Graspop Metal Meeting 2023

Boh ja, bijna apocalyptisch. In 1997 ook toen een paar idioten met brandende fakkels over de camping (het deel achteraan) campingtentjes van medebezoekers in de fik aan het steken waren. Een goede kennis van me heeft dat toen ternauwernood overleefd. Die idioten probeerden daarna ook de blackmetal stage in de fik te steken. Niks van dat op GMM. Wat een mooi festival en publiek eigenlijk.
Bij Donington 1996 hadden ze daar een andere oplossing voor. In de avond kwamen daar 8 dumptrucks met elk 10 kuub hout de camping op. Om op te branden!! Complete paasvuren tussen de tenten. Op mijn vraag: "Hoe!" . Was het antwoord: anders gaan doen malloten allemaal het bos in met een zaag of bijl en zijn we morgen ons complete bos kwijt😆😆😆

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Heb toevallig ook het meest vervelende en agressieve publiek meegemaakt bij Metallica op Werchter. Kan toeval zijn, maar ik denk toch juist wel dat in veel gevallen metal- en mainstreampubliek slecht mixt. Komt vast meer door wederzijds onbegrip dan haat, net als bij honden en katten, maar ik denk dat er wel een lijn in die ervaringen zit. Al is dat dus niet een probleem van Pinkpop alleen.
bij de metaldag van werchter boutique toen metallica the black album integraal speelde hebben eens 2 dames een vriend van mij aangesproken als hij niet kon stoppen met headbangen want ze kregen het koud door de wind die hij produceerde, we hebben er eens goed mee gelachen.

bij de metaldag van werchter boutique toen metallica the black album integraal speelde hebben eens 2 dames een vriend van mij aangesproken als hij niet kon stoppen met headbangen want ze kregen het koud door de wind die hij produceerde, we hebben er eens goed mee gelachen.
Ik heb zo'n headbanger met kletsnatte haren (die consequent in m'n gezicht terecht kwamen) wel 'ns bij de haren vastgepakt in terug in z'n gezicht geduwd. Maar zeuren over wind is idd triest.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Als het over reacties van de "buren" gaat. Afgelopen 29 April bij Metallica werd ik aangesproken door een dame één rij onder ons. Ik mocht niet zo hard meebrullen met de band. Ik bied jaar bij deze mijn excuses aan want ik heb die avond niet geluisterd.🤭

Edit: denk dat ze vooral als maitresse van onze oudere buurman mee kwam. Die zat namelijk wel enorm te genieten.

Over een goede vriend van me (die een darmaandoening heeft) en tijdens een optreden van Motorpsycho in Eindhoven af en toe een scheet moest laten, staat (of stond) een uitgebreid negatief review bij de Effenaar op Google.

Boh ja, bijna apocalyptisch. In 1997 ook toen een paar idioten met brandende fakkels over de camping (het deel achteraan) campingtentjes van medebezoekers in de fik aan het steken waren. Een goede kennis van me heeft dat toen ternauwernood overleefd. Die idioten probeerden daarna ook de blackmetal stage in de fik te steken. Niks van dat op GMM. Wat een mooi festival en publiek eigenlijk.
Ik heb wel eens gezien dat enkele assholes affiches van voorgaande edities (of zo die spandoeken die Graspop had gemaakt dat jaar van voorgaande edities voor op heras hekken) aan het kapot maken waren. Mogelijks zelfs mensen die niet eens het festival bezochten want was buiten de festivalingang. Ik wou daar toen iets op zeggen maar had schrik om rammel te krijgen maar de politie was intussen tussen gekomen

Dit lijkt me toch wel de week voor een bericht over de cancels en vervangers. In ieder geval 2, kan me voorstellen dat ze 1914 misschien nog een kans geven.

Dit lijkt me toch wel de week voor een bericht over de cancels en vervangers. In ieder geval 2, kan me voorstellen dat ze 1914 misschien nog een kans geven.
Ik neem aan dat ze bij 1914 toch inmiddels ook wel weten of ze het land uit mogen of niet. Er is nog maar een maand te gaan ongeveer. Misschien minder als ze nog data voor Graspop zouden spelen. Verwacht zelf gewoon een cancel bericht van hen, The Distillers, en Coheed & Cambria samen. Wanneer zal afhangen van het moment dat ze de vervangers rond hebben denk ik zo. Benieuwd wat ze nog op weten te trommelen.

Ik neem aan dat ze bij 1914 toch inmiddels ook wel weten of ze het land uit mogen of niet. Er is nog maar een maand te gaan ongeveer. Misschien minder als ze nog data voor Graspop zouden spelen. Verwacht zelf gewoon een cancel bericht van hen, The Distillers, en Coheed & Cambria samen. Wanneer zal afhangen van het moment dat ze de vervangers rond hebben denk ik zo. Benieuwd wat ze nog op weten te trommelen.
Gekke is dat het erop lijkt dat Jinjer wel het land uit mag. Die kondigden een paar dagen geleden gewoon de support acts aan voor de zomerse tour (o.a. Hypno5e). Apart dat de rest dan geen toestemming krijgt.

• Thinking
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal
Gekke is dat het erop lijkt dat Jinjer wel het land uit mag. Die kondigden een paar dagen geleden gewoon de support acts aan voor de zomerse tour (o.a. Hypno5e). Apart dat de rest dan geen toestemming krijgt.
dat is wel heel bijzonder

vond die hele regeling wel apart, reden was dacht ik dat ze het land uit mochten om de oorlog onder de aandacht te brengen bij de mensen hier, maar bijvoorbeeld Jinjer rept geen woord over de oorlog tijdens het hele optreden. als ze het wel doen is het 1 zinnetje bij het nummer Home Back en dat is het dan ook wel. Geen idee of de andere oekraïense bands dat wel doen hoor maar Jinjer 3 keer live gezien sinds start van de oorlog en merkte er niet veel van.

dat is wel heel bijzonder

vond die hele regeling wel apart, reden was dacht ik dat ze het land uit mochten om de oorlog onder de aandacht te brengen bij de mensen hier, maar bijvoorbeeld Jinjer rept geen woord over de oorlog tijdens het hele optreden. als ze het wel doen is het 1 zinnetje bij het nummer Home Back en dat is het dan ook wel. Geen idee of de andere oekraïense bands dat wel doen hoor maar Jinjer 3 keer live gezien sinds start van de oorlog en merkte er niet veel van.

Ligt eraan of een Jinjer wel in Oekraïne is natuurlijk. Als je niet in het land bent, kunnen ze je ook niet tegen houden

Ligt eraan of een Jinjer wel in Oekraïne is natuurlijk. Als je niet in het land bent, kunnen ze je ook niet tegen houden
ik dacht dat tatiana tegenwoordig ook gewoon in amerika woont. de rest van de band weet ik niet
ja dat zou wel een reden kunnen zijn inderdaad
ik weet alleen dat Tatiana rond het begin van de oorlog inderdaad naar de VS is gegaan om bij haar vriend te wonen, de rest van de band geen idee
ze zijn wel erg intensief aan het touren laatste jaren, zou ook kunnen dat die gewoon altijd aan het touren zijn gebleven sinds vorig jaar graspop

EDIT: Ik keek eens op Setlist, maar die band is dus inderdaad gewoon on tour sinds juni 2022 ongeveer, met enkele weken vakantie ertussen

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en RubenJS
Ook dienstplichtige mannen die naar het buitenland zijn gevlucht, kunnen niet tot mobilisatie worden gedwongen. Lokale Oekraïense ambassades kunnen hen informeren over de dienstplicht, maar hen niet dwingen terug te keren naar Oekraïne.
Voor hen geldt de dienstplicht, met uitzonderingen voor bijvoorbeeld vaders van meer dan drie kinderen en specifieke beroepsgroepen.

Hangt dus wel van een aantal factoren af. Wellicht hebben de mannen van 1914 minder geluk als Jinjer op deze moment.
Alles hun optredens tot graspop hadden ze al gecanceld.

Gisteren opgevangen via iemand van de catering dat er niet langer met tokens zal betaald worden, maar met elektronische kaarten.
Weet iemand hier meer over? Dit werd nog niet gecommuniceerd volgens mij (behalve die Bonsai-app).

Gisteren opgevangen via iemand van de catering dat er niet langer met tokens zal betaald worden, maar met elektronische kaarten.
Weet iemand hier meer over? Dit werd nog niet gecommuniceerd volgens mij (behalve die Bonsai-app).
Is voornamelijk een gerucht. De groepen op facebook staan er vol van. Zolang er geen officiele mededeling is, blijft het een gerucht.

Users who are viewing this thread