Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
voor concerten misschien niet maar dit is volgens mij wel zo'n band waarbij iedereen zegt, als ze er staan ga ik kijken maar ik ga er niet persee een kaartje voor kopen. voor alestorm heb ik trouwens ook zo'n gevoel, een echte festivalband zoals ze zeggen
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
voor concerten misschien niet maar dit is volgens mij wel zo'n band waarbij iedereen zegt, als ze er staan ga ik kijken maar ik ga er niet persee een kaartje voor kopen. voor alestorm heb ik trouwens ook zo'n gevoel, een echte festivalband zoals ze zeggen
Ja klopt wel. Als je die drukte op Graspop zag zou je zeggen dat die makkelijk een Ziggo Dome uitverkopen maar de laatste doorkomst was in 013.

Nu ben ik bij hen ook wel benieuwd of ze in Benelux niet veel groter zijn dan in de rest van Europa. Op Sweden Rock stonden ze dit jaar als opener van de mainstage op dag 1. Vond ik erg tof maar zette me wel aan het denken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Ja klopt wel. Als je die drukte op Graspop zag zou je zeggen dat die makkelijk een Ziggo Dome uitverkopen maar de laatste doorkomst was in 013.

Nu ben ik bij hen ook wel benieuwd of ze in Benelux niet veel groter zijn dan in de rest van Europa. Op Sweden Rock stonden ze dit jaar als opener van de mainstage op dag 1. Vond ik erg tof maar zette me wel aan het denken.

Misschien omdat het in Scandinavië duur is om alcohol te kopen, dat ze de muziek erover ook niks vinden dan 🤪
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
voor concerten misschien niet maar dit is volgens mij wel zo'n band waarbij iedereen zegt, als ze er staan ga ik kijken maar ik ga er niet persee een kaartje voor kopen. voor alestorm heb ik trouwens ook zo'n gevoel, een echte festivalband zoals ze zeggen
Denk dat dit het exact is, ik vind Alestorm echt het perfecte voorbeeld van een festivalband.
Limp Bizkit heeft z'n show op PKP dit jaar gecanceld. Volgend jaar op Graspop? Of treden ze weer op een ander festival (Lokerse Feesten, Alcatraz, RW, ...) op?
Dit lijkt me juist een reden om ze opnieuw op Pukkelpop te verwachten volgend jaar.
Zou ze ook wel graag weer eens op Graspop zien staan. eerste keer dat ik op graspop stond waren ze headliner en vond het eigenlijk wel de meest vermakelijke headliner van dat jaar (2012). Ik weet dat ze heel veel haters hebben, en hoop ook dat ze op een niet te hoge spot zouden staan maar vind het een erg vermakelijke live band.

Ben ook wel benieuwd waar Pantera en Motley Crue eindigen volgend jaar. van mij hoeft het niet zo, maar zijn opzich wel redelijk originele headliners voor Graspop. Voor de mensen die klagen dat er te veel herhaling zit in de headliners zijn dit wel goede boekingen in principe.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Ben ook wel benieuwd waar Pantera en Motley Crue eindigen volgend jaar. van mij hoeft het niet zo, maar zijn opzich wel redelijk originele headliners voor Graspop. Voor de mensen die klagen dat er te veel herhaling zit in de headliners zijn dit wel goede boekingen in principe.

Mijn gok zou zijn dat een Pantera naar Wacken en Alcatraz gaat en Motley naar Graspop/Hellfest/Copenhell en Download. Zou ik het meest logisch vinden.
Die Pantera reunion is inmiddels officieel bevestigd of niet? Mooi getimed twee weken voor een eerste groepje namen voor Wacken. Zal daar de verkoop goed doen, die volgens mij best snel al start?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Mijn gok zou zijn dat een Pantera naar Wacken en Alcatraz gaat en Motley naar Graspop/Hellfest/Copenhell en Download. Zou ik het meest logisch vinden.
Die Pantera reunion is inmiddels officieel bevestigd of niet? Mooi getimed twee weken voor een eerste groepje namen voor Wacken. Zal daar de verkoop goed doen, die volgens mij best snel al start?
Ben er wel mee eens dat Pantera echt een Wacken band is. Zou me verbazen als ze touren in Augustus en niet op Wacken staan. maar blijft wel de kans dat ze in juni europa willen doen en niet in augustus
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Als Pantera Wacken doet, zie ik ze in België eerder spelen op Lokerse Feesten of Alcatraz. Die gaan geen 2 maanden blijven in Europa denk ik.


LB ging 013 doen op 2 september. Geen idee of dat uitverkocht was.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Damn. Ik zie nu net dat Dark Tranquility als voorprogramma in 013 is toegevoegd bij de show van Amorphis en Eluveitie. Wat moet een mens dan? Dan kan je toch niks anders dan een ticket halen?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: duck en theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Damn. Ik zie nu net dat Dark Tranquility als voorprogramma in 013 is toegevoegd bij de show van Amorphis en Eluveitie. Wat moet een mens dan? Dan kan je toch niks anders dan een ticket halen?
Oke. Ik kom er nu achter dat ik dan al naar The Hu in de melkweg haha. Verdomme
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
denk dat het de bedoeling is dat de eerste namen tijdens het festival komen, de data voor volgende editie zijn al aangekondigd
Normaal komt tijdens het festival op de laatste dag in de loop van de dag een reclamefilmpje voorbij voor het jaar erna op de schermen en worden de eerste namen bekend gemaakt.
Ticketverkoop start de zondagnacht om middernacht na het festival zodat de meeste bezoekers thuis zijn en tickets kunnen kopen, meestal zijn er tegen de morgen al 50.000 verkocht ofzo.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Probleem bij Limp Bizkit is dat je vaak maar een half optreden krijgt. Veel te veel gelul tussen de nummers, hoop covers waarbij een minuutje wordt gespeeld en ze dan toch weer ophouden.

Nog relatief OK als je ietwat vooraan staat tussen de hevige(re) fans, maar vanop afstand echt helemaal niets. En ik kan ze dan nog wel redelijk goed hebben, ben zeker geen hater.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Over de positie van Limp bizkit trouwens, in 2012 waren ze headliner, in 2014 sloten ze ook 1 van de mainstages af.
In 2018 stonden ze er ineens om 17:30 tot 18:30, dus dat is een heel stuk lager. Denk niet dat we er bang voor moeten zijn dat ze hoog zouden staan op de line up als ze komen. de plek die ze in 2018 hadden lijkt me een prima spot voor ze. Al was 2018 wel het meest top-heavy jaar in graspop historie denk ik.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken