Graspop Metal Meeting 2023

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
689
628
Net even wat fragmenten van verschillende nummers bekeken van de tour van dit jaar van Motley Crue in de VS, en volgens mij valt het reuze mee. Toch een stuk minder dramatisch dan onder andere Ozzy en Whitesnake. Nou blijf ik erbij dat youtube fragmenten niet de ideale graadmeter zijn, maar toch, hopelijk minder dramatisch dan jullie tot nu toe denken. (edit: Mick Mars ziet er wel enorm beroerd uit.)





Daar heb je een punt.
Is die altijd al geweest. Is 10 jaar ouder, heeft ziekte van Bechterew sinds zijn 18e en nieuw heupen sinds zijn 40e
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Vind dat het ook verdomd stil blijft rond Avenged Sevenfold. Is natuurlijk nog erg vroeg en de meeste festivals hebben nog niets bekend gemaakt, maar zie het ergens ook wel gebeuren dat die pas in 2024 naar Europa komen. Had wel ergens gelezen dat het nieuwe album in 2023 uit komt, maar er stond niet bij wanneer in 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313 en festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Vind dat het ook verdomd stil blijft rond Avenged Sevenfold. Is natuurlijk nog erg vroeg en de meeste festivals hebben nog niets bekend gemaakt, maar zie het ergens ook wel gebeuren dat die pas in 2024 naar Europa komen. Had wel ergens gelezen dat het nieuwe album in 2023 uit komt, maar er stond niet bij wanneer in 2023.
In that case, who would play the other six headline slots?
Ghost - GNR / Parkway Drive - Ozzy ( :D ) / Slipknot - Gojira?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
Ik denk dat we gnr - Slipknot - ghost - motley Crue gaan zien met dan een sterke 2e headliner op zaterdag en zondag met Def leppard en misschien Parkway drive/tenacious D op zaterdag?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Ik denk dat we gnr - Slipknot - ghost - motley Crue gaan zien met dan een sterke 2e headliner op zaterdag en zondag met Def leppard en misschien Parkway drive/tenacious D op zaterdag?
Zoiets ben ik wel bang voor ja, maar hoop toch nog wel een beetje op Avenged Sevenfold.
Als het GNR - Slipknot - Ghost - Motley wordt, dan zit er eigenlijk van de 4 headliners maar 1 tussen die ik echt wil zien.
Al zal er waarschijnlijk op de rest van het affiche wel genoeg interessants staan. en parkway drive als sub/cohead maakt ook wel een hoop goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.460
2.944
Zoiets ben ik wel bang voor ja, maar hoop toch nog wel een beetje op Avenged Sevenfold.
Als het GNR - Slipknot - Ghost - Motley wordt, dan zit er eigenlijk van de 4 headliners maar 1 tussen die ik echt wil zien.
Al zal er waarschijnlijk op de rest van het affiche wel genoeg interessants staan. en parkway drive als sub/cohead maakt ook wel een hoop goed.
Het is voor mij nog erger. GNR kan ik echt niet verdragen: paar jaar geleden na een paar nummers weggegaan. Als ik de beelden op YouTube bekijk, weet ik vrij zeker dat ik ook een show van Motley als gekrijs ga beoordelen. Blijven alleen Ghost en Slipknot over, terwijl ik niks heb met Ghost. Wel een keer als voorprogramma van Metallica gezien in Duitsland, maar het deed me niet veel.

Met het bovenstaande plaatje moeten de Marquee-headliners wel bijzonder sterk zijn; anders wordt het een dagticket voor Slipknot. Feit is dat het festival om en nabij de 300 euro gaat kosten met ook nog eens drankbonnen voor 3.50 a 4.00 euro per stuk. Dit geld geef ik dan liever uit aan wat meer losse shows bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Het is voor mij nog erger. GNR kan ik echt niet verdragen: paar jaar geleden na een paar nummers weggegaan. Als ik de beelden op YouTube bekijk, weet ik vrij zeker dat ik ook een show van Motley als gekrijs ga beoordelen. Blijven alleen Ghost en Slipknot over, terwijl ik niks heb met Ghost. Wel een keer als voorprogramma van Metallica gezien in Duitsland, maar het deed me niet veel.

Met het bovenstaande plaatje moeten de Marquee-headliners wel bijzonder sterk zijn; anders wordt het een dagticket voor Slipknot. Feit is dat het festival om en nabij de 300 euro gaat kosten met ook nog eens drankbonnen voor 3.50 a 4.00 euro per stuk. Dit geld geef ik dan liever uit aan wat meer losse shows bijvoorbeeld.
Akkoord met het eerste deel van jouw post. Ik vrees dat het donderdag GNR gaat worden met slechts enkele andere bands als halve festival dag, maar blijf hopen op Metallica of AC/DC.
Langs de andere kant is Graspop veel meer dan de headliners. En losse shows komen toch een pak duurder uit.
De kwaliteit van de undercard is wat voor mij telt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.523
4.394
Akkoord met het eerste deel van jouw post. Ik vrees dat het donderdag GNR gaat worden met slechts enkele andere bands als halve festival dag, maar blijf hopen op Metallica of AC/DC.
Langs de andere kant is Graspop veel meer dan de headliners. En losse shows komen toch een pak duurder uit.
De kwaliteit van de undercard is wat voor mij telt.
Klopt al die kleinere namen apart zien zou veel duurder uitvallen, dat is het mooie aan GMM (en festivals). Daarnaast nieuwe bands ontdekken door verrassend fantastische shows te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.585
7.291
Ik hoop vooral dat er door het festival heen een handjevol uniekere glambands staan. Alcatraz had voor 2020 Ratt gepland staan, Graspop had Vixen in 2018 staan. Sweden Rock natuurlijk met Night Ranger en op dat festival hebben al wel meer unieke namen gestaan. Hopelijk dit jaar weer stuk of drie van dat soort namen, bands die eigenlijk nooit de oversteek naar Europa meer maken.

Poison en Joan Jett waren mooi geweest, maar dat gaat em waarschijnlijk niet worden. Ratt, Night Ranger, Dokken, FireHouse, Great White, Tesla, Skid Row, Winger... De keuze is reuze!
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus en jonasvh

saurus

Dagopener
4 feb 2019
529
618
Slipknot verwacht ik ook nog wel een van de komende dagen,
ik verwacht als headlinerduo's
do: metallica en epica
vr: ghost en amon amarth
za: slipknot en parkway drive
en zondag: motley crue en def leppard dus

headliners in de marquee
do: porcupine tree
vr: emperor
za: dream theater
zo: meshuggah
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en theblackmadness

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.029
2.652
Slipknot verwacht ik ook nog wel een van de komende dagen,
ik verwacht als headlinerduo's
do: metallica en epica
vr: ghost en amon amarth
za: slipknot en parkway drive
en zondag: motley crue en def leppard dus

headliners in de marquee
do: porcupine tree
vr: emperor
za: dream theater
zo: meshuggah
Geil.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Slipknot verwacht ik ook nog wel een van de komende dagen,
ik verwacht als headlinerduo's
do: metallica en epica
vr: ghost en amon amarth
za: slipknot en parkway drive
en zondag: motley crue en def leppard dus

headliners in de marquee
do: porcupine tree
vr: emperor
za: dream theater
zo: meshuggah
Euuuhhhh :rolleyes: doe misschien toch maar guns n' roses precies. Ga je me nu laten kiezen tussen Metallica en Porcupine Tree.
Da's...echt...heeeeel...gemeen!
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
headliners in de marquee
do: porcupine tree
At their Berlin show Steven was joking about how the band isn't really seeing themselves as part of the metal scene and how interesting it is for them to have people with metal shirts in the audience.

I don't know, I think they'd be more of a Werchter or Pinkpop candidate.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.237
3.799
De setlist van deze tour van PT leent zich inderdaad niet voor metalfestivals. Als ze al op festivals spelen dan zal het inderdaad RW en Pinkpop worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken