Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Ik zou het eigenlijk toffer vinden als ze op Rock Herk staan als headliner. Al vrees ik dat ze op RW als één van de laatste bands in The Barn staan.
Het nieuwe album en de huidige setlist passen niet bij de setting van GMM imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en saurus

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik zou het eigenlijk toffer vinden als ze op Rock Herk staan als headliner. Al vrees ik dat ze op RW als één van de laatste bands in The Barn staan.
Het nieuwe album en de huidige setlist passen niet bij de setting van GMM imo.
Spelen die niet Ziggo in Nederland? Lijkt me nogal duur voor RH.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Spelen die niet Ziggo in Nederland? Lijkt me nogal duur voor RH.
Ja, zal iets te groot zijn voor RH. Ziggo is nog niet uitverkocht weliswaar. Andere steden in Europa wel. Mochten ze een festivaltour doen in Europa dan zal het van het kaliber RW, PKP, Lowlands en Pinkpop zijn.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Steven wilson solo ook eens gezien op Hellfest,wel op een "rustige" dag op de main.Zelfde concept en dan Porcupine tree met misschien een Dream theater op die dag zou zeker een fijn blokje muziek zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
je zei dat we je moesten sparen, dus dat hebben we netjes gedaan :)

Maar was erg vermakelijk ja. Concert was goed en was heel apart om zo'n super klein zaaltje te hebben. Was heel lang geleden ook voor mij in zo'n klein zaaltje. Voelde me alsof ik weer 16 was en in een lokaal kroegje de lokale metal band aan het werk zag. Maar dan was het een wereldberoemde band die ik diezelfde dag op youtube voor een volle mainstage op Hellfest zag. Valhalla werd zo'n 3 minuten voortgezet door het publiek en de band deed vrolijk hieraan mee. Moet eerlijk zeggen dat ik de band niet heel goed kende toen ik een kaartje kocht, maar was erg dichtbij en zeker een memorabele avond. stond achterin de zaal (boven) maar had even goed zicht op de band als dat ik vooraan had gestaan op Graspop. Drankje achteraf was ook gezellig, raakte met een groepje aan de praat wat later @MetalLimbo en zijn vrouw bleken te zijn :) (was heel random) leuk eindelijk iemand van het forum ontmoet te hebben.
Dat was inderdaad een leuke verrassing om iemand van het forum zo random te ontmoeten, hoewel statistisch eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk gezien de grootte van de zaal.. 😁

Concert was zeer vermakelijk, ja. En die zaal echt bizar smal en klein (zelfs als Limburger was ik er nog niet eerder geweest).
Ik liep zelf bij aanvang van het eerste nummer achter de zaal in, maar zag geen enkele mogelijkheid om daar verder naar voren te geraken, en natuurlijk stond er weer een complete muur van 2m+ lange freaks-of-nature voor mijn neus... 😅
Toen maar op zoek gegaan naar de trap richting balkon, maar in plaats daarvan trok ik een deur open en stond ik ineens pal voor het podium (na een beetje proppen)! Dat was een mooi plekje, ook al kwamen er regelmatig meer mensen naar binnen en buiten. Heel leuke, intieme sfeer, met veel die-hard fans die luidkeels alle lyrics meezongen (best veel Duitsers ook volgens mij, wat natuurlijk niet zo gek is gezien de locatie). Ook mijn vrouw sprak dit optreden een stuk meer aan dan dat op Summer Breeze, wat dan ook een onvergelijkbare setting was (zij vond er toen niet veel aan).

Jammer was wel dat het geluid niet echt goed was, en dan met name de zang. De microfoon leek de harde uithalen van Hansi (en daar waren er veel van) helaas niet aan te kunnen. Ik hoorde later wel dat het probleem meer bij hun eigen geluidsman lag (die dan ook wat boze blikken kreeg van Hansi), dan bij de zaal. Gaandeweg leken de geluidsproblemen wel minder te worden/verholpen te zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
Ja was wel grappig, ik begon een vaag vermoeden te krijgen doordat hij begon te vertellen over Graspop, Hellfest, Summer Breeze en een aantal concerten (waarvan ik wist dat @MetalLimbo heen was geweest) toen had ik al een vermoeden, en toen uiteindelijk begon hij een hele uitgebreide uitleg te geven over een bepaalde metalband, een soort geschiedenisles zoals hij ook wel eens op het forum deed (weet niet eens meer welke) zoals hij ook wel eens op het forum deed en toen dacht ik: Jij moet wel @MetalLimbo zijn. En dat bleek te kloppen :) eigenlijk kan je wel zeggen dat ik een soort detective ben nu.
Dat klinkt wel als mij, ja.. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Over welke band het ging? Ook geen idee meer... 😅

Stephen Colbert Nerd GIF by The Late Show With Stephen Colbert
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
ManOwaR gaat binnekort enkele datums toevoegen voor hun 2023 tour.

Stel je voor ... 😅
Voor hun ultimate fan experience vragen ze 2265 eur.
Ultimate fan experience: ze laten je een paar uur wachten en komen uiteindelijk niet opdagen...
 
  • Winning
Waarderingen: Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
Gisteren een spontaan ticketswapje gedaan, en toen voor het eerst Behemoth live aan het werk gezien. tijdens het optreden droomde ik ervan dat deze band tijdens Motley Crue of Def Leppard in de Marquee staat volgend jaar. Was na het luisteren op album nog niet zo fan van de band (ben normaal ook niet zo van de black metal) maar live hebben ze me zeker weten te overtuigen.
Ah, je was er ook in de Mainstage?

Behemoth was inderdaad een geweldige show! Echt zo'n band die je liver gezien moet hebben (op plaat was ik ook nog nooit echt overtuigd).
Unto Others ook heel tof, hoewel beetje tammetjes.
Carcass niet echt mijn ding.
Arch Enemy wederom fantastisch! Beter nog dan op Alcatraz en Summer Breeze (en dat wil wat zeggen)!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Dat was inderdaad een leuke verrassing om iemand van het forum zo random te ontmoeten, hoewel statistisch eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk gezien de grootte van de zaal.. 😁

Concert was zeer vermakelijk, ja. En die zaal echt bizar smal en klein (zelfs als Limburger was ik er nog niet eerder geweest).
Ik liep zelf bij aanvang van het eerste nummer achter de zaal in, maar zag geen enkele mogelijkheid om daar verder naar voren te geraken, en natuurlijk stond er weer een complete muur van 2m+ lange freaks-of-nature voor mijn neus... 😅
Toen maar op zoek gegaan naar de trap richting balkon, maar in plaats daarvan trok ik een deur open en stond ik ineens pal voor het podium (na een beetje proppen)! Dat was een mooi plekje, ook al kwamen er regelmatig meer mensen naar binnen en buiten. Heel leuke, intieme sfeer, met veel die-hard fans die luidkeels alle lyrics meezongen (best veel Duitsers ook volgens mij, wat natuurlijk niet zo gek is gezien de locatie). Ook mijn vrouw sprak dit optreden een stuk meer aan dan dat op Summer Breeze, wat dan ook een onvergelijkbare setting was (zij vond er toen niet veel aan).

Jammer was wel dat het geluid niet echt goed was, en dan met name de zang. De microfoon leek de harde uithalen van Hansi (en daar waren er veel van) helaas niet aan te kunnen. Ik hoorde later wel dat het probleem meer bij hun eigen geluidsman lag (die dan ook wat boze blikken kreeg van Hansi), dan bij de zaal. Gaandeweg leken de geluidsproblemen wel minder te worden/verholpen te zijn.
Het viel ons ook al op dat Hansi tijdens het optreden constant boos tegen de geluidsman aan het praten was, vroegen ons ook af wat er daar aan de hand was.
Ah, je was er ook in de Mainstage?

Behemoth was inderdaad een geweldige show! Echt zo'n band die je liver gezien moet hebben (op plaat was ik ook nog nooit echt overtuigd).
Unto Others ook heel tof, hoewel beetje tammetjes.
Carcass niet echt mijn ding.
Arch Enemy wederom fantastisch! Beter nog dan op Alcatraz en Summer Breeze (en dat wil wat zeggen)!
Unto others heb ik gemist. Carcass is ook niet echt mijn ding, waren wel aardig.

Ik kwam voor Arch Enemy en was inderdaad een geweldige show. Heb ze 2x eerder gezien maar dit keer waren ze nog beter. Fantastisch optreden. Ik hoop eigenlijk op een herhaling in de marquee volgend jaar.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Ik ben een gnr fan en snap dat vele deze niet op graspop willen. Axl zijn stem is naar de kl...ten.
Toch mogen ze voor mij komen. Misschien eens een unplugged show in de marquee...

Amon amarth verdient ook headliner positie. En denk wel dat we hen mogen verwachten op de heilige wei in dessel.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Laatste twee passages van GnR op Graspop vond ik geweldig. Axl was inderdaad niet meer zo goed als voorheen, maar heb me er destijds niet aan gestoord. Mede doordat de band zelf erg strak speelde. Maar zijn zang is nog verder achteruit gehobbeld dan, denk ik?

Desondanks hoeven ze van mij niet meer te komen. Was twee keer uitstekend vermaak, maar voor mijn geen band die ik heel graag meerdere keren wil zien. En zeker niet voor een show van 2,5 uur. Al zijn er zat headliners waar ik nog minder enthousiast van word, haha.

Doe maar gewoon Metallica op donderdag, A7X/PWD combo op vrijdag en Slipknot op zaterdag. 😉
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Laatste twee passages van GnR op Graspop vond ik geweldig. Axl was inderdaad niet meer zo goed als voorheen, maar heb me er destijds niet aan gestoord. Mede doordat de band zelf erg strak speelde. Maar zijn zang is nog verder achteruit gehobbeld dan, denk ik?

Desondanks hoeven ze van mij niet meer te komen. Was twee keer uitstekend vermaak, maar voor mijn geen band die ik heel graag meerdere keren wil zien. En zeker niet voor een show van 2,5 uur. Al zijn er zat headliners waar ik nog minder enthousiast van word, haha.

Doe maar gewoon Metallica op donderdag, A7X/PWD combo op vrijdag en Slipknot op zaterdag. 😉

De 2018 Graspop show van GNR was gewoon goed te doen, vond ik ook. Axl had er zichtbaar plezier in en dat scheelt ook al enorm in de ervaring.

Vandaag is de dag!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken