Graspop Metal Meeting 2023

gmm033

Randprogramma
20 nov 2018
101
191
Erg pijnlijke clash direct in het begin (tussen 1914 en Molybaron), verder geen grote problemen. Dat wordt een muntje opwerpen, want ik heb echt geen idee hoe ik anders een keuze moet maken...Ik ga bij wijze van spreken bijna hopen dat 1914 moet cancellen.😇

Het lijstje op de zaterdag in de Dome had ik zelf liever in de Marquee zien staan (meer ruimte waarschijnlijk), maar een kniesoor die daar over zeurt.

Ik vind Cradle een opvallende spot hebben boven My Dying Bride overigens. Niet dat het uitmaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Moet nog even kijken wat ik met Vended en Noctem in de ochtend ga doen. Lijkt me allebei gaaf om te zien, maar vanaf 14:45 tot 01:30 heb ik met dit schema amper rustmomenten.
Ik vind Noctem in de Marquee klinken als een hele fijne openingsact voor mij, hoop op een goeie pot black metal, ken ze verder niet maar heb er wel vertrouwen in. Verder kom ik zelf wel aan mn rustmomenten, want ik hoef tussen de Metal Dome optredens in eigenlijk vrij weinig te zien. Dus dan kan ik telkens even zitten, eten, of toch een ander bandje checken, allemaal op het gemakje terwijl de Metal Dome omgebouwd wordt. Of vooraan bij het podium blijven hangen als je ergens echt vooraan wilt staan natuurlijk :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.889
8.894
Je moet eens die gebraden kip met patatjes en appelmoes proberen, nondedju da was het beste ooit!
+ Die avond, als alles wat gezakt was, was ik niet kapot te krijgen :p
Zag er altijd wel goed uit, maar zag iedereen zo veel struggelen met zijn papieren vorkje en die kip dat ik het maar niet heb gehaald. was dat een beetje te doen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Erg pijnlijke clash direct in het begin (tussen 1914 en Molybaron), verder geen grote problemen. Dat wordt een muntje opwerpen, want ik heb echt geen idee hoe ik anders een keuze moet maken...Ik ga bij wijze van spreken bijna hopen dat 1914 moet cancellen.😇
Ik had een vergelijkbare situatie op BKS afgelopen jaar, een black midi - Spellling clash, daar wist ik ook echt niet wat ik moest kiezen. Helaas zei Spellling toen af, en heb ik black midi inmiddels al 2x gezien, maar haar nog niet. Toch ergens wel blij dat de keuze op het festival wel al voor mij gemaakt was, en ik in ieder geval zelf geen spijt van mijn keuze hoefde te voelen 🥲
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.743
9.119
Hoe ik het in de vriendengroep hoor zijn er heel veel belgen gehypet over dat Lotti verhaal, en iedereen wil er kost wat kost naar toe. Als Helmut sterk begint wordt het een gek feest met alleen maar meezing/brullers. Ik kijk er oprecht naar uit!

Als Deathstars is afgelopen om 17.00 dus meteen frontrow gaan, ik hoor het al
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Ik vind Noctem in de Marquee klinken als een hele fijne openingsact voor mij, hoop op een goeie pot black metal, ken ze verder niet maar heb er wel vertrouwen in. Verder kom ik zelf wel aan mn rustmomenten, want ik hoef tussen de Metal Dome optredens in eigenlijk vrij weinig te zien. Dus dan kan ik telkens even zitten, eten, of toch een ander bandje checken, allemaal op het gemakje terwijl de Metal Dome omgebouwd wordt. Of vooraan bij het podium blijven hangen als je ergens echt vooraan wilt staan natuurlijk :)
Ja, ik ga dat denk ik ook zo doen. Festileaks hoekje creëren in de Dome op zaterdag? Kan me zo voorstellen dat mensen als @nikita, @Joslittel en @duck dat vijfluik van prachtige muziek (of in elk geval een gedeelte ervan) niet aan zich voorbij laten gaan. :)

Zat net even naar de setlist van Pantera te kijken. Het meest interessante wat ze doen lijkt vooral in het tweede gedeelte te zitten. Dus wat ik denk ik ga doen is (een stuk van) Solstafir meepakken en dan de laatste drie kwartier van Pantera gaan kijken. Dat timed ook mooi, met het invallen van de duisternis buiten, waardoor de Panterashow nog beter tot zijn recht gaat komen.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Hmmm. Los van welke band juist tegenover welke band staat, vind ik dat er toch iets te vaak 4 bands gelijktijdig spelen, die limiet mag van mij wel op 3 liggen.

De kleinere podia kan je ook beter op elkaar afstemmen. Op donderdag begint dat nog mooi met Metal Dome en Marquee samen en Jupiler Stage daar min of meer netjes tussen, maar later op de avond schuift de Jupiler Stage steeds op tot ze alle 3 bijna gelijk optredens hebben, zonder dat daar echt een aanleiding voor lijkt te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Ja, ik ga dat denk ik ook zo doen. Festileaks hoekje creëren in de Dome op zaterdag? Kan me zo voorstellen dat mensen als @nikita, @Joslittel en @duck dat vijfluik van prachtige muziek (of in elk geval een gedeelte ervan) niet aan zich voorbij laten gaan. :)
Dat klinkt echt als een super leuk idee! Gaan we doen.
Zat net even naar de setlist van Pantera te kijken. Het meest interessante wat ze doen lijkt vooral in het tweede gedeelte te zitten. Dus wat ik denk ik ga doen is (een stuk van) Solstafir meepakken en dan de laatste drie kwartier van Pantera gaan kijken. Dat timed ook mooi, met het invallen van de duisternis buiten, waardoor de Panterashow nog beter tot zijn recht gaat komen.
Precies mijn plan ook ja, had al wel verwacht dat de Pantera setlist zo in elkaar zou zitten. En het invallen van de duisternis had ik nog niet eens bij stil gestaan, maakt dat het extra goed werkt inderdaad. Vermoed dat ik zelf niet bij Solstafir weg wil lopen, als het me zo gaat pakken als ik hoop. Maar dat zal op het moment blijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.591
Ja, ik ga dat denk ik ook zo doen. Festileaks hoekje creëren in de Dome op zaterdag? Kan me zo voorstellen dat mensen als @nikita, @Joslittel en @duck dat vijfluik van prachtige muziek (of in elk geval een gedeelte ervan) niet aan zich voorbij laten gaan. :)

Zat net even naar de setlist van Pantera te kijken. Het meest interessante wat ze doen lijkt vooral in het tweede gedeelte te zitten. Dus wat ik denk ik ga doen is (een stuk van) Solstafir meepakken en dan de laatste drie kwartier van Pantera gaan kijken. Dat timed ook mooi, met het invallen van de duisternis buiten, waardoor de Panterashow nog beter tot zijn recht gaat komen.
Draconian en Antimatter ben ik zonder enige twijfel bij! Ik denk ook bij Sleep Token omdat In Flames eigenlijk een best schrale plek krijgt met 50 minuten in de zon (en in december echt wen goede show van ze gezien in 013). Soen en Solstafir moet ik nog ff rustig over puzzelen. Hoe dan ik. Ben erbij! Neem jij paaltjes mee, neem ik rood lint mee om ons plekje af te bakenen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Draconian en Antimatter ben ik zonder enige twijfel bij! Ik denk ook bij Sleep Token omdat In Flames eigenlijk een best schrale plek krijgt met 50 minuten in de zon (en in december echt wen goede show van ze gezien in 013). Soen en Solstafir moet ik nog ff rustig over puzzelen. Hoe dan ik. Ben erbij! Neem jij paaltjes mee, neem ik rood lint mee om ons plekje af te bakenen
Haha, ik ga mijn best doen! Moeten we alleen nog iemand vinden die ons gedurende de dag van eten, bier en water wil voorzien. Vrijwilligers hiervoor kunnen zich bij mij melden via DM.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
119
239
* Machine Head amper 75 minuten is beschamend. Hadden op zijn minst 90 minuten moet krijgen
Erg jammer, maar ik denk dat dit bij de band zelf ligt, vanuit Graspop zou je toch ook zeggen dat ze minstens anderhalf uur willen als ze een band over laten vliegen.

Persoonlijk ben ik erg teleurgesteld in de clash As I Lay Dying en Carpenter Brut, twee erg verschillende bands die ik beide graag wou zijn.

Daarnaast In Flames / Sleep Token, lang geleden dat ik In Flames gezien heb, keek er erg naar uit, maar als ik moet kiezen dan Sleep Token, die zijn beter in vorm tegenwoordig.

Daarnaast erg verbaasd dat Rancid boven Architects staat, ken niks van die band en hoor er nooit iemand over, dacht dat ze voornamelijk 90s nostalgie bandje waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken