Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.743
9.119
Huidige schatting van het programma:

Donderdag:
Beast in Black
Mammoth WVH

Twee uur vullen met een mix van de festival markt, signeren, Tom Morello en lekker eten

Epica

Twee uur vullen met een mix van randactiviteiten, Evergrey en lekker eten

Alter Bridge vs Motionless in White
Ghost
Guns N Roses

———

Zondag wordt de volledige mainstages met tussendoor een party met Helmut:

Opvulling met randactiviteiten en Eclipse, Kissin’ Dynamite en Elegant Weapons

Skid Row
Dirkschneider

Hellmut party

Opvulling wederom met oa Generation Sex

Hollywood Vampires
Mötley Crüe
Def Leppard
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
voor de liefhebbers :
Bad Wolves en Novelists hebben helaas hun komst naar GMM moeten annuleren. Ze worden vervangen door Blind Channel en Paledusk.

Komen de Classic rock / Coverbands / Metal moose (als dat nog is) dan later nog?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
I would hope so! Billy Talent playing the tiny Jupiler Stage feels like a bit of a security risk. This could be worse than Sum41 a few years ago...
Ik denk dat zij in Duitsland groter zijn dan in de Benelux, dus dat risico valt bij Graspop wel mee ten opzichte van als ze zoiets op Rock am Ring zouden doen ofzo. Is mijn inschatting. Maar het lijkt wel dat dat podium iets groter zal zijn dit jaar ja, zou anders niet weten waarom het opeens boven de Metal Dome staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.939
5.377
wie zal de eerste zijn die zen clashfinder in orde zet?
trouwens +blind channel en +paledusk zijn voor mij zowaar nog betere bands dan bad wolves en novelists
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH en MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Voor mij echt een prima tijdschema zo! Kan op elke dag een heel fijn programma samenstellen. Die vrijdagochtend is bijvoorbeeld echt ideaal heen en weer pendelen tussen Dome en Jup.
Ik heb hetzelfde! Enige echt pijnlijke clash is dat MDB dus volledig overlapt met Ghost. Daar baal ik echt enorm van, fuck GnR dat ze weer per se willen afsluiten ook, anders had ik gewoon tijdens de eerste helft van hun set lekker MDB kunnen zien en dan afsluiten met Ghost. Dat was een droom geweest. Ik had trouwens The Winery Dogs ook nog best graag willen zien, maar die vallen sowieso af tegenover Ghost/MDB, toch ook jammer.

Andere triple clash voor mij is zondag avond Kreator - Billy Talent - Monster Magnet, dat trekt me allemaal wel, maar dat wordt een keuze voor het moment. Niet iets waar ik wakker van lig.

Verder eigenlijk bijna geen noemenswaardige clashes voor mij, zeker op zaterdag valt dat me alles mee!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Voor mij echt een prima tijdschema zo! Kan op elke dag een heel fijn programma samenstellen. Die vrijdagochtend is bijvoorbeeld echt ideaal heen en weer pendelen tussen Dome en Jup.
Ik heb vrijdag tot 4 uur voorlopig rust, maar zal nu wel gerichter kunnen voorbereiden. Dat gat zal zich nog wel vullen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Ik heb hetzelfde! Enige echt pijnlijke clash is dat MDB dus volledig overlapt met Ghost. Daar baal ik echt enorm van, fuck GnR dat ze weer per se willen afsluiten ook, anders had ik gewoon tijdens de eerste helft van hun set lekker MDB kunnen zien en dan afsluiten met Ghost. Dat was een droom geweest. Ik had trouwens The Winery Dogs ook nog best graag willen zien, maar die vallen sowieso af tegenover Ghost/MDB, toch ook jammer.

Andere triple clash voor mij is zondag avond Kreator - Billy Talent - Monster Magnet, dat trekt me allemaal wel, maar dat wordt een keuze voor het moment. Niet iets waar ik wakker van lig.

Verder eigenlijk bijna geen noemenswaardige clashes voor mij, zeker op zaterdag valt dat me alles mee!
Ja dat is een rotclash om u tegen te zeggen. Die laat ik echt van het moment af hangen. Ghost in het donker had de keuze gemakkelijker gemaakt. Maar goed. Verder toch ook wel balen van Solstafir en Pantera. Die eerste kan betoverend worden op dat tijdstip in de Dome. Maar ja, Pantera is in het kader van uniciteit en jeugdsentiment voor mij ook een must. Dus ik neig naar de @Koekdoos methode.

Kreator in de Marquee tijdens Glamfest ben ik heel blij mee. Dat gaat een heerlijke afsluiter worden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Ja dat is een rotclash om u tegen te zeggen. Die laat ik echt van het moment af hangen. Ghost in het donker had de keuze gemakkelijker gemaakt. Maar goed. Verder toch ook wel balen van Solstafir en Pantera. Die eerste kan betoverend worden op dat tijdstip in de Dome. Maar ja, Pantera is in het kader van uniciteit en jeugdsentiment voor mij ook een must. Dus ik neig naar de @Koekdoos methode.

Kreator in de Marquee tijdens Glamfest ben ik heel blij mee. Dat gaat een heerlijke afsluiter worden.
Ja, die Solstafir - Pantera clash valt me ook nu pas op, jammer inderdaad. Maar op zich heb je als Solstafir afgelopen is nog een goed half uur Pantera over, voor mij persoonlijk is dat wel genoeg eigenlijk, wil ze zeker gezien hebben maar de gehele show zien is geen must voor mij.

Het valt me nu ook op dat direct daarvoor Soen en The Chats volledig overlappen. Ik ga sowieso naar Soen, maar wel jammer om The Chats te moeten missen dan, had me ook heel leuk geleken. I'm on smoko! So leave me alone :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.591
Ik ben hard aan het huilen hier hoor. Alter Bridge, Motionless in White en Symphony X tegelijk. Die laatste 2 echt must sees voor mij. Dagen staan vol met veel te veel clashes. Monster magnet of Billy Talent? Poe zeg. Hier moet ik ff rustig voor gaan zitten. Zegt overigens wel iets over de kwaliteit van de lineup. In Flames of Sleep Token?? Hoe kan een mens daartussem kiezen?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Ja, die Solstafir - Pantera clash valt me ook nu pas op, jammer inderdaad. Maar op zich heb je als Solstafir afgelopen is nog een goed half uur Pantera over, voor mij persoonlijk is dat wel genoeg eigenlijk, wil ze zeker gezien hebben maar de gehele show zien is geen must voor mij.

Het valt me nu ook op dat direct daarvoor Soen en The Chats volledig overlappen. Ik ga sowieso naar Soen, maar wel jammer om The Chats te moeten missen dan, had me ook heel leuk geleken. I'm on smoko! So leave me alone :)
Die zaterdag is voor ons wel briljant gedaan, he. Antimatter, Draconian, Sleep Token, Soen en Solstafir achter elkaar in de Dome en dan de avond afsluiten in het donker bij de MS met Parkway Drive en Slipknot. Magisch. Al weet ik niet helemaal zeker hoe jij over die laatste twee denkt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.889
8.894
Ik denk dat zij in Duitsland groter zijn dan in de Benelux, dus dat risico valt bij Graspop wel mee ten opzichte van als ze zoiets op Rock am Ring zouden doen ofzo. Is mijn inschatting. Maar het lijkt wel dat dat podium iets groter zal zijn dit jaar ja, zou anders niet weten waarom het opeens boven de Metal Dome staat.
Vorig jaar was de jupiler stage geupgrade en had ik wel echt het idee dat de capaciteit van die stage een stuk groter is dan die van de metal dome
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken