Graspop Metal Meeting 2023

Die arme mannen van Solstafir... Als dit forum een beetje representatief is voor het ganse Graspop volk, dan gaat de halve Metaldome halverwege de set van Solstafir richting MS. Hoop voor hen dat dit niet het geval gaat zijn.

• Verdrietig
Waarderingen: Joslittel
Die arme mannen van Solstafir... Als dit forum een beetje representatief is voor het ganse Graspop volk, dan gaat de halve Metaldome halverwege de set van Solstafir richting MS. Hoop voor hen dat dit niet het geval gaat zijn.
Er zullen vast wel mensen zijn die helemaal geen interesse hebben in die Pantera-show, maar ik vrees dat er toch een aanzienlijk deel zal denken zoals wij... Hopelijk kennen die mannen zelf ook de rest van het schema, want niets meer demotiverend dan constant volk weg te zien gaan lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Er zullen vast wel mensen zijn die helemaal geen interesse hebben in die Pantera-show, maar ik vrees dat er toch een aanzienlijk deel zal denken zoals wij... Hopelijk kennen die mannen zelf ook de rest van het schema, want niets meer demotiverend dan constant volk weg te zien gaan lijkt me.
Ik heb zelf alvast besloten om me wat verder naar achteren en aan de zijkant te plaatsen bij hun show, zodat ik de echte fans niet stoor als ik stilletjes de tent verlaat.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Weet er iemand trouwens wat we van Tom Morello mogen verwachten?

Ik vind niet meteen iets recent/nuttig op het wereldwijde web.

Staat op dit moment op mijn lijstje, maar dat is dan vooral voor de naam.
Als iemand weet welke nummers hij zou spelen, deel gerust!

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Blijft ieder jaar weer leuk om te zien hoe iedereen een compleet andere festivalbeleving heeft.
Voor mij is de afweging tussen Korplikaani en Less Than Jake:
1682156333184.png
Even iets heel anders, ik vind trouwens de overlap tussen Fever 333 en Blackgold ook wel apart, lijken me toch een redelijk overlappende fanbase te hebben. Niet dat het mij heel veel uitmaakt maar viel me gewoon op.

Blijft ieder jaar weer leuk om te zien hoe iedereen een compleet andere festivalbeleving heeft.
Bekijk bijlage 4679
Even iets heel anders, ik vind trouwens de overlap tussen Fever 333 en Blackgold ook wel apart, lijken me toch een redelijk overlappende fanbase te hebben. Niet dat het mij heel veel uitmaakt maar viel me gewoon op.
Haha, inderdaad! Want als ik kijk naar die overlap die je noemt, ik heb met beide bands niets en ben erg blij met het alternatief Legion of Doom.

Dat is ook de andere kant van de medaille, natuurlijk. De meesten van ons focussen ons bij het releasen van het tijdschema op onze eigen clashes. Maar het verhaal is ook dat Graspop dermate breed programmeert dat ongeacht welke subgenres van metal en hardrock je voorkeur genieten er vrijwel altijd wel iets speelt wat je aangenaam vindt.

Hoe doe je dat?😂 daar ben ik op dag 2 wel doorheen. Ik haal er meestal 60/80 oid
Heel flauw, maar ik drink geen alcohol hahaha. En ik ben een extreem kleine eter, dus hoef ook geen berg munten daaraan uit te geven. Met de hitte heb ik heel veel water gedronken, scheelt ook weer. Anders zou ik enkel cola en red bull drinken.

Las hier net iemand over Behemoth in de zon. Ik vind het echt een kansloze keuze van Graspop om dat zo te plannen. Ik had het er nog over in mn introductie in het andere topic. Zo zonde! Met een beetje pech wordt het weer bloedheet en druipt de schmink weer van Nergal zn gezicht af..

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik heb die bands zeker ook op mijn radar ja, maar beide waren ook een gevalletje “afwachten tot ik weet of ik er tijd voor heb, voor ik verder ga inluisteren”. En zoals je al zegt, pakt dat helaas ongunstig uit. Misschien zou mijn persoonlijke voorkeur in de Epica - Marduk clash nog wel uitgaan naar Marduk, maar een maat van mij is enorm Epica fan, dus ik ben ook wel benieuwd om die samen met hem te gaan zien. Als Watain begint ben ik druk bezig een goede plek vooraan bij Gojira te bemachtigen, die halverwege hun set van start gaan, dus die vallen sowieso af helaas. Dus het is aan Noctem om mij in mijn black metal behoeften te voorzien :)
Ik heb precies hetzelfde.
Volgens mij was die klacht zo’n beetje de allereerste reactie op de timetable drop hier! Heel jammer inderdaad, maar al verwacht helaas. Het is wat het is.

Yes, dat zou heerlijk zijn. Geen zuivere black metal natuurlijk, voelt voor mij vaak meer als death, maar past wel in hetzelfde hoekje. Maar ik reken er eigenlijk al niet meer op dat ze kunnen komen. Hopen dat Graspop alvast een goede Nederlandse of Belgische black metal groep achter de hand heeft voor dat geval haha, zijn er genoeg van! Maar laten we hopen dat het meevalt en 1914 inderdaad het festival voor ons komt openen in stijl 😎
Mijn Nederlandse black metal band nominatie gaat uit naar Ossaert. Spelen morgen hun allereerste show op Roadburn. Ik volg deze band al een tijdje en ze worden steeds beter, 2 weken geleden nog een nieuwe EP uitgebracht. Lastig om een favoriet nummer te kiezen, maar het beste werk tot nu toe vind ik het album 'Pelgrimsoord', bij deze de opener van het album:

Bekijk bijlage 4679
Haha, ik zit met dezelfde clash. Voorlopig geniet Less Than Jake de voorkeur

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Weet er iemand trouwens wat we van Tom Morello mogen verwachten?

Ik vind niet meteen iets recent/nuttig op het wereldwijde web.

Staat op dit moment op mijn lijstje, maar dat is dan vooral voor de naam.
Als iemand weet welke nummers hij zou spelen, deel gerust!

Dit speelde hij eind 2019 net voor corona:

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ja Tom Morello is een groot vraagteken. Ik ga er wel naartoe in ieder geval, pure nieuwsgierigheid en blijft een muzikale held.

Is iemand hier bekend met Paledusk? Is dat wat live?
Zit nog te twijfelen of ik naar Eclipse of Paledusk ga zondag, als ik tenminste op tijd op het terrein ben. zijn beiden geen must see

In ander nieuws: Jon Oliva heeft aangekondigd dat Savatage nog een laatste album gaat maken. Hij wil er ook mee touren, hij noemt specifiek dat hij op Wacken zou willen staan, maar ook andere festivals. Lijkt mij heel vet om deze band ooit nog te kunnen zien (op Graspop).

Vrijdag is lekker energiek starten trouwens met Blind Channel - Loathe - Any Given Day! Dan heb ik de kilo's van de dag ervoor alweer afgerend denk ik. nice!

In ander nieuws: Jon Oliva heeft aangekondigd dat Savatage nog een laatste album gaat maken. Hij wil er ook mee touren, hij noemt specifiek dat hij op Wacken zou willen staan, maar ook andere festivals. Lijkt mij heel vet om deze band ooit nog te kunnen zien (op Graspop).
Ja ja ja!!

We gaan toch geen meeting plannen tijdens deze maestro?
Dat was @Koekdoos zijn suggestie en ik vond het wel een mooie. Het staat je uiteraard vrij om met een alternatief te komen, maar die donderdag zit nogal vol...

Ja ja ja!!

Dat was @Koekdoos zijn suggestie en ik vond het wel een mooie. Het staat je uiteraard vrij om met een alternatief te komen, maar die donderdag zit nogal vol...
Ik zie nog wel kansen:
- woensdagavond camping
- vrijdag begin v.d. middag
- zaterdag begin v.d. middag bij Mimi Barks, of net daarna
- zondag na hippotraktor/ na Billy Talent/Kreator. Al ben ik dan waarschijnlijk te gaar

Ik zie nog wel kansen:
- woensdagavond camping
- vrijdag begin v.d. middag
- zaterdag begin v.d. middag bij Mimi Barks, of net daarna
- zondag na hippotraktor/ na Billy Talent/Kreator. Al ben ik dan waarschijnlijk te gaar
Woensdagavond staat sowieso vast, toch? Volgens mij ging het er met name om dat Koekdoos er enkel op donderdag en zondag is. Wat dat betreft is zondag na Hippo ook absoluut een optie, denk ik. De clashfinders die ik me kan herinneren van de mensen hier in ogenschouw nemend.

Maar even nog hoor @Querulante Partij, je hebt me helemaal enthousiast gemaakt! Zit gelijk sinds jouw post Savatage te luisteren. Dat lijkt mij een geweldige optie als North Stage headliner of Marquee afsluiter voor volgend jaar. Of zijn ze daar niet groot genoeg voor?

Users who are viewing this thread