Graspop Metal Meeting 2023

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
236
431
Ik vind het wel vrij stom dat je dan elke keer opnieuw moet betalen voor de parking.
Ja dat is pas sinds vorig jaar. De jaren ervoor reed ik ook op en neer en betaalde je nooit. Dat was echt ideaal. Nu vind ik de inferno ook fijn omdat ik dan als er niets boeiends speelt even terug kan wandelen naar de tent ( vorig jaar festihut) om even te liggen zodat mijn rug het daarna weer eventjes aankan 😅
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
321
803
Ja dat 4x betalen voor parking als je een combi ticket hebt baalde ik ook wel van. Ik rijd ook altijd op en neer, dus dan komt er gewoon nog €60 aan parkeren bij. Het is wat het is..
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ja dat 4x betalen voor parking als je een combi ticket hebt baalde ik ook wel van. Ik rijd ook altijd op en neer, dus dan komt er gewoon nog €60 aan parkeren bij. Het is wat het is..
Ik vind dit zo oneerlijk, campinggasten die 4 dagen parkeren betalen 15 euro, en ik die 's nachts laat de parking af rijd en 's ochtends er weer op rijd (waardoor "mijn" parkeerplaats niet door iemand anders gebruikt kan/zal worden, net als de parkeerplaats van de campingganger) moet 45 euro meer betalen! Pure geldtrekkerij van Graspop :cry:
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ja dat is pas sinds vorig jaar. De jaren ervoor reed ik ook op en neer en betaalde je nooit. Dat was echt ideaal. Nu vind ik de inferno ook fijn omdat ik dan als er niets boeiends speelt even terug kan wandelen naar de tent ( vorig jaar festihut) om even te liggen zodat mijn rug het daarna weer eventjes aankan 😅

Voor mij moet het niet gratis, wil zeker betalen, maar dan wel maar 1 keer. Op Alcatraz kon je gewoon een parkeerticket voor het hele weekend kopen. Begrijp niet waarom het grote Graspop dat niet kan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Voor mij moet het niet gratis, wil zeker betalen, maar dan wel maar 1 keer. Op Alcatraz kon je gewoon een parkeerticket voor het hele weekend kopen. Begrijp niet waarom het grote Graspop dat niet kan.
Enerzijds is het gewoon een extra bron(netje) van inkomsten.
Anderzijds is het ergens ook het stimuleren om met het openbaar vervoer te komen en zo de toestroom wat in te perken. Het ontmoedigd toch al om binnen een straal van X-aantal km op-en-af te rijden aan een relatief goedkoop tarief.

We weten nooit hoe de afspraken eraan toe gaan achter de schermen. We kunnen wel bashen op de organisatie om zoiets het leven in te roepen maar misschien werd zoiets opgelegd als voorwaarden door de gemeente of zo. 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Zou het iets te maken kunnen hebben met het ontmoedigen van extra reisbewegingen? Duidelijk niet heel effectief zo te lezen, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie duurzaamheidspunten scoort als ze zeggen dat ze elke dag op en neer rijden ontmoedigen door die parkeerkosten elke keer opnieuw te rekenen. Waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar goed, ik sta zelf altijd gewoon het volle weekend op de camping dus ik heb makkelijk praten.

Iets anders wat ik me kan bedenken is dat ze wellicht zelf toch meer mankracht kwijt zijn aan het in goede banen leiden van al die extra in- en uitparkerende auto's elke dag. Dat de kosten van de parkeerkaart met namen gaan zitten in dat daar iemand moet staan om jou naar je plekje te wijzen en de drukte op de verschillende velden te monitoren. Dat zou wel verklaren waarom je elke keer dat je heen en weer rijdt opnieuw moet betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Gaaf!! Waar ga je ze zien? Staan dacht ik in Europa alleen op een handjevol festivals dit jaar? Ze spelen deze week nog een of breath and bone anniversary show in Australië, is m’n favoriete album. Maar net iets te ver weg..
Yup, heb ze op de planning staan voor Party.San in Duistland, Australië is me idd ook net iets te ver, wel gaaf die "Of Breath and Bone" anniversary show!
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: RubenJS en MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
321
803
Zou het iets te maken kunnen hebben met het ontmoedigen van extra reisbewegingen? Duidelijk niet heel effectief zo te lezen, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie duurzaamheidspunten scoort als ze zeggen dat ze elke dag op en neer rijden ontmoedigen door die parkeerkosten elke keer opnieuw te rekenen. Waar ik me persoonlijk wel in kan vinden, maar goed, ik sta zelf altijd gewoon het volle weekend op de camping dus ik heb makkelijk praten.

Iets anders wat ik me kan bedenken is dat ze wellicht zelf toch meer mankracht kwijt zijn aan het in goede banen leiden van al die extra in- en uitparkerende auto's elke dag. Dat de kosten van de parkeerkaart met namen gaan zitten in dat daar iemand moet staan om jou naar je plekje te wijzen en de drukte op de verschillende velden te monitoren. Dat zou wel verklaren waarom je elke keer dat je heen en weer rijdt opnieuw moet betalen.
Ik denk dat dit een beetje de gedachten erachter is inderdaad. Maar het is toch altijd gratis geweest? Vond het wel pittig dat ze van niks ineens naar 15 euro per auto per dag gingen. Ik zal sowieso altijd met de auto gaan, al zou het parkeren nog duurder worden. Ik drink geen alcohol dus lekker met m'n eigen auto elke dag hoor :D

Sowieso zijn ze met parkeren altijd wel erg strak geregeld, dat valt me elk jaar weer op. Bij andere festivals in bv NL, staat er een mannetje te wijzen naar de parking en dan is het 'zoek maar een plekkie'. Bij Graspop staat er zo 5-6 man op zo'n parking aanwijzingen te geven, tot je auto op de cm goed op zn plekje staat :')
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Waarom moet dat perse als headliner,kunnen toch net zoals The Offspring in de late namiddag,vroege avond ?
Of doen ze alleen maar festivals als ze headliner zijn ?
Offspring lijkt me vrij flexibel, heb die door de jaren op zowat elk groot en zelfs medium vlaams festival al op verschillende posities weten staan. Denk dat green day wat meer eisen heeft en waarschijnlijk ook stuk duurder zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Green Day had natuurlijk vorig jaar al hun eigen Hella Megatour met Fall out Boy en Weezer. Onder aan de streep zullen er dan wel wat meer dollars overblijven en ze kunnen dan wat meer eisen stellen bij de organisatoren lijkt mij zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Ik vind dit zo oneerlijk, campinggasten die 4 dagen parkeren betalen 15 euro, en ik die 's nachts laat de parking af rijd en 's ochtends er weer op rijd (waardoor "mijn" parkeerplaats niet door iemand anders gebruikt kan/zal worden, net als de parkeerplaats van de campingganger) moet 45 euro meer betalen! Pure geldtrekkerij van Graspop :cry:
1677145289738.png

Is inderdaad een pure poging om de het dag auto verkeer zoveel mogelijk te beperken. Ik denk deels ook voor de bewoners.
Opzich hebben ze gelijk, met 4/5 dagen op de kamping heb je met 4 personen toch wel wat gerief mee. De af en aan rijders hebben eigenlijk niet veel nodig, dus kunnen ze perfect met het openbaar vervoer gaan. (Al zou ik ook gewoon met de auto gaan)

Ze denken vooral aan het verkeer en de buurt bewoners, en mede door de werken vorig jaar in Dessel centrum moesten ze wel iets proberen. Vandaar de ontmoediging en de verhoogde prijzen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Kan iemand mij vertellen waar de pendelbussen vandaan vertrekken, en is daar dan wel parkeer gelegenheid?
Ik overweeg namelijk om de donderdag te gaan, en dan weer de zondag, en wil best gebruik maken van die pendelbussen.
Ik heb het dus niet over de bussen die hierboven genoemd worden, maar voorheen gingen er volgens mij bussen vanaf Mol?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Kan iemand mij vertellen waar de pendelbussen vandaan vertrekken, en is daar dan wel parkeer gelegenheid?
Ik overweeg namelijk om de donderdag te gaan, en dan weer de zondag, en wil best gebruik maken van die pendelbussen.
Ik heb het dus niet over de bussen die hierboven genoemd worden, maar voorheen gingen er volgens mij bussen vanaf Mol?
Correct, bussen gaan vanaf het treinstation Mol, en misschien ook nog vanaf een ander treinstation in de omgeving? Denk niet dat daar de parkeergelegenheid is om massaal de auto daar te zetten, is de bedoeling dat je daar dan met de trein naartoe gaat natuurlijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Bekijk bijlage 4132

Is inderdaad een pure poging om de het dag auto verkeer zoveel mogelijk te beperken. Ik denk deels ook voor de bewoners.
Opzich hebben ze gelijk, met 4/5 dagen op de kamping heb je met 4 personen toch wel wat gerief mee. De af en aan rijders hebben eigenlijk niet veel nodig, dus kunnen ze perfect met het openbaar vervoer gaan. (Al zou ik ook gewoon met de auto gaan)

Ze denken vooral aan het verkeer en de buurt bewoners, en mede door de werken vorig jaar in Dessel centrum moesten ze wel iets proberen. Vandaar de ontmoediging en de verhoogde prijzen.
Ja dat snap ik, alleen heel praktisch, met de trein kom ik niet meer thuis 's nachts :LOL: Die rijden niet meer na de laatste artiest, en om heel eerlijk te zijn durf ik echt niet te vertrouwen op internationale treinen om thuis te komen. (En ik doe er 2 uur langer over met het ov)

Ik reis bewust van en naar werk altijd met de trein, maar Graspop (en de lokale overheid daar) moeten toch wel begrijpen dat het ov gewoonweg geen optie is voor heen en weer reizigers. Geloof me, als het zou kunnen zou ik het doen hoor!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken