Graspop Metal Meeting 2023

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Als Pantera als headliner komt kan ik als 45 jarige volgens mij voor zéér veel van mijn leeftijdsgenoten bevestiging dat dit echt wel "fak", "graaf", "sfeer" en voor de Gentenaars "de max" is en dat er honderd miljoen man in de pit zal staan. T gaat wel zeer doen 🤘🤘🤘
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.277
Dit is een beetje het ding dat mij de laatste tijd bij Disturbed is opgevallen: veel van hetzelfde, zo ook bij hun nieuwe single.

En hier hebben jullie een nieuwe Heilung. Die hebben trouwens Eivør en Lili Refrain aan de line-up van hun tour toegevoegd. Super tof! Die eerste wilde ik al eens zien en die tweede stelt nooit teleur.

En hier de nieuwe Architects van een paar dagen terug.

En laat Alien Weaponry maar langskomen volgend jaar. Geven net een puike show!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.578
4.507
Geen idee wat er van te vinden eigenlijk, de echte Pantera is het niet, maar er zijn wel meer bands die een doorstart maken met nieuwe leden. Alleen is het hier wel vreemd om dat na 20 jaar te doen.
Ook geen idee hoe hoog die zouden staan, moeilijk te zeggen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.486
Als Pantera als headliner komt kan ik als 45 jarige volgens mij voor zéér veel van mijn leeftijdsgenoten bevestiging dat dit echt wel "fak", "graaf", "sfeer" en voor de Gentenaars "de max" is en dat er honderd miljoen man in de pit zal staan. T gaat wel zeer doen 🤘🤘🤘
Ik begrijp de ballen niet van deze comment, vertaling?

Ik vind het toch wel moeilijk te geloven dat die zouden headlinen als ze er staan trouwens, sub ofzo lijkt me prima.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.716
7.514
Zal vast wel mogelijk zijn ja, er zijn wel vaker bands die meerdere edities achter elkaar komen. Disturbed bijvoorbeeld in 2019 en 2020. En we zagen op die luchtfoto's aan de opkomst dat de show van Alestorm zeer geslaagd was.

Eisbrecher is er nu 3 edities achter elkaar geweest. Wordt 2023 de vierde keer achter elkaar? Of is het nu wel even genoeg geweest

Graag wel weer wat Duitstalige bands, doe maar Feuerschwanz of dArtagnan. Dat zou een feest zijn ook!

Ook nieuw Avantasia nummer, vind het beter dan de eerste:

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.486
Graag wel weer wat Duitstalige bands, doe maar Feuerschwanz of dArtagnan. Dat zou een feest zijn ook!
Ja in extremo dit jaar was ook een mooi feestje.

Feuerschwanz lijkt me ook wel grappig inderdaad, al zouden die waarschijnlijk om 3 uur 's nachts geboekt worden ofzo en zou ik ze daardoor missen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
381
538
Ik begrijp de ballen niet van deze comment, vertaling?

Ik vind het toch wel moeilijk te geloven dat die zouden headlinen als ze er staan trouwens, sub ofzo lijkt me prima.
Korte samenvatting: Robbr hoopt dat Pantera komt ;)

EDIT: Hoewel het niet zo'n groot verschil is met Phil Anselmo die een Pantera setlist covert, is het voornamelijk de naam die ze een paar spots hoger boekt. Denk echter wel dat gewoon subheadliner een mooie plaats is. Phil Campbell met een Mötorhead setlist speelde ook slechts als dagopener & ik betwijfel of Campbell met Mikkey Dee en een andere zanger onder de naam "Mötorhead" plots weer rond 20u spelen zoals in 2015.
 
  • Winning
Waarderingen: Loek123

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Korte samenvatting: Robbr hoopt dat Pantera komt ;)

EDIT: Hoewel het niet zo'n groot verschil is met Phil Anselmo die een Pantera setlist covert, is het voornamelijk de naam die ze een paar spots hoger boekt. Denk echter wel dat gewoon subheadliner een mooie plaats is. Phil Campbell met een Mötorhead setlist speelde ook slechts als dagopener & ik betwijfel of Campbell met Mikkey Dee en een andere zanger onder de naam "Mötorhead" plots weer rond 20u spelen zoals in 2015.
Een groep wordt nu eenmaal vaak geassocieerd met de zanger, of dat nu terecht is of niet. Als Lemmy met een hoop nobodies rondom zich als Motorhead zou komen, dan staat die ook heel hoog.

Bij Sabaton werd ook bijna de hele groep buiten geflikkerd, maar de zanger bleef, dus er werd door het publiek nauwelijks met de ogen geknipperd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
hoe dan ook is het een cashgrab en ik vermoed dat de meeste mensen dat ook gewoon gaan door hebben.

Waarom is het een cashgrab?

En al willen ze meer geld verdienen door onder de naam Pantera te spelen, so what? Gelijk hebben ze. In 2019 op Graspop gezien onder Phil Anselmo & The Illegals in de Marquee, waanzinnig goede show. Lijkt mij een leuke sub-headliner.
 

ronnie1976

Playlistbediener
22 feb 2020
35
15
Waarom is het een cashgrab?

En al willen ze meer geld verdienen door onder de naam Pantera te spelen, so what? Gelijk hebben ze. In 2019 op Graspop gezien onder Phil Anselmo & The Illegals in de Marquee, waanzinnig goede show. Lijkt mij een leuke sub-headliner.
Stonden in 2019 ook als laatste in de marqee geloof ik...als ik t me goed herrinner
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.180
1.240
Stonden in 2019 ook als laatste in de marqee geloof ik...als ik t me goed herrinner
Maar op donderdag. Voor die dag konden geen aparte tickets gekocht worden. Was vooral een dag om het volk te spreiden , want ook geen volledig programma.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Toch blijf ik erbij dat dit enkel en alleen als headliner zal komen. Pantera is een van de grootste en meest legendarische metalacts met een gigantische impact op zo ongeveer alle bands die erna kwamen. Ik heb er zelf niet heel veel mee dus een spot lager zou ik ergens wel hopen, maar dat gaat echt niet gebeuren. Ook al is het ern halve coverband. Whitesnake stond als hele coverband al als sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Een groep wordt nu eenmaal vaak geassocieerd met de zanger, of dat nu terecht is of niet. Als Lemmy met een hoop nobodies rondom zich als Motorhead zou komen, dan staat die ook heel hoog.

Bij Sabaton werd ook bijna de hele groep buiten geflikkerd, maar de zanger bleef, dus er werd door het publiek nauwelijks met de ogen geknipperd.
Beste voorbeeld lijkt me Guns n Roses: bleven headliner op de majors hoewel Axl Rose het enige overgebleven bandlid was. En dat terwijl Slash voor velen het meest iconische lid is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.335
Ja ik zit er niet op te wachten. Als die onder de naam Pantera gaan touren zijn ze sowieso headliner. Zonder enige twijfel

Als Pantera als headliner komt kan ik als 45 jarige volgens mij voor zéér veel van mijn leeftijdsgenoten bevestiging dat dit echt wel "fak", "graaf", "sfeer" en voor de Gentenaars "de max" is en dat er honderd miljoen man in de pit zal staan. T gaat wel zeer doen 🤘🤘🤘

Missen ze daarvoor niet 2 bandleden? Voelt voor mij meer als een coverband, dan als het ‘echte’ Pantera.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.486
Beste voorbeeld lijkt me Guns n Roses: bleven headliner op de majors hoewel Axl Rose het enige overgebleven bandlid was. En dat terwijl Slash voor velen het meest iconische lid is.
Ben het hier toch niet mee eens hoor, Axl is echt Guns N Roses. Bepaalde zangers kan je misschien wel zonder maar hij heeft wel echt een aparte stem. Liever GNR met alleen Axl dan alle originele bandleden met een andere zanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Wel vreemd het artikel dat hier eerder werd gelinkt genoemde specifiek dat Zakk Wylde zeker niet betrokken zal zijn.
Dit betekent wel dat Ozzy niet kan touren toch? toch??? als pantera komt ipv ozzy kan ik daar nog wel mee leven.
Inderdaad...
Dan maar even de bron (Billboard-artikel) bekeken waarop beide nieuwsberichten gebaseerd werden, en daarin staat wel degelijk dat Wylde erbij zit. Zou dan dus inderdaad ten nadele van Ozzy zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.277
Wel vreemd het artikel dat hier eerder werd gelinkt genoemde specifiek dat Zakk Wylde zeker niet betrokken zal zijn.
Dit betekent wel dat Ozzy niet kan touren toch? toch??? als pantera komt ipv ozzy kan ik daar nog wel mee leven.
Wylde kennende boeit dat niet zoveel. Die leeft volgens mij echt voor die shows, dus als hij naast Pantera ook nog met Ozzy kan touren, doet ie dat graag, ook al zit het dicht op elkaar.
Desalniettemin, Ozzy is sowieso geen reëele optie. Als ie al goed terugkomt, dan blijven het alleen die al geplande arenaconcerten en niks meer, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken