Graspop Metal Meeting 2023

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Klopt, maar is Pantera nou echt zo groot geweest dan?
Ik herinner me uit m'n tienerjaren (de jaren '90) dat de naam Pantera echt over ieders lippen ging. Dus puur de nostalgie factor zou voor de gemiddelde veertiger al genoeg kunnen zijn...

Gaat Zakk Wylde nu alsnog gitaar spelen bij de band?
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Een van de meest absurde comments op dit hele forum :ROFLMAO:
Klopt 100%
Ik herinner me uit m'n tienerjaren (de jaren '90) dat de naam Pantera echt over ieders lippen ging. Dus puur de nostalgie factor zou voor de gemiddelde veertiger al genoeg kunnen zijn...
Klopt 100%

In die tijd was de gemiddelde klederdracht een te grote jeans, legerbotinnen, en een ruiten houthakkershemd dat open hing met de mouwen opgerold en daaronder een longsleeve van Pantera.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Judas Priest morgenavond in 013 nog geeneens uitverkocht. Ik hoop dat de volgende doortocht op Graspop niet weer als headliner is, ook al bestaan ze dan 55 jaar of wat voor andere reden dan weer bedacht wordt. Als je zelf zo weinig kaarten wegzet is die positie gewoon niet meer terecht. Ergens rond 19 uur is een fantastische spot dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Judas Priest morgenavond in 013 nog geeneens uitverkocht. Ik hoop dat de volgende doortocht op Graspop niet weer als headliner is, ook al bestaan ze dan 55 jaar of wat voor andere reden dan weer bedacht wordt. Als je zelf zo weinig kaarten wegzet is die positie gewoon niet meer terecht. Ergens rond 19 uur is een fantastische spot dan.
Intussen wel uitverkocht hoor. Enkele uren op voorhand.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Zijn de progmetalfans op de hoogte van Soen in de boerderij in Zoetermeer op 30 september en 1 oktober? Eerst een akoestische show en daarna een gewone.
@Joslittel @jamel
Beetje hele late reactie, waarvoor excuus. Maar daar ben ik zeker van op de hoogte! Ik heb kaarten voor 1 oktober. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Beetje hele late reactie, waarvoor excuus. Maar daar ben ik zeker van op de hoogte! Ik heb kaarten voor 1 oktober. :)
Ga ik ook gewoon nog reageren... Ik zou willen dat ik bij beide shows kon zijn, maar dat gaat helaas niet. Vond de show afgelopen april (ook met Lizzard) wel enorm tof, dus jullie gaan in ieder geval lekkere optredens krijgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Effe bijgelezen hier. Had een beetje een afterdip na Graspop. Vond het lastig om in de dagen/weken na Graspop weer om te schakelen naar 'het normale leven', dus beetje afstand genomen. Maar het gaat nu toch wel alweer een heel klein beetje kriebelen voor volgend jaar. Al moeten we zeker nog twee maanden wachten op de eerste aankondigingen.

Over Pantera. Toen ik daar voor het eerst iets van vernam was mijn reactie ook 'doe maar niet als headliner, Pantera is voor mij toch vooral de Abbott broers'. Maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe enthousiaster ik werd. Phil z'n coverset was in 2019 gewoon megavet. Pure nostalgie om daar al die knallers mee te zingen. Zag mensen hier op het forum daar ook aan refereren, om te beargumenteren dat Pantera daardoor geen headliner kan zijn. Dat snap ik ergens wel, al moeten we denk ik wel in ogenschouw nemen dat het verder gaat dan alleen Phil die dan wat andere bandleden meeneemt. Als die daadwerkelijk als Pantera gaan touren, nemen ze een hele headlinerproductie mee. Da's echt wel wat anders (duurder, meer spektakel) dan Phil die met wat vrienden Pantera liedjes komt spelen onder z'n eigen naam. Verwacht ik dan toch. Dus ja, ik zeg doen! Daar kijk ik heel wat meer naar uit dan Motley Crue, Def Leppard of Ozzy ofzo.

Metallica zou ook wel een ultieme droom zijn om die eens op Graspop te zien. Ook al heb ik ze al een aantal keer op andere plekken gezien. Gewoon de grootste metalband op mijn favoriete festival, dat wil ik een keer meemaken. En als ze in 2023 inderdaad naar Europa komen, dan is het nu of nooit. Werchter zal ze niet twee jaar achter elkaar boeken (toch?). Aan de andere kant zie ik het dan ook wel weer gebeuren dat ze er een aparte dag voor organiseren, zoals een aantal jaar terug met Werchter Boutique.

Pantera, Gojira, Slipknot, Nightwish, Metallica, Ghost als de zes headliners zou voor mij wel ultiem zijn. Al verwacht ik sowieso Avenged Sevenfold (en zou daar zeker niet ontevreden mee zijn, vette liveband).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
Heerlijk de Wacken stream met Avantasia. Die zanger van Primal Fear op die eerste single van het nieuwe album heeft wel wat weg van Rob Halford qua zangstyle bij die hoge stukken; voorover gebukt. Zal wel veel kracht kosten en blijkbaar ook haar, aangezien ze beiden kaal zijn 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Ik zit in de lounge op de luchthaven van Porto.
Wie komen er naast mij zitten? Joey DeMaio and Eric Adams van Manowar.
Ik weet dat ze een bedenkelijke reputatie hebben, maar ze waren echt wel vriendelijk. Joey wist zelfs nog wie het voorprogramma deed van het eerste optreden dat ik van hun had gezien (1986).

Ik zit in de lounge op de luchthaven van Porto.
Wie komen er naast mij zitten? Joey DeMaio and Eric Adams van Manowar.
Ik weet dat ze een bedenkelijke reputatie hebben, maar ze waren echt wel vriendelijk. Joey wist zelfs nog wie het voorprogramma deed van het eerste optreden dat ik van hun had gezien (1986).
WOW!! Reputatie is idd ondermaats maar blijven toch metal gods op basis van hun early werk...
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Dat was wel een bizarre keuze. Status Quo op Alcatraz mag in hetzelfde rijtje.

Al was Status Quo op zich wel een prima optreden, Skynyrd vond ik weinig bijzonder.
Status Quo mag van mij nog eens terugkeren vond dit heel aangenaam optreden...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
de kans op nightwish lijkt ook niet meer zo groot. las in een interview op blabbermouth.net dat ze in het voorjaar/zomer van 2023 de studio in gaan voor een nieuw album.
zou wel balen zijn, mogen van mij wel echt weer eens op Graspop staan na 7 jaar.

interview ook even gelezen maar ze hebben het over 'a year from now' dus misschien kans dat ze in juni toch nog een paar festivals pakken en dan meer in augustus de studio induiken? Ik heb nog wel hoop. Al hebben ze natuurlijk dit jaar ook al een hoop festivals aangedaan in juni. Misschien wordt het toch maar 2024 dan.

Van de hele lijst potentiele tourende bands die we op de vorige pagina's hebben gemaakt kan natuurlijk ook niet alles touren helaas, en zal ook niet alles op graspop staat dat tourt. anders zal het wel wat te top-heavy worden. Zullen wel genoeg potentiële headliners overblijven gok ik.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.020
de kans op nightwish lijkt ook niet meer zo groot. las in een interview op blabbermouth.net dat ze in het voorjaar/zomer van 2023 de studio in gaan voor een nieuw album.

Ik weet in ieder geval dat ze op Blabbermouth en in de VS voor mij altijd heel scheef zijn met de spring/summer en bijbehorende data.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik weet in ieder geval dat ze op Blabbermouth en in de VS voor mij altijd heel scheef zijn met de spring/summer en bijbehorende data.
heb je helemaal gelijk in, maar de quote was hier:
"We're hitting the studio next summer, so in about a year from now,"
dus zou op zich prima na het Europese festival seizoen kunnen zijn, rond juli/augustus ofzo.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Volgens mij staan er wel wat dingen te gebeuren voor metalfestivals.
Het blijft opvallend stil bij Hellfest, meestal was de ticketverkoop 1 dag na het festival. Nu, niks... Na twee weekends dit jaar zullen ze het toch niet gewoon by een weekendje houden dit jaar?
Wacken heeft al aangekondigd om 4 volledige dagen te organiseren in 2023. Dit in plaats van de drie echte festivaldagen en een opwarmavond.
Rammstein maakte gisteren ook bekend 'see you in 2023'. Kunnen hier mogelijks wat festivals tussen zitten?
Of extra dagen, enkel voor Rammstein.
Vermoed dat hun podia nog niet afbetaald zijn.
Op het lijstje mogelijke kanshebbers met een kleine kans?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Volgens mij staan er wel wat dingen te gebeuren voor metalfestivals.
Het blijft opvallend stil bij Hellfest, meestal was de ticketverkoop 1 dag na het festival. Nu, niks... Na twee weekends dit jaar zullen ze het toch niet gewoon by een weekendje houden dit jaar?
Wacken heeft al aangekondigd om 4 volledige dagen te organiseren in 2023. Dit in plaats van de drie echte festivaldagen en een opwarmavond.
Rammstein maakte gisteren ook bekend 'see you in 2023'. Kunnen hier mogelijks wat festivals tussen zitten?
Of extra dagen, enkel voor Rammstein.
Vermoed dat hun podia nog niet afbetaald zijn.
Op het lijstje mogelijke kanshebbers met een kleine kans?
Hellfest heeft al bekend gemaakt dat ze september of oktober pas iets aankondigen geloof ik, en dat ze gewoon weer 1 weekend gaan doen

Wacken en Download hebben inderdaad allebei een extra dag festival volgend jaar. Ik geloof dat iemand hier zei dat Wacken altijd een deel van hun line up aankondigd aan het einde van het festival? Dus dat weten we dan over een paar dagen.

Ik ben benieuwd wat Rammstein gaat doen, ze zullen niet op graspop staan in ieder geval maar mochten ze op werhter staan zou het wel kunnen zorgen voor een overschot aan metal headliners daar waardoor iets anders zoals soad of metallica op graspop terecht komt. Kleine kans natuurlijk, maar ben benieuwd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Gekke Duitsers. Dan heb je 2 mainstages naast elkaar, en vervolgens bouw je een extra stage hier tussen in? Bijzonder. Geen idee of dit speciaal voor Amon Amarth was of dat meer bands dit gebruiken?
Ziet er wel leuk uit in ieder geval met al die ridders op de mainstages.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Gekke Duitsers. Dan heb je 2 mainstages naast elkaar, en vervolgens bouw je een extra stage hier tussen in? Bijzonder. Geen idee of dit speciaal voor Amon Amarth was of dat meer bands dit gebruiken?
Ziet er wel leuk uit in ieder geval met al die ridders op de mainstages.
Volgens mij speciaal voor Amon Amarth.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken