Graspop Metal Meeting 2023

On the bill, unfortunately. Benieuwd welke grote naam 7 november tevoorschijn komt. Normaal gesproken Guns N' Roses of Metallica.
Ergens hoop ik gewoon op een verrassing, iets die er gewoon al even niet gestaan heeft, weet niet hoe groot ik de misfits reünie moet inschatten. Tool gaat er niet in zitten, soad ook onwaarschijnlijk. Maar dat zijn wel de bands waar ik op hoop. Zelfs green Day zou voor mij vernieuwend zijn en ook gewoon goed verkopen. Maar als we eerlijk zijn is Guns n roses het meest voor de hand liggende

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ergens hoop ik gewoon op een verrassing, iets die er gewoon al even niet gestaan heeft, weet niet hoe groot ik de misfits reünie moet inschatten. Tool gaat er niet in zitten, soad ook onwaarschijnlijk. Maar dat zijn wel de bands waar ik op hoop. Zelfs green Day zou voor mij vernieuwend zijn en ook gewoon goed verkopen. Maar als we eerlijk zijn is Guns n roses het meest voor de hand liggende

Waarop was de 7 november gebaseerd? Omdat Download dan de verkoop start?

Dat Graspop een vierde dag toevoegt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er meteen iets speciaals staat.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Waarop was de 7 november gebaseerd? Omdat Download dan de verkoop start?

Dat Graspop een vierde dag toevoegt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er meteen iets speciaals staat.
Ik hoop ook eerlijk gezegd niet op iets speciaals.

Ik denk dat dit ongeveer de scenario's zijn:
1. Donderdag is erbij gekomen voor GNR, die 3 uur spelen en dus 2 headline slots in beslag nemen.
2. Donderdag is erbij gekomen voor Metallica
3. Donderdag is erbij gekomen want er zijn genoeg jongere, nieuwere, iets kleinere headliners beschikbaar, zoals Ghost, a7x, parkway, Nightwish, gojira etc.

van deze 3 opties zou ik toch wel kiezen voor de derde denk ik, al zou Metallica ook niet slecht zijn. Ben alleen bang dat de ticketprijs dan nog verder omhoog schiet en het ook nog direct uitverkocht is. Ben toch wel echt bang voor optie 1. zou voor mij een flinke tegenvaller zijn.

Donderdag kan er ook zijn bijgekomen omdat Metallica 2 maal speelt zoals je gericht van Download. Zodat ze donderdag en zaterdag spelen. Als deze her geval is vraag ik me af of ze ook combitickets donderdag en zaterdag (of donderdag tot zaterdag) in het leven gaan roepen. Alleszins in Amerika was het steeds 2 dagen met een dag er tussen .

Als Metallica komt, waarom zouden zij dan 2x headlinen? Is daar enige aanwijzing voor, of is het puur hoop en speculatie vanwege het verleden? Want dat het ooit in het verleden is gebeurd in de VS (met 2 verschillende setlists), is geen argument om dat nu te verwachten.

Als Metallica komt, waarom zouden zij dan 2x headlinen? Is daar enige aanwijzing voor, of is het puur hoop en speculatie vanwege het verleden? Want dat het ooit in het verleden is gebeurd in de VS (met 2 verschillende setlists), is geen argument om dat nu te verwachten.
Geen argument, gewoon het zou me niet verbazen als dat gebeurd. Iets in die aard. Volgend jaar bestaat trouwens ...And Justice For All 35 jaar als ik me niet vergis.

er gaat een gerucht rond op efestivals dat Metallica 2 keer op Download zou spelen, vandaar.
Van mij hoeft het niet. Opzich zou Metallica > Slipknot > Metallica > Motley/DL geen verkeerd headliner rijtje zijn. al zouden de combi's dan wel onmiddelijk uitverkocht zijn. Waarschijnlijk zou ik 1 van de metallica shows wel skippen in dit geval

Gisteren op weg naar huis van Machine Head/Amon Amarth/The Halo Effect nog een interessant gerucht gehoord maar ik moet voorzichtig zijn dus mag geen namen noemen.
Een band uit Iowa waarvan we verwachten dat ze Graspop headlinen zou in onderhandeling zijn met een festival in Kortrijk om daar te headlinen. Of het waar is weer ik niet, zou althans raar zijn dat ze volgend jaar opnieuw een augustus tour doen door Europa zou eerder verwachten een juni tour maar ok. Die man heeft zo schijnt ook goede contacten bij dat festival dat genoemd is naar een Amerikaanse gevangenis.
En een band waarvan de drummer een Belg is en de gitarist vroeger bij Metallica speelde, die zouden op een festival opnieuw spelen in een Belgische stad die bekend staat voor worsten.

• Wow
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Gisteren op weg naar huis van Machine Head/Amon Amarth/The Halo Effect nog een interessant gerucht gehoord maar ik moet voorzichtig zijn dus mag geen namen noemen.
Een band uit Iowa waarvan we verwachten dat ze Graspop headlinen zou in onderhandeling zijn met een festival in Kortrijk om daar te headlinen. Of het waar is weer ik niet, zou althans raar zijn dat ze volgend jaar opnieuw een augustus tour doen door Europa zou eerder verwachten een juni tour maar ok. Die man heeft zo schijnt ook goede contacten bij dat festival dat genoemd is naar een Amerikaanse gevangenis.
En een band waarvan de drummer een Belg is en de gitarist vroeger bij Metallica speelde, die zouden op een festival opnieuw spelen in een Belgische stad die bekend staat voor worsten.
Dat zou inderdaad verrassend zijn en voor mij ook een flinke tegenvaller. Ging er eigenlijk al vanuit dat die band uit Iowa op Graspop zou gaan staan.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Maar die zijn dan dus niet rond bovenin? Da's wel knap, want daar leek het wel op.

Zou wel een grote tegenvaller zijn ja, Slipknot was van alle geruchten wel de headliner waar ik het meest naar uit kijk.
Is ook gewoon erg verwarrend omdat Slipknot hun festivaltour in Juni al lang bekend is gemaakt. Lijkt me vreemd als ze in Augustus alweer festivals doen in Europa na dat ze dat deze augustus ook al hadden gedaan.

Alcatraz is veel te klein voor Slipknot.

Users who are viewing this thread