Maar festivals groeien met de jaren ook gewoon door. Kijk ook maar eens naar bijvoorbeeld Sweden Rock Festival. Dat was een paar jaar terug met Iron Maiden nog dat dat uniek was en dat ze er normaal gesproken eigenlijk helemaal geen budget voor hadden, en nu hebben ze wéér Iron Maiden en daarnaast ook de Def Leppard & Motley Crue combo. Het zal misschien, zoals hier genoemd is, niet het duurste headliner duo zijn, maar goedkoop zal t ook niet zijn.
Alcatraz is daarnaast sowieso een voorbeeld van een festival dat hard is gegroeid. In 10 jaar tijd (2008 tot 2018) gegroeid van een klein eendaags festival tot een driedaags festival. In 2016 (mijn enige doortocht daar) was er volgens mij zelfs nog maar één stage en was er voor het eerst een soort café setting gemaakt dat volgens mij later is omgetoverd tot de tweede stage.
Ze hebben daarnaast ook nog eens het geluk dat ze in 2021 wel een festival hebben kunnen doen, waardoor er ook minder geld is verloren ten opzichte van festivals die zowel 2020 als 2021 geen festival hebben kunnen doen, een enorm voordeel om door te kunnen groeien.