Graspop Metal Meeting 2023

Als er een festival is waar je prima alleen naartoe kunt gaan is het Graspop wel. Dus lekker met dochterlief en haar vriendin de bands checken die jullie alle drie op het lijstje hebben staan en voor de rest lekker je eigen plan trekken. Genoeg mensen in voor een praatje of anders lekker je eigen ding doen. Niemand die je zal lastigvallen dan. Komt vast helemaal goed!
Dat is inderdaad de indruk die ik altijd heb gekregen van de metal festivals waar ik ben geweest voorheen; Dynamo, Graspop, Waldroc, nooit last van vervelende mensen. En we hebben gisteren samen al een mooie planning gemaakt hoor, voor de optredens die we samen gaan doen. Maar er zijn ook band die zij willen zien en ik niet per se, dus dan ga ik maar eens kijken wat er verder te doen is 👍🏻

Dat die twee meiden natuurlijk ook zelf op pad willen en niet de hele tijd opgescheept willen zitten met haar oude moeder hahahaha 🤣
Moest mijn moeder zo stoer zijn dat ze mee gaat naar Graspop zou ik maar wat graag met haar samen de shows gaan zien.
Je dochter mag trots zijn dat ze zo'n fantastische muziek heeft meegekregen van thuis uit, en jij mag trots zijn dat ze dat inziet :D
Er zijn hier trouwens nog wel wat leden die er een familie-uitstap van maken en op Graspop zie je inderdaad vaak moeder/vader met dochter/zoon rondlopen. Al snap ik ook dat je niet zomaar altijd dezelfde keuzes maakt, maar dat heb ik met mijn vrienden even goed. Je voelt je tussen dat publiek inderdaad nooit alleen en dan is de beleving lekker intens.

Kunnen we geen festileaks meeting soen voorin de Metal Dome tussen Draconian en Sleep Token? Heb na consultatie bij de misses besloten met een grote snik In Flames te skippen voor Sleep token. Kan zomaar een van de absolute hoogtepunten worden en laatste keer in intieme setting. Bij zijn is meemaken? Dus laten we lekker met zijn alle daar voorin gaan staan!

Kunnen we geen festileaks meeting soen voorin de Metal Dome tussen Draconian en Sleep Token? Heb na consultatie bij de misses besloten met een grote snik In Flames te skippen voor Sleep token. Kan zomaar een van de absolute hoogtepunten worden en laatste keer in intieme setting. Bij zijn is meemaken? Dus laten we lekker met zijn alle daar voorin gaan staan!
Tussen Draconian en Sleep Token prima, maarrrrr ik sta daarna bij In Flames hoor ;)

Ik moet nog overleggen. Zijn groot in Flames fan maar om 17:00 in het licht twijfel ik. Zal dus aan het weer liggen. Als het bewolkt en donker is dan wordt het In Flames en bij zon iets anders.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Dat is inderdaad de indruk die ik altijd heb gekregen van de metal festivals waar ik ben geweest voorheen; Dynamo, Graspop, Waldroc, nooit last van vervelende mensen. En we hebben gisteren samen al een mooie planning gemaakt hoor, voor de optredens die we samen gaan doen. Maar er zijn ook band die zij willen zien en ik niet per se, dus dan ga ik maar eens kijken wat er verder te doen is 👍🏻
Welkom!
Ik ben ook 15jaar lang elk jaar met me vader en diens vrienden naar festivals gegaan. Variërend van Arrow Classic Rock tot kleinschalige deathmetal festivalletje in e.o.a. diepgelovig dorpje met meer kerken dan inwoners 😂 en de laatste jaren was het altijd FortaRock.

Helaas is hij er niet meer bij, maar de traditie wordt wel voorgezet!
Geniet vooral van die tijd samen!
En mocht het zo zijn dat je je verveeld, ken je altijd naar 2 dwazen in een zwarte kilt zoeken en je bij die groep van 5/6 NL Limburgers aansluiten met 2 vrouwen erin haha, maar met deze line-up is er geen tijd om je te vervelen 😎

Welkom!
Ik ben ook 15jaar lang elk jaar met me vader en diens vrienden naar festivals gegaan. Variërend van Arrow Classic Rock tot kleinschalige deathmetal festivalletje in e.o.a. diepgelovig dorpje met meer kerken dan inwoners 😂 en de laatste jaren was het altijd FortaRock.

Helaas is hij er niet meer bij, maar de traditie wordt wel voorgezet!
Geniet vooral van die tijd samen!
En mocht het zo zijn dat je je verveeld, ken je altijd naar 2 dwazen in een zwarte kilt zoeken en je bij die groep van 5/6 NL Limburgers aansluiten met 2 vrouwen erin haha, maar met deze line-up is er geen tijd om je te vervelen 😎
Dank alvast voor de uitnodiging, ik ga naar jullie uitkijken hahaha! Maar idd, met de planning die we nu hebben gemaakt hebben we niet eens tijd om te eten 🤣
wel mooi dat je 15 jaar met je vader op pad bent geweest, mooie herinneringen denk ik! Ik ben ook meerdere keren met mijn ouders geweest. Mijn eerste festival was Lowlands 1994 met mijn ouders en vrienden. Mooie tijd 😊

Grappig dat je een typefoutje maakt en dat dat uitgerekend resulteert in de band die na Draconian en Sleep Token in de Metal Dome staat ;-)

Dank alvast voor de uitnodiging, ik ga naar jullie uitkijken hahaha! Maar idd, met de planning die we nu hebben gemaakt hebben we niet eens tijd om te eten 🤣
wel mooi dat je 15 jaar met je vader op pad bent geweest, mooie herinneringen denk ik! Ik ben ook meerdere keren met mijn ouders geweest. Mijn eerste festival was Lowlands 1994 met mijn ouders en vrienden. Mooie tijd 😊
Zeker!
Dit jaar gaat de vrouw voor het eerst mee 😁 niet haar muziek, maar zij komt voor Johnny Depp, Disturbed, Amon Amarth en de gehele beleving vh festival 😎

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Nou, dat moest wel even bezinken, zeg! 😳
Inmiddels weer wat bijgelezen en de boel een beetje op een rijtje kunnen zetten...
En dat viel niet bepaald mee, maar toch ook weer wel.. 🫤

De Jupiler Stage en Metal Dome zijn zoals verwacht uitgebreid: beide hebben nu 8 optredens per dag, net als de Marquee (MD voorheen 7, JS vorig jaar 6, daarvoor 5). Dat zegt toch wel iets over de richting die GMM wil opgaan. Voor mij een positieve ontwikkeling, hoewel het vanzelfsprekend ook weer meer clashes met zich meebrengt.
Indeling van de diverse podia is vrij verrassend te noemen in veel gevallen, en wijkt nogal af van de traditionele indeling die we al jaren kennen.

Zoals verwacht veel pijnlijke clashes op donderdag (mijn drukste dag), met Ghost/My Dying Bride als absoluut dieptepunt. Met maar liefst 5 keiharde clashes spant deze dag voor mij gelijk de kroon..
Daarnaast nog zoals gevreesd GnR veel te lang (hoewel half uur korter dan vorige keer), en Ghost te kort én te vroeg. 😥

Ook de 'triple headliners' Machine Head, Gojira en Disturbed op vrijdag krijgen evenals Ghost maar een opvallend korte speeltijd toebedeeld.
Qua clashes valt de vrijdag dan wel relatief mee. Enige grote pijnpunt is nog wel Delain, die wegvalt tegen Amon Amarth (nog nooit gezien) en het begin van Disturbed. Heel jammer, had Delain wel graag gezien, gezien de doorstart van de band en nieuwe zangeres, alsmede de schaarste aan symphonic metal.

De zaterdag valt zelfs nog meer mee dan de vrijdag. Er zijn wel enkele clashes en kleine overlappingen, maar eigenlijk geen daarvan is onoverkomelijk.
Ook hier weer een opvallend korte show voor headliner Parkway Drive en schaduw-headliner Pantera.

Helaas wel weer enkele vervelende clashes op de zondag, waarvan 3 'harde'.
En de Lorna Shore / Chelsea Grin clash is gewoon ronduit bizar.. 😵‍💫
Ok, niet alle fans van Lorna Shore zullen tevens fan van Chelsea Grin zijn, maar omgekeerd zullen wel vrijwel alle fans van Chelsea Grin ook fan van Lorna Shore zijn (fanbase LS zal als gevolg van hype stukken groter zijn).
Maar dit verzin je toch niet (hoewel GMM ooit ook al eens HammerFall en Beast In Black liet overlappen)?
Je gaat toch ook niet Mötley Crüe in de Marquee laten spelen tegelijkertijd met Def Leppard?
DL en MC krijgen overigens wel de 'standaard' speeltijd voor headliners van 90 minuten (evenals Slipknot).
Opvallend echter dat ook hier weer 2 subheadliners een (bijna) even lange speeltijd krijgen als meerdere headliners van andere dagen.

Speeltijd langer dan 60 minuten:
  • Guns N' Roses - 180 min.
  • Def Leppard - 90 min.
  • Mötley Crüe - 90 min.
  • Slipknot - 90 min.
  • Parkway Drive - 80 min.
  • Disturbed - 75 min.
  • Ghost - 75 min.
  • Gojira - 75 min.
  • Hollywood Vampires - 75 min.
  • Machine Head - 75 min.
  • Pantera - 75 min.
  • Amon Amarth - 70 min.
  • Generation Sex - 70 min.
Puur afgaande op deze speeltijden zou je dus misschien wel kunnen zeggen dat de vrijdag (4), zaterdag (3) en zondag (4) meer dan 2 headliners hebben.

Natuurlijk mag ook het spoorboekje niet ontbreken (vet is must-see; prioriteit van links naar rechts, kan uiteraard nog veel veranderen na meer inluisteren):

DONDERDAG:
  • Molybaron > 1914 (1914 vorig jaar nog op Alcatraz gezien, en zullen vermoedelijk toch cancellen)
  • Beast In Black > End
  • Orbit Culture > Haken > Mammoth WVH (Haken zie ik waarschijnlijk nog op Midsummer Prog in Valkenburg een week later, en al eerder gezien in voorprogramma Devin Townsend)
  • stukje Spiritbox
  • Butcher Babies > Spiritbox
  • stukje Tom Morello
  • Epica > The Raven Age (kan nog veranderen; TRA vorig jaar als opener op Alcatraz gezien; Epica op Hellfest gezien, en ik zie ze ook nog in november op The Rock Circus, maar het blijft Epica..)
  • stukje Unearth > Papa Roach
  • Evergrey > Septicflesh (Septicflesh al meerdere keren gezien, Evergrey nog niet)
  • Arch Enemy
  • Symphony X > Motionless In White > Alter Bridge
  • stukje Motionless In White
  • Ghost > My Dying Bride (Ghost kan ik onmogelijk overslaan; MDB nog niet gezien, maar mogelijk ga ik nog naar Prophecy Fest in een grot in Duitsland in september, met naast MDB nog o.a. Amenra, Disillusion, Novembers Doom, en de exclusieve reünieshow van Agalloch!)
  • stukje Guns N'Roses
  • Cradle Of Filth > As I Lay Dying
  • stukje Carpenter Brut
  • laatste uurtje Guns N'Roses

VRIJDAG:
  • Blind Channel > Black Mirrors
  • Saltatio Mortis > Loathe > Thundermother
  • stukje Any Given Day
  • stukje Landmvrks > Crowbar
  • Fever 333 > Legion Of Doom
  • Heidevolk > Asking Alexandria
  • Airbourne > Palaye Royale
  • Finntroll
  • stukje The Amity Affliction > Hatebreed
  • Behemoth
  • Amon Amarth > Delain (Amon Amarth nog niet gezien, staat hoog op verlanglijstje; Delain wel eerder gezien, hoewel al wat jaartjes geleden)
  • Disturbed > Delain (restant Delain loont zich waarschijnlijk niet meer om nog naar toe te lopen)
  • Gojira > VV > Watain
  • Meshuggah > Machine Head
  • stukje Machine Head

ZATERDAG:
  • Vended
  • Noctem
  • stukje Heriot
  • Skindred
  • Antimatter > I Prevail
  • stukje The Ghost Inside
  • Draconian > Danko Jones
  • stukje Legion Of The Damned > Halestorm
  • In Flames > Sleep Token
  • stukje Architects
  • Soen
  • Rancid > Exodus
  • Sólstafir > Pantera > Less Than Jake
  • stukje Korpiklaani > Pantera
  • Parkway Drive > Fields Of The Nephilim > Life Of Agony > Testament (PD en FOTN beide nog niet gezien, maar kijk veruit het meest uit naar PD, en FOTN zie ik in augustus nog op W-Festival in Oostende)
  • Slipknot

ZONDAG:
  • Eclipse > Paledusk
  • Hippotraktor
  • Kissin' Dynamite
  • Elegant Weapons > Dieth > Stand Atlantic
  • stukje Skid Row
  • Bloodywood > Insomnium (kan nog veranderen; Bloodywood al meerdere keren gezien, maar blijft een favoriet van de misses)
  • stukje Deathstars
  • Lorna Shore > Avatar > Chelsea Grin (Avatar al meerdere keren gezien, LS pas één keer, vorig jaar op Summer Breeze, maar dat smaakte naar meer!; bovendien zie ik Avatar nog in november op The Rock Circus)
  • stukje Hellmut Lotti > Three Days Grace
  • Katatonia > Three Days Grace
  • stukje Generation Sex > Voivod
  • The Halo Effect
  • Coheed And Cambria > Eluveitie (Eluveitie al meerdere keren gezien, C&C nog niet)
  • stukje Eluveitie
  • stukje Mötley Crüe > Billy Talent > Monster Magnet > Kreator
  • Def Leppard

Top-10 ergste clashes:
  1. Ghost > My Dying Bride (do.)
  2. Amon Amarth + Disturbed > Delain (vr.)
  3. Bloodywood > Insomnium (zo.)
  4. Epica > The Raven Age (do.)
  5. Coheed And Cambria > Eluveitie (zo.)
  6. Evergrey > Septicflesh (do.)
  7. Lorna Shore > Avatar (zo.)
  8. Parkway Drive > Fields Of The Nephilim (za.)
  9. Orbit Culture > Haken (do.)
  10. Molybaron > 1914 (do.)

Pain level:
  1. donderdag (9/10) 😩
  2. zondag (7/10)
  3. vrijdag (5/10)
  4. zaterdag (3/10)
Ondanks alle clashes: zin in!! 😎🤘

Laatst bewerkt:
We gaan toch geen meeting plannen tijdens deze maestro?
Dat was @Koekdoos zijn suggestie en ik vond het wel een mooie. Het staat je uiteraard vrij om met een alternatief te komen, maar die donderdag zit nogal vol...

volgens mij was het plan ooit om naast die woensdag campingmeeting ook al de donderdag een meeting te doen zodat je elkaar het hele weekend nog kon tegenkomen.

Dus gooide maar meteen een voorstel de lucht in, zodat het niet weer tijdens iets als Europe wordt gepland :p

Heb die donderdag wel genoeg ruimte verder, dus andere momenten kan ook. Maar kans is groot dat dat dan weer tijdens Beast in Black is, waar verder nog vrijwel niemand bij wil zijn😅

volgens mij was het plan ooit om naast die woensdag campingmeeting ook al de donderdag een meeting te doen zodat je elkaar het hele weekend nog kon tegenkomen.

Dus gooide maar meteen een voorstel de lucht in, zodat het niet weer tijdens iets als Europe wordt gepland :p

Heb die donderdag wel genoeg ruimte verder, dus andere momenten kan ook. Maar kans is groot dat dat dan weer tijdens Beast in Black is, waar verder nog vrijwel niemand bij wil zijn😅
BiB ga ik niet missen :)

het laatste Savatage optreden is uit 2015 op Wacken. Zij sloten de 'True Metal stage' af en speelden, ja daar komt ie, van 21:45-00:00 uur. Die stage is inmiddels hernoemd, maar is vergelijkbaar met de Marquee (als ik dat mag stellen)
The True Metal Stage (now Harder stage) is Wackens main stage and therefore comparable with Graspops South Stage.

Also, the show in question was a special set featuring the Trans Siberian Orchestra and was played across both main stages, so like a show played on the North Stage and South Stage simultaneously.

Source: I was there, the show was awesome.

Savatage-TSO-Wacken-2015-Bild.jpg

De energie van crossfaith voor de mensen die er vorig jaar waren
Ah top dat is precies waar ik op hoopte, als die net zo goed live zijn als Crossfaith dan wordt dat een fantastische dag opener.
Nou, dat moest wel even bezinken, zeg! 😳
Inmiddels weer wat bijgelezen en de boel een beetje op een rijtje kunnen zetten...
En dat viel niet bepaald mee, maar toch ook weer wel.. 🫤

De Jupiler Stage en Metal Dome zijn zoals verwacht uitgebreid: beide hebben nu 8 optredens per dag, net als de Marquee (MD voorheen 7, JS vorig jaar 6, daarvoor 5). Dat zegt toch wel iets over de richting die GMM wil opgaan. Voor mij een positieve ontwikkeling, hoewel het vanzelfsprekend ook weer meer clashes met zich meebrengt.
Indeling van de diverse podia is vrij verrassend te noemen in veel gevallen, en wijkt nogal af van de traditionele indeling die we al jaren kennen.

Zoals verwacht veel pijnlijke clashes op donderdag (mijn drukste dag), met Ghost/My Dying Bride als absoluut dieptepunt. Met maar liefst 5 keiharde clashes spant deze dag voor mij gelijk de kroon..
Daarnaast nog zoals gevreesd GnR veel te lang (hoewel half uur korter dan vorige keer), en Ghost te kort én te vroeg. 😥

Ook de 'triple headliners' Machine Head, Gojira en Disturbed op vrijdag krijgen evenals Ghost maar een opvallend korte speeltijd toebedeeld.
Qua clashes valt de vrijdag dan wel relatief mee. Enige grote pijnpunt is nog wel Delain, die wegvalt tegen Amon Amarth (nog nooit gezien) en het begin van Disturbed. Heel jammer, had Delain wel graag gezien, gezien de doorstart van de band en nieuwe zangeres, alsmede de schaarste aan symphonic metal.

De zaterdag valt zelfs nog meer mee dan de vrijdag. Er zijn wel enkele clashes en kleine overlappingen, maar eigenlijk geen daarvan is onoverkomelijk.
Ook hier weer een opvallend korte show voor headliner Parkway Drive en schaduw-headliner Pantera.

Helaas wel weer enkele vervelende clashes op de zondag, waarvan 3 'harde'.
En de Lorna Shore / Chelsea Grin clash is gewoon ronduit bizar.. 😵‍💫
Ok, niet alle fans van Lorna Shore zullen tevens fan van Chelsea Grin zijn, maar omgekeerd zullen wel vrijwel alle fans van Chelsea Grin ook fan van Lorna Shore zijn (fanbase LS zal als gevolg van hype stukken groter zijn).
Maar dit verzin je toch niet (hoewel GMM ooit ook al eens HammerFall en Beast In Black liet overlappen)?
Je gaat toch ook niet Mötley Crüe in de Marquee laten spelen tegelijkertijd met Def Leppard?
DL en MC krijgen overigens wel de 'standaard' speeltijd voor headliners van 90 minuten (evenals Slipknot).
Opvallend echter dat ook hier weer 2 subheadliners een (bijna) even lange speeltijd krijgen als meerdere headliners van andere dagen.

Speeltijd langer dan 60 minuten:
  • Guns N' Roses - 180 min.
  • Def Leppard - 90 min.
  • Mötley Crüe - 90 min.
  • Slipknot - 90 min.
  • Disturbed - 75 min.
  • Ghost - 75 min.
  • Gojira - 75 min.
  • Hollywood Vampires - 75 min.
  • Machine Head - 75 min.
  • Pantera - 75 min.
  • Parkway Drive - 75 min.
  • Amon Amarth - 70 min.
  • Generation Sex - 70 min.
Puur afgaande op deze speeltijden zou je dus misschien wel kunnen zeggen dat de vrijdag (4), zaterdag (3) en zondag (4) meer dan 2 headliners hebben.

Natuurlijk mag ook het spoorboekje niet ontbreken (vet is must-see; prioriteit van links naar rechts, kan uiteraard nog veel veranderen na meer inluisteren):

DONDERDAG:
  • Molybaron > 1914 (1914 vorig jaar nog op Alcatraz gezien, en zullen vermoedelijk toch cancellen)
  • Beast In Black > End
  • Orbit Culture > Haken > Mammoth WVH (Haken zie ik waarschijnlijk nog op Midsummer Prog in Valkenburg een week later, en al eerder gezien in voorprogramma Devin Townsend)
  • stukje Spiritbox
  • Butcher Babies > Spiritbox
  • stukje Tom Morello
  • Epica > The Raven Age (kan nog veranderen; TRA vorig jaar als opener op Alcatraz gezien; Epica op Hellfest gezien, en ik zie ze ook nog in november op The Rock Circus, maar het blijft Epica..)
  • stukje Unearth > Papa Roach
  • Evergrey > Septicflesh (Septicflesh al meerdere keren gezien, Evergrey nog niet)
  • Arch Enemy
  • Symphony X > Motionless In White > Alter Bridge
  • Ghost > My Dying Bride (Ghost kan ik onmogelijk overslaan; MDB nog niet gezien, maar mogelijk ga ik nog naar Prophecy Fest in een grot in Duitsland in september, met naast MDB nog o.a. Amenra, Disillusion, Novembers Doom, en de exclusieve reünieshow van Agalloch!)
  • stukje Guns N'Roses
  • Cradle Of Filth > As I Lay Dying
  • stukje Carpenter Brut
  • laatste uurtje Guns N'Roses

VRIJDAG:
  • Blind Channel > Black Mirrors
  • Saltatio Mortis > Loathe > Thundermother
  • stukje Any Given Day
  • stukje Landmvrks > Crowbar
  • Fever 333 > Legion Of Doom
  • Heidevolk > Asking Alexandria
  • Airbourne > Palaye Royale
  • Finntroll
  • stukje The Amity Affliction > Hatebreed
  • Behemoth
  • Amon Amarth > Delain (Amon Amarth nog niet gezien, staat hoog op verlanglijstje; Delain wel eerder gezien, hoewel al wat jaartjes geleden)
  • Disturbed > Delain (restant Delain loont zich waarschijnlijk niet meer om nog naar toe te lopen)
  • Gojira > VV > Watain
  • Meshuggah > Machine Head

ZATERDAG:
  • Vended
  • Noctem
  • stukje Heriot
  • Skindred
  • Antimatter > I Prevail
  • stukje The Ghost Inside
  • Draconian > Danko Jones
  • stukje Legion Of The Damned > Halestorm
  • In Flames > Sleep Token
  • stukje Architects
  • Soen
  • Rancid > Exodus
  • Sólstafir > Pantera > Less Than Jake
  • stukje Korpiklaani > Pantera
  • Parkway Drive > Fields Of The Nephilim > Life Of Agony > Testament (PD en FOTN beide nog niet gezien, maar kijk veruit het meest uit naar PD, en FOTN zie ik in augustus nog op W-Festival in Oostende)
  • Slipknot

ZONDAG:
  • Eclipse > Paledusk
  • Hippotraktor
  • Kissin' Dynamite
  • Elegant Weapons > Dieth > Stand Atlantic
  • stukje Skid Row
  • Bloodywood > Insomnium (kan nog veranderen; Bloodywood al meerdere keren gezien, maar blijft een favoriet van de misses)
  • stukje Deathstars
  • Lorna Shore > Avatar > Chelsea Grin (Avatar al meerdere keren gezien, LS pas één keer, vorig jaar op Summer Breeze, maar dat smaakte naar meer!; bovendien zie ik Avatar nog in november op The Rock Circus)
  • stukje Hellmut Lotti > Three Days Grace
  • Katatonia > Three Days Grace
  • stukje Generation Sex > Voivod
  • The Halo Effect
  • Coheed And Cambria > Eluveitie (Eluveitie al meerdere keren gezien, C&C nog niet)
  • stukje Eluveitie
  • stukje Mötley Crüe > Billy Talent > Monster Magnet > Kreator
  • Def Leppard

Top-10 ergste clashes:
  1. Ghost > My Dying Bride (do.)
  2. Amon Amarth + Disturbed > Delain (vr.)
  3. Bloodywood > Insomnium (zo.)
  4. Epica > The Raven Age (do.)
  5. Coheed And Cambria > Eluveitie (zo.)
  6. Evergrey > Septicflesh (do.)
  7. Lorna Shore > Avatar (zo.)
  8. Parkway Drive > Fields Of The Nephilim (za.)
  9. Orbit Culture > Haken (do.)
  10. Molybaron > 1914 (do.)

Pain level:
  1. donderdag (9/10) 😩
  2. zondag (7/10)
  3. vrijdag (5/10)
  4. zaterdag (3/10)
Ondanks alle clashes: zin in!! 😎🤘
Mooie planning!

Kleine correctie, Parkway Drive krijgt 80 minuten. Wel apart dat die meer tijd krijgen dan Gojira, Machine Head en Ghost. Al is het maar 5 minuutjes. Mij zal je daar echter niet over horen klagen :) Al had ik liever gewoon 90min voor alle 8 de headliners gehad.

Valt me ook op dat GNR zo vroeg stopt. Zullen die geweigerd hebben om tot later te spelen, en dat Ghost daardoor zo vroeg speelt? 0:55 is een vroege eind tijd voor een GMM dag. Terwijl Slipknot vrolijk tot 01:30 doorgaat (dat zal ook wel gelijk de reden zijn dat Parkway Drive net iets meer speeltijd kon krijgen)

En jij gaat de eerst festivalshow van Machine Head in 10 jaar gewoon skippen? :eek:
The True Metal Stage (now Harder stage) is Wackens main stage and therefore comparable with Graspops South Stage.

Also, the show in question was a special set featuring the Trans Siberian Orchestra and was played across both main stages, so like a show played on the North Stage and South Stage simultaneously.

damn that sounds awesome
I also saw a show of Sabaton, I don't remember which festival it was. Hellfest/Wacken maybe?, where they were allowed to use both main stages. Pretty cool. Graspop could do something like that one day.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
damn that sounds awesome
I also saw a show of Sabaton, I don't remember which festival it was. Hellfest/Wacken maybe?, where they were allowed to use both main stages.
That was Wacken 2019. I'm not a big fan of Sabaton so I just watched a few songs from afar but damn - the production was impressive.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Bekijk bijlage 4681
Bedankt voor het ophelderen! Ben zelf nog nooit op Wacken geweest en die poster uit 2015 heeft mij op het verkeerde been gezet. Wat moet dat vet zijn geweest, lijkt mij echt geweldig zo'n constructie voor Graspop.
Nou @jamel , dan ga ik er toch wel in geloven dat als Savatage geboekt wordt het wel degelijk reëel is dat zij op de main stage mogen plaatsnemen als headliner.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Jamel

Beast in Black wil ik juist wel zien haha

• Leuk
Waarderingen: Paddy
That was Wacken 2019. I'm not a big fan of Sabaton so I just watched a few songs from afar but damn - the production was impressive.
Did you see the Parkway Drive set as well that year? That production looked pretty impressive as well on the video's that I've seen.

Users who are viewing this thread