Graspop Metal Meeting 2023

Vandaag was dus de dag!

Helaas door omstandigheden toch geen GMM dit jaar, na 7 edities aanwezigheid :'(

Maar hoe sterk is deze affiche nu!

Wat mij opvalt dit jaar: jupiler stage heeft toch een aantal enorm sterke namen zeg. MIW, AILD, .... Een podium dat ik normaalgezien voor 99% links liet liggen.

Jupiler Stage is een heel leuke stage, altijd goed voor paar verrassingen. Regelmatig wezen kijken omdat er op andere podia even niks voor mij was, en meerdere keren verrast door de bands en de sfeer op dat veldje. Vorig jaar nog helemaal bont en blauw uit de pit van Stick to your Guns gekomen (voor mij struikelde iemand, ik over hem, iemand over mij, etc.... maar het was het waard!).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel
Gooi ik ook even mijn eerste impressies erin van het tijdschema ook al loop ik alweer achter. Altijd spijtig dat Guns n Roses 3 uur krijgt en Machine Head/Gojira 75 minuten. Had het liever andersom gezien haha. Jammer dat the ghost inside redelijk vroeg staat, op een van de main stages..

Lorna Shore/Chelsea Grin clash slaat ook nergens op. Lorna Shore > Chelsea Grin. Met Tom Barber is het niveau wel weer stukken omhoog gegaan, maar na alle bagger die zij uitgebracht hebben na My Damnation, is de keuze toch makkelijk gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zo, heb ook even mijn clashfinder ingevuld voor de dagen waarop ik ga: https://clashfinder.com/s/graspop2023timetable/?user=InsaniTiny&
De enige echt vervelende clash voor mij is Three Days Grace met Helmut Lotti. Lotti lijkt me één groot feest, en heel uniek natuurlijk ook. Maar Three Days Grace is echt sinds mijn tienertijd al een favoriet... Ik moet nog gaan beslissen wat ik daar doe.

Carpenter Brut leek me ook heel interessant om naartoe te gaan, maar die zit echt midden tijdens GnR, dus die sla ik maar over.
Edit: Tenzij GnR inmiddels echt poep klinkt natuurlijk, dan ga ik met alle plezier een tent in. Ik heb nog vervelende herinneringen aan een optreden van Whitesnake waarbij de zanger werkelijk geen enkele noot raak zong...

Dus… meeting met Tom Morello op de achtergrond en dan die wall of death straf van iedereen inlossen tijdens Killing In The Name?
Hier ben ik helemaal voor! Afgezien van de wall of death dan, ik film jullie wel terwijl jullie los gaan :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Wauw, ik ga maar 1 dag en dan al zoveel clashes….

- Antimatter om mee te starten
- Halestorm (weinig fans hier….)
- Code Orange / Sleep Token (Geen idee nog)
- Dark Angel / Architects / Soen (Totaal geen idee nog)
- Rancid / Exodus (Ik neig naar Rancid)
- PanterA / Solstafir (Gaat PanterA worden)
- Parkway Drive / Life of Agony (Gaat PWD worden, LOA op 1 februari nog gezien. Wel heel jammer dit)
- Slipknot

Even kijken hoe laat we aankomen. Antimatter is echt een mustsee, dus ik wil er 14:30 absoluut zijn. Misschien eerder als ik eens geluisterd heb naar wat er vroeg speelt. Heriot hier al een paar keer voorbij zien komen. Mimi Barks? Skindred?

Succes allemaal!

- Parkway Drive / Life of Agony (Gaat PWD worden, LOA op 1 februari nog gezien. Wel heel jammer dit)
- Slipknot

Even kijken hoe laat we aankomen. Antimatter is echt een mustsee, dus ik wil er 14:30 absoluut zijn. Misschien eerder als ik eens geluisterd heb naar wat er vroeg speelt. Heriot hier al een paar keer voorbij zien komen. Mimi Barks? Skindred?

Succes allemaal!
Skindred is echt wel toffe meuk om de dag mee te beginnen :)

Maar idd Antimatter staat bij mij heel hoog op de must see lijst

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en @Marc

- Slipknot

Succes allemaal!
Mimi Barks moet je alleen heen gaan als je wilt lachen/huilen om hoe slecht het is, heb ik begrepen. Skindred daarentegen kan zeker een goede opwarmer zijn! Maar ik raad zelf vooral Noctem aan om mee te beginnen. Lijkt mij heel tof in ieder geval!

- Slipknot

Succes allemaal!
Skindred zoals andere mensen zeggen is een aanrader, maar ook Vended is een must see voor de Slipknot fan (familie van) :) moet je er alleen wel vroeg bij zijn

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Mimi Barks moet je alleen heen gaan als je wilt lachen/huilen om hoe slecht het is, heb ik begrepen. Skindred daarentegen kan zeker een goede opwarmer zijn! Maar ik raad zelf vooral Noctem aan om mee te beginnen. Lijkt mij heel tof in ieder geval!

Dit was niet de juiste aanpak, we wilden iemand erheen sturen om de review na afloop te kunnen schrijven toch?

Mimi barks begint om 12u20.

Als ik een fles wodka tegen dan kan atten, dan ga ik er naar toe.

Verslag zal na het festival volgen.

Wow, voor het hele weekend? Hoe heb je dat gedaan?! Ik haal op zondag altijd mn tent binnenste buiten om alle munten te zoeken haha
Dit vind ik oprecht skills, wat heb je dan gegeten/gedronken? Ik vond mezelf al knap met 40 munten voor 4 dagen haha.
Yes for the entire 2022 festival.
It's pretty simple, really: I don't drink alcohol and just went to the water stations instead of buying beer. It was way too hot to drink anyway.
But even if that weren't the case - the Camping Boneyard is pretty small compared to the Wacken Campground for example. Going to your tent and having a beer or a snack isn't that time-consuming.
I was on a bulking phase during the festival, so I brought around 20 cans of beef stew (800g each). Pretty enjoyable snack, doesn't even need to be cooked. Had 5 of those each day alongside some instant rice.
Easy.

Mimi Barks heb ik al van gezegd dat ik liever 3 keer in het centrum van een wall of Death ga staan

Users who are viewing this thread