Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.912
Love kan hij qua stem nog goed hebben. Veel nummers van City helaas niet meer. Twee jaar geleden heeft hij een erg gave online lockdown sessie gedaan met alleen SYL nummers. Daarna gaf hij aan dat dit echt eenmalig was, aangezien zijn stembanden dit niet meer goed konden hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
521
De Duitse inzending voor Eurovisie dit jaar
Bij Graspop zal nu mss wel de interesse wat groter worden voor deze band
Ik denk het juist niet. Lordi werd toch juist nooit geboekt door hun passage bij hej-its-okej-tobeej-gay-vision.
Lordi lijkt mij een topband, maar ze zijn nooit geweest
 
  • Haha
Waarderingen: festivalryo

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Ik denk het juist niet. Lordi werd toch juist nooit geboekt door hun passage bij hej-its-okej-tobeej-gay-vision.
Lordi lijkt mij een topband, maar ze zijn nooit geweest
Bedacht ik me ook wel toen ik dat schreef maar soit ...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Love kan hij qua stem nog goed hebben. Veel nummers van City helaas niet meer. Twee jaar geleden heeft hij een erg gave online lockdown sessie gedaan met alleen SYL nummers. Daarna gaf hij aan dat dit echt eenmalig was, aangezien zijn stembanden dit niet meer goed konden hebben.
Gaf Devin ook niet aan dat hij eigenlijk niet weer terug wil naar SYL. Hij zat toen geestelijk in een bepaalde state of mind waar hij niet naar terug wil. Zoals ik het begreep is hij niet muzikaal maar vooral geestelijk niet meer in staat om terug te gaan naar de SYL beleving.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Oke Won. Want volgens mij hadden we hier juist gezegd dat we als metalheads juist heel openminded zijn. Dus ook naar het Songfestival. Als daar metalacts optreden is het toch alleen maar win win voor onze scène?
Misschien wel, misschien niet, geen idee. Ik weet niet. Ik ben niet de juiste persoon om daarover te beslissen. Ik weet wel dat Graspop rare beslissingen maakt. Avantasia is niet geschikt voor hun festival maar Combichrist dan wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.912
Gaf Devin ook niet aan dat hij eigenlijk niet weer terug wil naar SYL. Hij zat toen geestelijk in een bepaalde state of mind waar hij niet naar terug wil. Zoals ik het begreep is hij niet muzikaal maar vooral geestelijk niet meer in staat om terug te gaan naar de SYL beleving.
Klopt. Allebei. Vocaal gaat het niet goed meer, maar mentaal wil hij die periode (vooral ttv City) achter zich laten. Begrijpelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Dat hoofd is geweldig, haha!
Idd, zijn hoofd is gewoon geweldig, evenals het geklets tussendoor! :ROFLMAO:
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom er een 'taboe' rust op kletsen tussen nummers door.
Het lijkt soms wel alsof sommigen willen dat bands alleen maar muziek maken, en voor de rest hun bek moeten houden, want "daar zijn wij niet voor gekomen, en daar hebben wij de aandachtsspanne niet voor.."

Ik vind juist dat geklets een hele mooie, efficiënte manier om een band te scheppen tussen band en publiek, zeker met de nodige humor. Natuurlijk is er ook zoiets als teveel kletsen en ouwehoeren, maar daar kwam Devin wat mij betreft geen moment bij in de buurt..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Top! Volgend jaar wellicht op Graspop?
Lord of the Lost speelt in 013 op 1 november 2023.
Met Voyager zitten er toch 2 goede rock / metal bands bij Eurovisie die nog kans maken ook.

En voor de Electric Callboy fan zit Käärijä uit Finland er in die ook kans maakt om te winnen

Haha, misschien mag je het eigenlijk niet zeggen tussen 'echte' metalheads, maar dat Finse nummer vind ik eerlijk gezegd best wel goed en hilarisch naar Eurovisie maatstaven! :ROFLMAO:(y)
Mooi om te zien ook dat 'metalmuziek' het de laatste jaren steeds beter lijkt te doen in dat Eurovisie-bolwerk, gezien de resultaten van o.a. Lordi (2006 alweer) en Måneskin.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Één van mijn favoriete bands, Strapping Young Lad 🤘

Jammergenoeg nooit live kunnen zien.
Hij heeft vrijdag nog gewoon een nummer van Strapping Young Lad gespeeld, hoor.
Evenals een nummer van The Devin Townsend Band.
Op GMM afgelopen jaar 2 van SYL en 1 van TDTB, plus nog een nummer van Devin Townsend Project.
Wat maakt het nou in hemelsnaam uit onder welke naam hij optreedt?
De muziek is allemaal even goed! :)🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken