Graspop Metal Meeting 2023

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
438
687
Mag je eigenlijk die drinkhoorns van in de Metalmarket meenemen op het terrein? Dan wil ik dat wel als herbruikbare "beker"

Een aantal jaren geleden mocht dit niet. Toen moesten we eerst terugwandelen naar de camping alvorens binnen te mogen. Dit kan inmiddels wel al veranderd zijn, natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Mag je eigenlijk die drinkhoorns van in de Metalmarket meenemen op het terrein? Dan wil ik dat wel als herbruikbare "beker"
Je ziet er telkens wel mee rondlopen op het terrein, of ze die dan stiekem binnen gesmokkeld hebben of ermee binnen mochten weet ik niet.
Om dat een herbruikbare beker te noemen lijkt me inderdaad wat ver gaan :D het principe van die dingen is toch dat je gewoon aan de toog je bekertje daarin overgiet. Dat originele bekertje gaat dus nog steeds bij het afval. Tappen in zo'n hoorn lijkt me zowat onmogelijk en zelfs als het dat wel was, gaan ze dat omwille van hygiëne niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
213
553
Je ziet er telkens wel mee rondlopen op het terrein, of ze die dan stiekem binnen gesmokkeld hebben of ermee binnen mochten weet ik niet.
Om dat een herbruikbare beker te noemen lijkt me inderdaad wat ver gaan :D het principe van die dingen is toch dat je gewoon aan de toog je bekertje daarin overgiet. Dat originele bekertje gaat dus nog steeds bij het afval. Tappen in zo'n hoorn lijkt me zowat onmogelijk en zelfs als het dat wel was, gaan ze dat omwille van hygiëne niet doen.
Begrijp ik hieruit goed dat de Metal Markt buiten het festival terrein is? 🤔
In NL is die doorgaans erin en daar zag ik altijd veel volk met een hoorn lopen.

Tijdens Amon Amarth roept Johan ook geregeld dat de hoorn omhoog moeten om te proosten haha
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.895
Begrijp ik hieruit goed dat de Metal Markt buiten het festival terrein is? 🤔
In NL is die doorgaans erin en daar zag ik altijd veel volk met een hoorn lopen.

Tijdens Amon Amarth roept Johan ook geregeld dat de hoorn omhoog moeten om te proosten haha
Die is inderdaad buiten het festivalterrein, naast de ingang.

Ben benieuwd wanneer we de plattegrond kunnen verwachten, vorig jaar kwam die eerder dan het tijdschema geloof ik. al kwam het tijdschema toen ook wel bijzonder laat
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni en SulpherSouls

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
353
1.056
Ik zag afgelopen jaar veel mensen met zo'n drinkhoorn op het festivalterrein. Wel alleen met water volgens mij, tenzij mensen echt gingen overgieten :p
Ik neem zelf altijd gewoon mijn eigen herbruikbare fles mee, dus ik hoop dat ze doppen net zoals vorig jaar gewoon blijven toestaan. Graspop-hardcups heb ik wel als souvenir, maar die is onhandig om op het terrein te gebruiken. Ik wou dat zo'n beker net als bij @Dr. Hannibal in m'n kontzak paste, maar helaas past daar nog geeneens een. paperclip in bij mij:ROFLMAO: Ik heb ook altijd een extra tasje mee voor de tickets, muntjes etc.

Ik zag ook veel mensen met zo'n oprolbare drink-zak, zijn die dingen handig in gebruik? Qua ruimtegebruik zien ze er wel heel chill uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
213
553
Ik zag ook veel mensen met zo'n oprolbare drink-zak, zijn die dingen handig in gebruik? Qua ruimtegebruik zien ze er wel heel chill uit!
Ja! Die zijn echt fijn!
Krijg je ook bij de Decathlon trouwens!
Wij hebben die vorig jaar bij Pinkpop gehaald voor een muntje en die hebben hun geld wel opgebracht toen in die hitte ☀️
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Klopt, ergens de maandag voor het festival komt er een algemene foto met alle bands die op dat moment bekend zijn om te signeren. Maar soms komen er op de dagen zelf nog bands bij.

Op Sabaton na was alles op de dag dat ze speelden aan het signeren ook.

Het schema moet je op de dag zelf in de gaten houden, maar is een elektronisch banner-scherm waar de tijden steeds voorbij komen en vaak is er in de signingstand zelf een overzicht nog met tijden van de dag erop, richting het einde van de dag.

Afhankelijk van de band wil je soms al wel ruim van te voren aanwezig zijn. Er zijn altijd twee rijen, eentje voor de huidige band en eentje voor de volgende band.
Super, bedank! Ik hoop dat Ghost gaat signeren. Daar wil ik nog wel iets voor missen!
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.188
1.491
Even het geklaag terzijde. Je mag stillaan beginnen met de weersvoorspellingen. Dan halen we pagina 1000 pas ècht!
Vandaag nog gehoord dat er iemand is dat iemand kent dat het weer een jaar op voorhand kan voorspellen en er zogezegd dikwijls op zit. haha
Voorspelt een sombere natte zomer met maar af en toe zon. Bij deze.
Maar volgens accuweather wordt het van 12, 13 graden tot 21, 22 graden. Zon, beetje wolkjes.
En zondag en maandag sluiten respectievelijk met 59 en 70 procent kans af met regen en onweersbuien.
haha.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Simoni en duck

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
108
311
Ja precies, op Graspop dat jaar hetzelfde verhaal. Al heb ik daar maar een stukje van gezien. Vandaar ook dat ik het vraag, omdat ze op dat gebied dus niet overal zo uitpakken als die shows in 2018. Hoop echt dat ze met een headlinerstatus wel gaan uitpakken op Graspop.
Verwacht van wel! Ook de show eind 2022 in de AFAS zat vol met pyro. Ik zie overigens ook wel ooit concerten zonder pyro, met name in Amerika. Zou dat te maken hebben met het feit dat ze zich scheel betalen wanneer ze aangeklaagd worden als het fout gaat?
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.743
9.119
Super, bedank! Ik hoop dat Ghost gaat signeren. Daar wil ik nog wel iets voor missen!

Ik verwacht Ghost eigenlijk niet, maarja, Sabaton was als headliner ook onverwacht. Over het algemeen zijn het de kleinere acts en Nederlands/Belgische acts
 
  • Leuk
Waarderingen: diaan

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.424
1.501
Ah ja daar was ik mee in de war, thanks voor de correctie en terechtwijzing, ook @won666
Graag gedaan. Ik dacht het al wel dat daar mee de verwarring te maken had. Al zijn er nog vele andere cruises voor metal liefhebbers h. Fill metal Cruise bv.


Even naar de flesjes en bekers waarrond nu veel te doen is. Ik dacht eigenlijk al verplicht hard cup vanaf 2023 maar blijkbaar niet. De bezorgdheid rond hygiëne snap ik wel. Evt een goed idee om kraantjes met zeep naast de toog te zetten voor het publiek. Zelf beker afwassen.b
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Aan de Parkway Drive fans hier. Ik zat wat beelden te bekijken van hun tour in 2023 en er is best wat verschil in hun shows tot nu toe, als het gaat om pyro. In Australië (ik weet het, hun thuisbasis) deden ze de hele mikmak, terwijl in Japan en Chili de show op dat gebied een stuk meer ingetogen was. Nu waren ze bij die laatste twee genoemden ook geen headliner. Maar ik vraag me af wat jullie inschatting voor Graspop is. Met pyro zou de show uiteraard een stuk vetter zijn dan zonder.
Op Werchter gebruikten ze toch aardig wat pyro. Helaas niet het ronddraaiende drumstel.

B4D09BB4-1EC9-41F5-8BBD-588A68BEA9CD.jpeg
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.939
5.377
Op Werchter gebruikten ze toch aardig wat pyro. Helaas niet het ronddraaiende drumstel.

Bekijk bijlage 4750
Werchter hadden ze dan ook gewoon een heel korte switchover. Hadden toen een heel deel van de show niet mee die ze het jaar er voor om Graspop wel mee hadden. Ik verwacht gewoon de volledige show op graspop
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Even naar de flesjes en bekers waarrond nu veel te doen is. Ik dacht eigenlijk al verplicht hard cup vanaf 2023 maar blijkbaar niet. De bezorgdheid rond hygiëne snap ik wel. Evt een goed idee om kraantjes met zeep naast de toog te zetten voor het publiek. Zelf beker afwassen.b
Vorig jaar had een kameraad van mij door een niet goed gespoelde beker een bacteriële infectie opgelopen. Heeft er nog maanden van afgezien. Dus zo goed is dat toch allemaal niet.
 
  • Wow
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.743
9.119
Tour start in september en loopt door in 2024. Ik verwacht morgen nog geen data voor Europa.

Graspop 2024?
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Graspop 2024?
Lijkt me waarschijnlijk, tenzij ze geen festivals spelen. En tour die start in september en dan het volgende jaar in gaat kan ook heel goed tot een reeks Europese zaalshows in het voorjaar leiden. Zeker als het echt hun allerlaatste afscheids tour wordt, kan ik me voorstellen dat ze daar echt een eigen show met eigen publiek van willen maken, in plaats van een festival gig.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.895
Laten we het hopen, zou een mooie headliner zijn.

Vertrouwen is alleen wel een beetje afgenomen, heb het gevoel dat die op ieder moment weer kunnen cancellen.
Had ook echt geen world tour meer van die band verwacht eigenlijk, ging er van uit dat ze nog een las vegas residency deden en er dan mee zouden stoppen. ben benieuwd wat er vandaag aangekonidigd wordt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Lijkt me waarschijnlijk, tenzij ze geen festivals spelen. En tour die start in september en dan het volgende jaar in gaat kan ook heel goed tot een reeks Europese zaalshows in het voorjaar leiden. Zeker als het echt hun allerlaatste afscheids tour wordt, kan ik me voorstellen dat ze daar echt een eigen show met eigen publiek van willen maken, in plaats van een festival gig.
Kan ook dat ze enkel in Amerika blijven. Eerst een hele rits Vegas shows en dan nog een stadiontour in de rest van het land.

Als ze in de zomer naar Europa komen, dan staan ze op Graspop, denk ik. Dat zal contractueel wel vastliggen, nadat ze oorspronkelijk al geboekt waren voor de editie van vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken