Graspop Metal Meeting 2023

Ik denk met Metallica er nog bij dat ze wel vrij gemakkelijk aan 4 headliners kunnen komen, met slipnkot, a7x, motley erbij en zelfs nog de mogelijkheid om eens een jonge band te promoveren.

Ik ben benieuwd wanneer de andere festivals eens met hun eerste headliners komen, dan kunnen we pas echt beginnen met speculeren! al verwacht ik dat het pas rond september zal zijn? Hellfest is meestal één van de eerste en die had september/oktober gezegd in hun communicatie geloof ik?
Ik denk niet dat Metallica er staat. Eerder een los concert, als ze dan al aan het touren zijn in Europa.

behemoth, blind guardian, king diamond ??
King diamond heb ik persoonlijk helemaal niks mee, behemoth en blind guardian lijken me wel fijn ja. Al denk ik dat die laatste meer iets is voor buiten in het donker.

Zat zelf ook te denken aan Arch Enemy, lijkt me een fijne afsluiter in de tent.

Ik denk niet dat Metallica er staat. Eerder een los concert, als ze dan al aan het touren zijn in Europa.
Kans blijft zeer klein inderdaad, mijn comment ging er meer over dat ALS ze er staan, dat ik verwacht dat het wel weer een 4daagse zal worden

Ik verwacht toch dat Manowar wel wat erger is, die doen het nu nog steeds.

En vind de muziek van Motley dan weer heerlijk, denk dat je van die youtube fragmenten over zangkwaliteit niet te serieus moet nemen, je hoeft maar één keer even vals te zingen en je hebt een fragment. De final tour in 2015 was blijkbaar de zang ook niet goed, maar als je bij zo'n concert bent, dan merk ik er eigenlijk vrij weinig van. Alleen als het echt dramatisch was, en dat was in ieder geval de avond dat ik erbij was, niet het geval.

• Geweldig
Waarderingen: jonasvh
behemoth en blind guardian lijken me wel fijn ja. Al denk ik dat die laatste meer iets is voor buiten in het donker.
De laatste keer dat ze er stonden - intussen alweer een eeuwigheid geleden - stond BG als voorlaatste in de marquee (dream theater sloot die toen af) en 2 jaar eerder stonden ze er als marquee afsluiter, zelfs na aerosmith als mijn geheugen me niet in de steek laat. Dat zijn natuurlijk jaren met maar 1 mainstage, maar ik denk dat zowel een ms2 afsluiter als een marquee afsluiter goed zou werken voor Guardian.

Het is vooral hoog tijd dat ze er weer eens staan!! Ik hoop dat ze bij graspop meekeken naar die show op hellfest.

Ohja, en die eerste hoort ook vooral in het donker en niet op de main in de brandende namiddagzon zoals de laatste keer.

Architects komt met nieuw album 21 oktober. Kunnen we wel neerschrijven voor een mooie positie denk ik.
Alhoewel ze met hun nieuwe single (en vorig album) toch wat op een meer commercieel publiek lijken te mikken. (Mss RW dan)

Architects komt met nieuw album 21 oktober. Kunnen we wel neerschrijven voor een mooie positie denk ik.
Alhoewel ze met hun nieuwe single (en vorig album) toch wat op een meer commercieel publiek lijken te mikken. (Mss RW dan)
Ik zie hier inmiddels een 19 uur act in op Graspop, juist ook door de wat commerciëlere sound. Maar nog steeds stevig genoeg om een breed metalpubliek aan te spreken. Ik ben voor!

wat voor ons commercieel kan worden genoemd zal nog steeds veruit de stevigste band op heel het werchter weekend zijn. ik zie ze ook wel graag op graspop een hoge positie innemen, hebben zich al telkens bewezen met een goede show neer te zetten.

in 2019 stonden ze om 17h, holy hell tour, op dit moment deed letterlijk iedere nieuwe metalcore band exact wat architects aan het doen was noot per noot na, en heb niet het gevoel dat dit nu nog zo is of dat ze extreem gegroeid zijn ten opzichte van 2019, ik zie ze dus wel steken op die 17/18h positie net voor de subheadliner.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Als ik oude line ups van Graspop terug bekijk, sla ik mezelf iedere keer voor m'n kop als ik zie welke bands ik allemaal gemist heb die ik toen nog niet kende en nu wel, hebben jullie dat ook? Ik spendeerde voorheen ook niet zoveel tijd aan het inluisteren van bands op de line up dus dan krijg je dat al snel.

Vooral de eerste jaren dat ik naar Graspop ging, man heb ik toch veel gemist als ik zo terug kijk. echt balen

Als ik oude line ups van Graspop terug bekijk, sla ik mezelf iedere keer voor m'n kop als ik zie welke bands ik allemaal gemist heb die ik toen nog niet kende en nu wel, hebben jullie dat ook? Ik spendeerde voorheen ook niet zoveel tijd aan het inluisteren van bands op de line up dus dan krijg je dat al snel.

Vooral de eerste jaren dat ik naar Graspop ging, man heb ik toch veel gemist als ik zo terug kijk. echt balen
I second that... Al heel wat bands tegengekomen in oudere clashfinders waarvan ik dacht "why the fuck stond ik daar niet bij?!" 🤷‍♂️

• Haha
Waarderingen: Loek123
Elk jaar zie je dezelfde speculaties, maar de line-up van metalfestivals is gewoonweg voorspelbaar.
Er zijn grote namen die om de 2 a 3 jaar touren. Daarin willen ze zoveel mogelijk data bezetten en zo min mogelijk reistijd hebben.
Het is dus reëel om omliggende festivals te raadplegen. Ook tourschema's van 2023 , maar affiches van 2 jaar terug hebben vaak veel overeen.
Daarnaast kun je voormalige headliners erbij pakken om een 'idee' te hebben welke bands er kunnen headlinen.
Zodra er een headliner wordt bevestigd voor Download, Novarock, Rock am RIng of Hellfest..zijn dat vaak reeele kanidaten voor GMM.
Lost van Rage against the Machine, Red Hot CHilli Peppers e..d. Want die staan op Rock Werchter.

• Leuk
Waarderingen: saurus
I second that... Al heel wat bands tegengekomen in oudere clashfinders waarvan ik dacht "why the fuck stond ik daar niet bij?!" 🤷‍♂️
Hebben jullie aandelen in ''Clashfinders?" Want het is het meest voorkomende woord op deze fora lijkt het.

Users who are viewing this thread