Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
I second that... Al heel wat bands tegengekomen in oudere clashfinders waarvan ik dacht "why the fuck stond ik daar niet bij?!" 🤷‍♂️
Haha ja zo herkenbaar dit, wat een kut gevoel is dat toch.

Ben ook benieuwd of Devildriver weer eens gaat touren trouwens. wil die nog wel eens op Graspop zien staan.
Waren een tijdje gestopt met touren omdat de vrouw van de zanger kanker had geloof ik, maar hebben in 2020 deel 1 uitgebracht van een dubbel album. weet niet waar deel 2 blijft. Heb die band verder niet meer gevolgd iemand enig idee of er nog een Europese tour in zit binnenkort?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Elk jaar zie je dezelfde speculaties, maar de line-up van metalfestivals is gewoonweg voorspelbaar.
Er zijn grote namen die om de 2 a 3 jaar touren. Daarin willen ze zoveel mogelijk data bezetten en zo min mogelijk reistijd hebben.
Het is dus reëel om omliggende festivals te raadplegen. Ook tourschema's van 2023 , maar affiches van 2 jaar terug hebben vaak veel overeen.
Daarnaast kun je voormalige headliners erbij pakken om een 'idee' te hebben welke bands er kunnen headlinen.
Zodra er een headliner wordt bevestigd voor Download, Novarock, Rock am RIng of Hellfest..zijn dat vaak reeele kanidaten voor GMM.
Lost van Rage against the Machine, Red Hot CHilli Peppers e..d. Want die staan op Rock Werchter.
Niet om lullig te doen maar:
Lucas Till Riley GIF by CBS
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Naast Download komt nu ook Wacken met een XL editie volgend jaar. Belooft wat voor het aantal beschikbare bands denk ik, al deelt Graspop meestal niet veel van de line up met Wacken aangezien dat pas in Augustus plaats vind. Misschien een goed teken voor Alcatraz
ze hebben een trailer uitgebracht, wel bijzonder aangezien het festival van 2022 nog moet gaan gebeuren.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Als ik oude line ups van Graspop terug bekijk, sla ik mezelf iedere keer voor m'n kop als ik zie welke bands ik allemaal gemist heb die ik toen nog niet kende en nu wel, hebben jullie dat ook? Ik spendeerde voorheen ook niet zoveel tijd aan het inluisteren van bands op de line up dus dan krijg je dat al snel.

Vooral de eerste jaren dat ik naar Graspop ging, man heb ik toch veel gemist als ik zo terug kijk. echt balen
Ik heb da zelfs met de editie 2022 :-D Na afloop herbekeek ik de programmering en dacht: "WTF, hoe heb ik die en die en die band gemist?
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
551
653
Naast Download komt nu ook Wacken met een XL editie volgend jaar. Belooft wat voor het aantal beschikbare bands denk ik, al deelt Graspop meestal niet veel van de line up met Wacken aangezien dat pas in Augustus plaats vind. Misschien een goed teken voor Alcatraz
ze hebben een trailer uitgebracht, wel bijzonder aangezien het festival van 2022 nog moet gaan gebeuren.
eerste namen zullen wel volgen op de zaterdag van het festival zelf zoals gewoonlijk.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Eerlijkgezegd ben ik nu niet bepaald enthousiast over de meeste wacken lineups zeker als ik ze naast Graspop leg
Nee, eens. Ben ook nooit zo onder de indruk van de Wacken line ups.

Heb hetzelfde een beetje met festivals als Download, RaR/RiP en Novarock die allemaal qua programma een beetje tussen Werchter en Graspop in zitten. Al vind ik het wel leuk dat ze op die festivals wat breder boeken qua headliners, valt het dagprogramma vaak wel tegen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
dit is toch gewoon te laat? dit is gewoon phil anselmo zoals we hem in 2019 zagen maar dan gewoon met een andere naam en daardoor zou die plots niet meer midden de dag staan maar headliner zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
dit is toch gewoon te laat? dit is gewoon phil anselmo zoals we hem in 2019 zagen maar dan gewoon met een andere naam en daardoor zou die plots niet meer midden de dag staan maar headliner zijn?
Wie heeft er gezegd dat hij gaat headlinen? :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.484
"It would be sold out stadium shows, yeah said Brown about then-potential reunion"
stadium band refereert toch wel beetje naar headliner waardig denk ik
Dat dat in de VS zo is, betekent niet dat dat hier gaat gebeuren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
hoe dan ook is het een cashgrab en ik vermoed dat de meeste mensen dat ook gewoon gaan door hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
"It would be sold out stadium shows, yeah said Brown about then-potential reunion"
stadium band refereert toch wel beetje naar headliner waardig denk ik
Denk inderdaad dat dit meer over de VS gaat, gaat hier zeker geen stadium of headliner show zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
hoe dan ook is het een cashgrab en ik vermoed dat de meeste mensen dat ook gewoon gaan door hebben.
Ja ik zit er niet op te wachten. Als die onder de naam Pantera gaan touren zijn ze sowieso headliner. Zonder enige twijfel
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Als die alleen als headliner komen mogen ze van mij ook thuis blijven.
Lijkt me ook niet dat ze ze dan zouden boeken, zo'n dag verkoopt toch niet uit lijkt me
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
zou alestorm volgend jaar terug kunnen komen? ze hebben ondertussen wel een nieuw album uit en er zijn zo nog wel een aantal bands die gekomen zijn nog voor hun nieuw album is uitgekomen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
zou alestorm volgend jaar terug kunnen komen? ze hebben ondertussen wel een nieuw album uit en er zijn zo nog wel een aantal bands die gekomen zijn nog voor hun nieuw album is uitgekomen
Zal vast wel mogelijk zijn ja, er zijn wel vaker bands die meerdere edities achter elkaar komen. Disturbed bijvoorbeeld in 2019 en 2020. En we zagen op die luchtfoto's aan de opkomst dat de show van Alestorm zeer geslaagd was.

Eisbrecher is er nu 3 edities achter elkaar geweest. Wordt 2023 de vierde keer achter elkaar? Of is het nu wel even genoeg geweest
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken