Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Zou wel een grote tegenvaller zijn ja, Slipknot was van alle geruchten wel de headliner waar ik het meest naar uit kijk.
Is ook gewoon erg verwarrend omdat Slipknot hun festivaltour in Juni al lang bekend is gemaakt. Lijkt me vreemd als ze in Augustus alweer festivals doen in Europa na dat ze dat deze augustus ook al hadden gedaan.
Inderdaad, op 7 juni staan ze al op Nova Rock in Oostenrijk. Lijkt me sterk dat ze dan in augustus nog steeds festivals doen in Europa, Maar goed, we gaan het zien.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
De organisatie van GMM zal toch ook alles doen om Slipknot bij hen te hebben,is sowieso zekerheid om alles uit te verkopen die dag.
Die gaan dat risico niet nemen al heeft Korn (toch ook geen kleintje) ook al wel op Alcatraz gespeeld.

Judas Priest speelde vorig jaar ook op GMM (juni) en Lokerse feesten (augustus),dus op zich doenbaar maar dat is een Europese band.
Of niet Europese bands op 2 locaties in België spelen in pakweg 2 maanden lijkt me idd onwaarschijnlijk.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Slipknot lijkt me nog wel een band die bereid is om eens een wat kleiner festival te spelen, indien ze overal horen dat het wel leuk/sfeervol is. En ze genoeg betalen uiteraard.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Slipknot lijkt me nog wel een band die bereid is om eens een wat kleiner festival te spelen, indien ze overal horen dat het wel leuk/sfeervol is. En ze genoeg betalen uiteraard.
Zijn zoontje stond 2 maanden terug wel op alcatraz.

Toch blijft het moeilijk te geloven dat slipknot alle festivals af gaat maar graspop ze niet boekt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.020
Als Graspop Slipknot echt zou mislopen ben ik benieuwd of ik er naartoe ga dit jaar. Ik hoop dus dat het een storm in een glas water is.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Dat is nog eens een apart gerucht haha. Kan me het echt heel moeilijk voorstellen maar voor Alcatraz wel echt een hele dikke vis als het mocht lukken
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Maar festivals groeien met de jaren ook gewoon door. Kijk ook maar eens naar bijvoorbeeld Sweden Rock Festival. Dat was een paar jaar terug met Iron Maiden nog dat dat uniek was en dat ze er normaal gesproken eigenlijk helemaal geen budget voor hadden, en nu hebben ze wéér Iron Maiden en daarnaast ook de Def Leppard & Motley Crue combo. Het zal misschien, zoals hier genoemd is, niet het duurste headliner duo zijn, maar goedkoop zal t ook niet zijn.

Alcatraz is daarnaast sowieso een voorbeeld van een festival dat hard is gegroeid. In 10 jaar tijd (2008 tot 2018) gegroeid van een klein eendaags festival tot een driedaags festival. In 2016 (mijn enige doortocht daar) was er volgens mij zelfs nog maar één stage en was er voor het eerst een soort café setting gemaakt dat volgens mij later is omgetoverd tot de tweede stage.

Ze hebben daarnaast ook nog eens het geluk dat ze in 2021 wel een festival hebben kunnen doen, waardoor er ook minder geld is verloren ten opzichte van festivals die zowel 2020 als 2021 geen festival hebben kunnen doen, een enorm voordeel om door te kunnen groeien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Als Slipknot op alcatraz staat. Als! Dan staan ze op beide Graspop en alcatraz. Is in het verleden nog gebeurd met twisted sister of Judas priest op Lokerse. Hoe dan ook lijkt Slipknot mij gewoon te duur voor alcatraz, zeker als het buiten seizoen is. Zijn we zeker dat het niet Corey Taylor solo Is?
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
ManOwaR gaat binnekort enkele datums toevoegen voor hun 2023 tour.

Stel je voor ... 😅
Voor hun ultimate fan experience vragen ze 2265 eur.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
ManOwaR gaat binnekort enkele datums toevoegen voor hun 2023 tour.

Stel je voor ... 😅
Voor hun ultimate fan experience vragen ze 2265 eur.

Dat is iets meer dan onder andere KISS, Motley en Aerosmith voor volgens mij iets van 1500... Dat is wel erg extreem.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
ManOwaR gaat binnekort enkele datums toevoegen voor hun 2023 tour.

Stel je voor ... 😅
Voor hun ultimate fan experience vragen ze 2265 eur.
Wij hebben tickets voor hun show in Rotterdam gekocht omdat die manne toch nooit naar België komen.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Misschien heeft GMM hun hele budget aan Metallica uitgegeven en kunnen ze Slipknot niet meer betalen 🤔
Hoeveel zal Metallica vragen?
Heb ooit eens eens bedragen tussen de 2 000 000 en 5 000 000 dollar gelezen in een artikel, dit was dan zelfs voor covid.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Hoeveel zal Metallica vragen?
Heb ooit eens eens bedragen tussen de 2 000 000 en 5 000 000 dollar gelezen in een artikel, dit was dan zelfs voor covid.
Pinkpop / RW betaalden dacht ik zo’n 1,5 miljoen. Wel pre-Covid prijzen.
Rammstein zit in dezelfde prijscategorie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken