Graspop Metal Meeting 2023

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
ben er na gisteren zeker van, queen+adam lambert op graspop wordt een schot in de roos. waar wachten festivals eigenlijk op ?
Zouden zij niet eerder op Werchter staan? (Mochten ze alsnog op Graspop komen, ben ik zeker van de partij.)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
motley crue trekt in amerika veel volk maar in europa ben ik daar niet zeker van

Kan me nog een editie van Graspop herinneren (volgens mij 2009) toen het uitverkocht en volle bak was bij Motley Crüe. Ik ben toen overigens na een paar nummers vertrokken, want het was niet om aan te horen en alleen maar show (veel solo's en geklooi met het drumstel door Tommy).
Is wel alweer 13 jaar geleden, dus geen idee of dat nog steeds zoveel mensen trekt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
teveel headliners weet ik niet, graspop wil uitverkopen!! dus je moet bands hebben die veel volk trekt.
slipknot zeker
nightwish ook wel
motley crue trekt in amerika veel volk maar in europa ben ik daar niet zeker van. zelfde geldt voor ozzy en sevenfold.
het trio lamb of god, parkway drive en amon amarth kan ik moeilijk inschatten.
De volgende bands zouden in principe een main stage af kunnen sluiten, sterker nog dit hebben ze allemaal al gedaan op Graspop in het verleden, behalve Pantera misschien:
Def Leppard, Motley Crue,, Nightwish, Pantera, Lamb of god, slipknot,, parkway drive, ozzy, avenged sevenfold
Dit zijn dus al 9 bands die bijna headliner niveau zijn of tenminste een keer de 2e mainstage hebben afgesloten, en hier zijn maar 6 spots voor. natuurlijk kan een LoG/PWD/Nightwish/Def ook wel op een iets lagere spot geboekt worden maar lijkt me toch wel vrij top heavy.

Andere bands van je line up die ik op een hoge spot zie staan: (misschien vlak voor de headliner?) : Alter Bridge, Disturbed, Hollywood Vampires, Amon amarth, arch enemy (de laatste vooral na hun headliner show op Alcatraz dit jaar)

Verder wel een realistische line up met veel bands die hopelijk zullen touren, maar ik denk als ze bijvoorbeeld 1 van de dure headliners weglaten zoals Ozzy of Slipknot dat het festival nog steeds gemakkelijk zal uitverkopen met deze line up. denk trouwens sowieso niet dat Ozzy komt dus dan wordt de line up al een stuk realistischer. Ik zou dan misschien een band als Amon Amarth of Arch Enemy eens de kans geven om een mainstage af te sluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
dacht dat ik hier een insider had horen vertellen dat werchter geen interesse had in queen.
ik zou het wel echt een top boeking vinden, maar gewoon geen vertrouwen in het boekingteam van Graspop als het gaat om andere headliners boeken.
Als die moeten kiezen tussen Queen of een bejaard mannetje van 73 jaar oud die niet meer kan lopen of zingen, dan zullen ze voor de laatste kiezen. Denk niet dat dat ooit zal veranderen jammer genoeg.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
De volgende bands zouden in principe een main stage af kunnen sluiten, sterker nog dit hebben ze allemaal al gedaan op Graspop in het verleden, behalve Pantera misschien:
Def Leppard, Motley Crue,, Nightwish, Pantera, Lamb of god, slipknot,, parkway drive, ozzy, avenged sevenfold
Dit zijn dus al 9 bands die bijna headliner niveau zijn of tenminste een keer de 2e mainstage hebben afgesloten, en hier zijn maar 6 spots voor. natuurlijk kan een LoG/PWD/Nightwish/Def ook wel op een iets lagere spot geboekt worden maar lijkt me toch wel vrij top heavy.

Andere bands van je line up die ik op een hoge spot zie staan: (misschien vlak voor de headliner?) : Alter Bridge, Disturbed, Hollywood Vampires, Amon amarth, arch enemy (de laatste vooral na hun headliner show op Alcatraz dit jaar)

Verder wel een realistische line up met veel bands die hopelijk zullen touren, maar ik denk als ze bijvoorbeeld 1 van de dure headliners weglaten zoals Ozzy of Slipknot dat het festival nog steeds gemakkelijk zal uitverkopen met deze line up. denk trouwens sowieso niet dat Ozzy komt dus dan wordt de line up al een stuk realistischer. Ik zou dan misschien een band als Amon Amarth of Arch Enemy eens de kans geven om een mainstage af te sluiten
Def Leppard heeft nooit afgesloten
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
hoeveel kans schatten jullie de grote amerikaanse reunies in om hier te spelen?

misfits en mudvayne reunie scheren hoge toppen in amerika maar naar mijn aanvoelen is dit niet zo groot in europa.

pantera kan gerust ook in dat rijtje komen dus al denk ik dat die wel gewoon headliner zullen zijn hier
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
hoeveel kans schatten jullie de grote amerikaanse reunies in om hier te spelen?

misfits en mudvayne reunie scheren hoge toppen in amerika maar naar mijn aanvoelen is dit niet zo groot in europa.

pantera kan gerust ook in dat rijtje komen dus al denk ik dat die wel gewoon headliner zullen zijn hier
Ik geef Pantera een veel grotere kans dan Motley Crue eerlijk gezegd. Dat was in Europa een veel grotere act dan Motley Crue ooit geweest is. Hun legacy is ook een stuk sterker waar Motley Crue toch een soort guilty pleasure status heeft gekregen (naar mijn idee). Die Motley Crue reünie zie ik ook zomaar op de Lokerse Feesten eindigen ofzo.,
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
eigenlijk nog niet zo'n gek idee. ik denk dat we snel meer gaan weten als wacken verder namen aankondigd wie er voor alcatraz/lokerse is
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
eigenlijk nog niet zo'n gek idee. ik denk dat we snel meer gaan weten als wacken verder namen aankondigd wie er voor alcatraz/lokerse is

Wanneer komen de eerste Wacken namen? Iemand zei laatst tijdens/direct na het festival?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Wanneer komen de eerste Wacken namen? Iemand zei laatst tijdens/direct na het festival?
denk dat het de bedoeling is dat de eerste namen tijdens het festival komen, de data voor volgende editie zijn al aangekondigd
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
denk dat het de bedoeling is dat de eerste namen tijdens het festival komen, de data voor volgende editie zijn al aangekondigd

Even op onderzoek uit gegaan. De eerste aankondiging gevonden aan de hand van festileaks voor de edities van 2020 en 2019.

Wacken 2019 was 1 t/m 3 augustus; festileaks had op 4 augustus artikel over de eerste namen voor 2020. Judas Priest, Amon Amarth en Mercyful Fate als grote namen; 12 namen totaal

Wacken 2018: 2 t/m 4 augustus; op 4 augustus eerste namen 2019. Sabaton, Parkway Drive, Within Temptation en in totaal 11 namen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
over de pantera reunie (zelf geen fan, maar dat is persoonlijk). anselmo heeft na de dood van vinnie paul gezegd: er zal NOOIT een pantera reunie komen!
en wat betreft de grote van de band in nederland
  • 15 maart 1991 - Arnhem, Rijnhal (met Judas Priest & Annihilator)
  • 24 oktober 1992 - Arnhem, Rijnhal (met Megadeth)
  • 1 februari 1993 - Amsterdam, Paradiso
  • 2 februari 1993 - Tilburg, Noorderligt
  • 12 oktober 1994 - Nijmegen, De Vereeniging
  • 31 mei 1998 - Eindhoven, Dynamo Open Air Festival (opgenomen en officieel uitgebracht)
  • 23 april 2000 - Den Bosch, Maaspoort (met Powerman 5000 en Satyricon)

Zou vreemd zijn toch als ze dan gewoon als headliner ergens staan met een veredelde reünie voor 55.000 man terwijl ze in dat soort zalen stonden. Puur vanwege cultstatus?
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Limp Bizkit heeft z'n show op PKP dit jaar gecanceld. Volgend jaar op Graspop? Of treden ze weer op een ander festival (Lokerse Feesten, Alcatraz, RW, ...) op?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Limp Bizkit heeft z'n show op PKP dit jaar gecanceld. Volgend jaar op Graspop? Of treden ze weer op een ander festival (Lokerse Feesten, Alcatraz, RW, ...) op?
Dan zie ik ze eerder weer op Pukkelpop terugkeren eigenlijk. Ben wel benieuwd waar Graspop ze zou plaatsen mochten ze weer komen. Het is een toffe namiddag act maar ben ergens bang dat ze hoger gaan staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken