Effe bijgelezen hier. Had een beetje een afterdip na Graspop. Vond het lastig om in de dagen/weken na Graspop weer om te schakelen naar 'het normale leven', dus beetje afstand genomen. Maar het gaat nu toch wel alweer een heel klein beetje kriebelen voor volgend jaar. Al moeten we zeker nog twee maanden wachten op de eerste aankondigingen.
Over Pantera. Toen ik daar voor het eerst iets van vernam was mijn reactie ook 'doe maar niet als headliner, Pantera is voor mij toch vooral de Abbott broers'. Maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe enthousiaster ik werd. Phil z'n coverset was in 2019 gewoon megavet. Pure nostalgie om daar al die knallers mee te zingen. Zag mensen hier op het forum daar ook aan refereren, om te beargumenteren dat Pantera daardoor geen headliner kan zijn. Dat snap ik ergens wel, al moeten we denk ik wel in ogenschouw nemen dat het verder gaat dan alleen Phil die dan wat andere bandleden meeneemt. Als die daadwerkelijk als Pantera gaan touren, nemen ze een hele headlinerproductie mee. Da's echt wel wat anders (duurder, meer spektakel) dan Phil die met wat vrienden Pantera liedjes komt spelen onder z'n eigen naam. Verwacht ik dan toch. Dus ja, ik zeg doen! Daar kijk ik heel wat meer naar uit dan Motley Crue, Def Leppard of Ozzy ofzo.
Metallica zou ook wel een ultieme droom zijn om die eens op Graspop te zien. Ook al heb ik ze al een aantal keer op andere plekken gezien. Gewoon de grootste metalband op mijn favoriete festival, dat wil ik een keer meemaken. En als ze in 2023 inderdaad naar Europa komen, dan is het nu of nooit. Werchter zal ze niet twee jaar achter elkaar boeken (toch?). Aan de andere kant zie ik het dan ook wel weer gebeuren dat ze er een aparte dag voor organiseren, zoals een aantal jaar terug met Werchter Boutique.
Pantera, Gojira, Slipknot, Nightwish, Metallica, Ghost als de zes headliners zou voor mij wel ultiem zijn. Al verwacht ik sowieso Avenged Sevenfold (en zou daar zeker niet ontevreden mee zijn, vette liveband).