Wie verwacht hier Ozzy?
Het is wel een beetje krom ja, mensen vinden herhaling erger als het een band is die ze niet leuk vinden. Ben er zelf ook wel schuldig aan. Bijvoorbeeld Iron Maiden heb ik na 1 keer wel gezien, maar Slipknot vind ik het prima om ieder jaar naar te kijken.
Kwaliteit is natuurlijk wel weer een hele andere discussie. Los van smaak kan je moeilijk het argument maken dat een Motley Crue of Ozzy kwalitatief even goed is als een Slipknot of een Iron Maiden in de huidige tijd.
Denk niet dat die bands ooit headliner zullen zijn nee, ik zie het wel werken als nacht act na de headliners, zoals Blind Guardian dit jaar op Hellfest deed. Deze Duitse bands zijn helaas wel een stuk minder populair in de Benelux.
Gisteren een spontaan ticketswapje gedaan, en toen voor het eerst Behemoth live aan het werk gezien. tijdens het optreden droomde ik ervan dat deze band tijdens Motley Crue of Def Leppard in de Marquee staat volgend jaar. Was na het luisteren op album nog niet zo fan van de band (ben normaal ook niet zo van de black metal) maar live hebben ze me zeker weten te overtuigen.