Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Wie zet in op vrijdag? O wacht dat was ik al. GMM duurt normaal maar 3 dagen 🤣
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
hoeveel kans schatten jullie de grote amerikaanse reunies in om hier te spelen?

misfits en mudvayne reunie scheren hoge toppen in amerika maar naar mijn aanvoelen is dit niet zo groot
Mudvayne is wel oké. Maar ze staan vaak in kleine zalen. 69 eyes en Wednesday13 komen in 013 zag ik, leuke namen..maar Ministry staat mij niet zo aan.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
zondag in de metal dome, genaamd PRESENT DANGER :ROFLMAO:
Present Danger heb ik gezien met eigen materiaal. Dit is een naam om in de gaten te houden. Ze verdienen een plek op de marquee met eigen werk, niet als coverband.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Zou vreemd zijn toch als ze dan gewoon als headliner ergens staan met een veredelde reünie voor 55.000 man terwijl ze in dat soort zalen stonden. Puur vanwege cultstatus?
Is dat niet bij Vrijwel alle bands?
Guns n Roses was een tijdje Axel Rosé en de Doornroosjes. Dat had niks met gnr te maken. Toch waren ze headliner in tegenstelling tot Slash, die veel sterkere nummers heeft gemaakt.
Naam zegt soms net zoveel als de kwaliteit.
Ayreon of Avantasia zou van mij ook wel een keer mogen afsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Is dat niet bij Vrijwel alle bands?
Guns n Roses was een tijdje Axel Rosé en de Doornroosjes. Dat had niks met gnr te maken. Toch waren ze headliner in tegenstelling tot Slash, die veel sterkere nummers heeft gemaakt.
Naam zegt soms net zoveel als de kwaliteit.
Ayreon of Avantasia zou van mij ook wel een keer mogen afsluiten.

Klopt, maar is Pantera nou echt zo groot geweest dan?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Klopt, maar is Pantera nou echt zo groot geweest dan?
Ik denk dat je het kunt vergelijken met Soulfly of Kreator in hun gloryjaren..dus kortweg een grote naam, maar geen headliner. Maar vaak gaat het om de presentatie hé, als GMM hen wil promoten, doen ze dat.
Cavalera Conspiracy was ook even een hype, soortgelijke fenomenen zie je ieder jaar terugkomen. Hollywood vampires, Chickenfoot etcetera.
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik denk dat je het kunt vergelijken met Soulfly of Kreator in hun gloryjaren..dus kortweg een grote naam, maar geen headliner. Maar vaak gaat het om de presentatie hé, als GMM hen wil promoten, doen ze dat.
Cavalera Conspiracy was ook even een hype, soortgelijke fenomenen zie je ieder jaar terugkomen. Hollywood vampires, Chickenfoot etcetera.
Wel een pakje groter hoor. Eerder sepultura. En ‘walk’ is een grotere hit geweest dan ‘roots bloody roots’.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Ik denk dat je het kunt vergelijken met Soulfly of Kreator in hun gloryjaren..dus kortweg een grote naam, maar geen headliner. Maar vaak gaat het om de presentatie hé, als GMM hen wil promoten, doen ze dat.
Cavalera Conspiracy was ook even een hype, soortgelijke fenomenen zie je ieder jaar terugkomen. Hollywood vampires, Chickenfoot etcetera.
Wow, wow. Chickenfoot is leip! Rustig aan.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Wel een pakje groter hoor. Eerder sepultura. En ‘walk’ is een grotere hit geweest dan ‘roots bloody roots’.
Tja kwestie van perspectief. Sepultura is nooit meer geworden wat het geweest is. Soulfly heeft naar mijn mening meer status verkregen na de tijd van Sepultura.
Kreator krijgt naar mijn mening ook vaak te weinig credit als leidende rol in de Europese Thrashscene.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Pantera heeft 20 miljoen albums verkocht en 4 Grammy's gewonnen.In die tijd zeer zekers een grote band.De cijfers in streams op Spotify zijn ook best aardig...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Tja kwestie van perspectief. Sepultura is nooit meer geworden wat het geweest is. Soulfly heeft naar mijn mening meer status verkregen na de tijd van Sepultura.
Kreator krijgt naar mijn mening ook vaak te weinig credit als leidende rol in de Europese Thrashscene.
Ik heb het dan ook over sepultura met Max. Soulfly is binnen de metal bekend, maar daar buiten niet. Dan is Pantera vele malen groter.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Pantera heeft 20 miljoen albums verkocht en 4 Grammy's gewonnen.In die tijd zeer zekers een grote band.De cijfers in streams op Spotify zijn ook best aardig...
Wederom. Als we spotify als bron pakken, waar gaat het begrip metalfestival dan over? Dan kun je net zo goed Justin Bieber laten headlinen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik zit in de lounge op de luchthaven van Porto.
Wie komen er naast mij zitten? Joey DeMaio and Eric Adams van Manowar.
Ik weet dat ze een bedenkelijke reputatie hebben, maar ze waren echt wel vriendelijk. Joey wist zelfs nog wie het voorprogramma deed van het eerste optreden dat ik van hun had gezien (1986).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Wederom. Als we spotify als bron pakken, waar gaat het begrip metalfestival dan over? Dan kun je net zo goed Justin Bieber laten headlinen.
Een van de meest absurde comments op dit hele forum :ROFLMAO:

Naar cijfers kijken betekend toch niet dat je niet meer naar genre's kijkt? Een booker kijkt naar verschillende criteria en wees maar zeker dat die criteria niet 'of' moeten zijn maar eerder 'en'.

Een metalband én veel streamingcijfers én op tour én een nieuw album én stond er vorig jaar niet = grote kans.
Geen metalband maar wel alle andere criteria = big no.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Een van de meest absurde comments op dit hele forum :ROFLMAO:

Naar cijfers kijken betekend toch niet dat je niet meer naar genre's kijkt? Een booker kijkt naar verschillende criteria en wees maar zeker dat die criteria niet 'of' moeten zijn maar eerder 'en'.

Een metalband én veel streamingcijfers én op tour én een nieuw album én stond er vorig jaar niet = grote kans.
Geen metalband maar wel alle andere criteria = big no.

Tenzij je het dan weer hebt over unieke kansen als Lynyrd Skynyrd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken