Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Kijk maar eens naar de zaterdag line up op de mainstage dan. Elk festival heeft wel wat oudjes op de programmering staan. Vond de opmerking vooral wat over de top om het volledige publiek ook meteen als vergane glorie weg te zetten. Sta je dan, nog onder de 30 en nu al vergaan.
was gewoon een grapje over de leeftijd van de bands van mijn kant, niet meer dan dat.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Paddy, ben je al naar een optreden van the prodigy geweest? Rond vergane glorie ga ik akkoord, dat vind ik ook van Metallica, maar van beiden niet live. Trouwens Graspop is het festival van de vergane glorieus, inclusief het publiek.
Ook goedemorgen, ff het complete GMM publiek komen bashen op de vroege ochtend....en ik maar denken dat "elfen" altijd in vrede kwamen??:unsure:

Btw, heb niks tegen The Prodigy, heb ze al vele male live gezien op o.a. Pinkpop, Roskilde, Werchter, Lowlands, HMH en RAR......✌️🤟
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Ook goedemorgen, ff het complete GMM publiek komen bashen op de vroege ochtend....en ik maar denken dat "elfen" altijd in vrede kwamen??:unsure:

Btw, heb niks tegen The Prodigy, heb ze al vele male live gezien op o.a. Pinkpop, Roskilde, Werchter, Lowlands, HMH en RAR......✌️🤟
Even wat plagen. Iedereen op Graspop is er altijd in vrede toch.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Ik denk dat het gewoon maar aantoont hoe groot de wens is om maar iets te hebben die buiten de normale lijst van headliners ligt. Zelf al is the Prodigy je ding niet, het is wel ergens spannend om eens iets anders te hebben.


Ik zou trouwens even blij zijn met bmth of the Prodigy.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en MarcoReusel

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Ook in de omgekeerde zin is eens iets anders goed om zieltjes te winnen, zolang het maar hard is / iets wat meeste hardrockers goed vinden. Ik heb Graspop ontdekt door faith no more. Lenny en Scorpions was goed meegenomen die dag. Wat een sfeer/gemoedelijkheid ten opzichte van de andere festivals en nu ben ik een habitue. Prodigy, Front242, Ministry (al geweest op Graspop) mistaan daarom niet, ook volgens mijn hardrockvrienden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Motley Crue heeft denk ik gewoon net als Kiss een die-hard fanbase. Heb er verder uiteraard niet zo veel verstand van dat ik het allemaal exact weet.

Def Leppard is gewoon een van de best verkopende glammetal artiesten, als ze al niet de bestverkopende zijn.
Als je de Amerikaanse albumsales erbij pakt, dan hebben ze 2 albums die als diamond staan (10x platinum en meer). Een GNR - Appetite for Destruction staat er nog boven en ook Bon Jovi - Slippery When Wet staat er net boven, maar verder is er geen glammetal in die lijst te bekennen (naast de Aerosmith - Greatest Hits, maar dat vind ik niet tellen). Natuurlijk AC/DC, Led Zeppelin en Van Halen staan er ook in, maar dat tel ik dan niet als glammetal mee en zelfs GNR is de vraag in hoeverre je dat als glammetal wil meetellen.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Is dat zo, ja?
Best wel vreemd dan, aangezien MC Amerikaans is en DL Brits, zou je toch eerder andersom verwachten?
Ik heb 20 jaar geleden een tijdje in Amerika gewoond en toen was Def Leppard toch veel groter. Rond Brits en Amerikaanse groepen, Led Zeppelin is ook populairder in Amerika dan in Europa dus ik dat daar geen staat op te maken is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Toch zeggen de "best verkopende albums" niet alles kwa populariteit . Als je bekijkt hoeveel het beluisterd wordt op bij voorbeeld spotify. En "tegenwoordig" kopen toch veel minder mensen albums en streamen zij des te meer.

Maarja misschien hebben zij inderdaad een grote fanbase die vaker luisteren ipv van meerdere mensen.

Klopt, maar ik heb nu gekeken naar de grote glammetal bands uit de jaren 80 uit die lijst.

Slippery When Wet werd Diamond gecertificeerd in 1995; de twee albums van Def Leppard in 1998 en 2004, Appetite for Destruction in 2008.
Spotify is opgericht in 2006.

Voor dat soort album klassiekers en bands van dat tijdperk is het toch een goede graadmeter.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Zeker! Was het niet Yonder trouwens? Maakt ook niks uit.
Helemaal gelijk! Dat was Yonder inderdaad.

Devin Townsend overtrof het overigens nog. Wat een avond! Kreeg Graspop vibes met de dag van Devin + Opeth vorig jaar.
Devin was inderdaad weer magisch en episch als altijd!
Ongelooflijk hoe die man een publiek kan boeien, niet alleen met zijn geweldige stem en muzikale talenten, maar ook zijn ongekende charisma, humor en positiviteit!
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Viendelijk publiek bij Devin, mensen die bewust naar achter of opzij stapten zodat ik meer kon zien met mijn korte benen :p
Qua publiek inderdaad haast het omgekeerde van afgelopen woensdag bij EC.
Geen geduw of gedrang, ook al was het ook hier heel druk, met name bij de bars.
Wij stonden eigenlijk nog heel vrij, links vooraan op de 2e rij, met alleen de hekhangers voor ons.
Mooi zicht, en ook heel goed geluid de hele avond!

Wel weer jammer dat er lomp hard door Deep Peace heen gepraat werd, maarja dat valt me vooral op omdat het een van mijn favoriete nummers is natuurlijk.
Tja, ze noemen dat niet voor niets ook de 'The Dutch Disease'...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Time to touch some grass, dat moet wel referen naar Graspop toch? kan niet anders :p
I Should Go Reaction GIF by Bounce
 

Paul!

Randprogramma
4 dec 2022
108
234
Wat mij betreft mogen ze The Hu ook nog wel op de donderdag of zondag ergens tussen proppen.
Ze spelen de vrijdag toch op Pinkpop dus kleine moeite om GMM bezoek te doen
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en InsaniTiny

Gebruikers die dit onderwerp bekijken