was dat gewoon dat ze de afsluitende act weer terug op die stage hadden gezet, maar nu is dat ook een stuk logischer als ze voor Def Lep spelen.
Het is in mijn gewoon een heel zwakke headliner-dag. Het is echt te hopen dat de dag nog wel behoorlijk wat grote acts heeft op de andere podia.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
En op 2 dagen werd de dag afgesloten door de linkerstage. Volbeat (na Maiden) en Korn (na Priest)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Het is in mijn gewoon een heel zwakke headliner-dag. Het is echt te hopen dat de dag nog wel behoorlijk wat grote acts heeft op de andere podia.

Dat mag ook, maar bedoel vooral dat het verder dan ook niet zoveel uitmaakt of nou Motley Crue de dag afsluit of dat dat door Def Leppard wordt gedaan. In beide gevallen zijn beide bands een afsluiter van een stage, wat denk ik met de naamsverandering naar North en South Stage gewoon beiden worden gezien als headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Volgens mij spelen ze ook op de rechter stage, wat afgelopen editie de afsluiter van de dag steeds was, behalve misschien de Iron Maiden dag?

Dus in theorie hadden we dat kunnen bedenken, maar uiteindelijk verandert dat ook niet zoveel aan alles toch? Ze blijven headliner van een stage. Alleen toevallig headliner van de allerlaatste dag als de andere stage al klaar is. Lijkt me niet dat “afsluiter van het festival” verder echt veel toegevoegde waarde heeft als eretitel ofzo
Ik was vrij overtuigd dat de grootste naam van de zondag altijd het festival afsluit, maar dat is inderdaad helemaal niet zo. aangezien het de laatste 2 edities wel zo was in 2022 en 2019, dacht ik dat dit ieder jaar zo was maar ik zie nu dat dat niet het geval is. 2017 en 2018 sloot de kleinere headliner van de 2 dus het festival af. voor mijn gevoel is het afsluiten van het festival wel een bepaalde eer, maar de organisatie ziet het blijkbaar niet zo.

Ik denk in ieder geval niet dat we het zo moeten zien dat Def Leppard of Motley Crue een hogere spot heeft, want ik heb wel het idee dat ze zo veel mogelijk gelijkwaardig willen overkomen. Daarom ook de aankondiging op die manier. Zal wel zoals bij de meeste co-headline tours dat op de ene show de één als laatste speelt en op de andere show de ander weer als laatste speelt. Misschien staat op Graspop wel Motley als eerste genoemd op de poster en op een ander festival Def leppard
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Zou the prodigy te ver gegrepen zijn voor Graspop? Ik snap dat het niet het gewoonlijke genre is, maar als mensen en stijl zijn die mannen meer punk en metal dan de meeste bands op de lineup
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Ja eens. Def Leppard als festivalafsluiter vind ik echt een aanfluiting. Enorm jammer. Enige voordeel is dat ik me dan volledig kan gooien op de Marque afsluiter en vervolgens Graspop uitzwaaien
Ja had liever omgekeerd gehad. Def Leppard was saai in 2019 en ik zou ze skippen voor de marqueeheadliner en daarna even gaan kijken bij motley crue
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken