Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.513
6.349
Disturbed speelt op de vrijdag van Graspop.
Maar dit betekend dan dat we wachten op een band die nog niet als headliner aangekondigd is ergens?
https://www.graspop.be/nl/bands/disturbed
Precies, Disturbed is al bevestigd, voor de enige dag die nog geen headliner heeft, dus als het niet lukt om de beoogde headliner te boeken dan kan de organisatie hen doorschuiven naar die positie. Een band die nog nergens is aangekondigd lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dat gaf nikita ook al aan dacht ik maar ik kan het weer mis hebben haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

azi10

Playlistbediener
13 jan 2023
9
3
Laatste keer op Werchter kwamen ze apart.
Begonnen gewoon op tijd, zang was goed, geen lange pauzes, gewoon een prima show toen.
Sinds het terug de 'originele' bezetting is, zijn de shows in orde.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
394
571
"
Ik hoop dat het niet nodig blijkt, maar als de planning verstoord wordt, is dat een noodoplossing.
Kan misschien ook verwijzen naar een band die er vorig jaar al stond als headliner en wel eens de neiging heeft om in te vallen... Ik denk dan vooral aan Sabaton of Volbeat.
De organisatie heeft inderdaad reeds gepost dat Sabaton er dit jaar niet zal staan, maar als er werkelijk iets misloopt, weet je maar nooit.

Disturbed doorschuiven vind ik ook wel een erg goede gok/mogelijkheid voor het geval dat er iets zou mislopen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
909
1.000
Dus geen exclusieve headliner, geen band die nog een tour aan te kondigen heeft.
Toch wel een klein probleem bij Graspop op dit moment en dan toch maar voor bmth gaan, of een band doorschuiven. Is dit de conclussie?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.566
7.455
Ik vond GnR in 2012 geweldig. Ik heb het hier al eens verteld, maar ik ging dat weekend in met de overtuiging dat Slash + Myles Kennedy op vrijdag me veel meer zou aanspreken dan Axl & Friends op zondag. Maar daar moest ik volmondig op terugkomen. Slash was vermakelijk, GnR een waar spektakelstuk. Heel erg van genoten toen. In 2018 vond ik het ook gaaf, maar dat kwam omdat dat het eerste jaar van de destijds onverwachte reünie was. Al vond ik die show wel een uur te lang duren, met veel teveel setlist opvullers. Dat is ook gelijk de reden waarom ik dit jaar van plan ben om in elk geval een gedeelte tijdens GnR elders te gaan kijken. Ik zie al een aantal hele mooie opties die mogelijk in de Marquee zullen staan. En dan kan ik altijd nog de laatste 45 minuten van GnR meepakken.

Tuurlijk, er is al genoeg gezegd over de stem van Axl. Die is niet geweldig meer en zal er met de jaren ook niet meer op vooruitgaan. Maar het is wel gewoon een serieus vette rockband, met een aantal fantastische nummers en een gave productie. Qua streams, verkochte albums, hits en recent verkochte kaarten (sold-outshow in Stadspark Groningen 2022) overduidelijk en verdiend aan de bovenkant van het segment wat Graspop aan zich kan binden. Zegt ook wel iets dat ze op de Corona-editie van Pinkpop stonden, maar Mojo ze nu voor een apart concert in Landgraaf á 108 euro per ticket boekt. Al met al een knappe boeking, waar heel veel mensen van gaan genieten. En excuse my English, maar een ieder die roept dat dit een slechte booking voor Graspop is, die slaat volgens mij de plank behoorlijk mis.
 

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
In de laatste poster van Download is Seether opeens verdwenen trouwens. Download bevestigt ook via Instagram dat ze er niet zullen staan. Hopelijk is het iets bijv. visum/Brexit gerelateerd en komen ze nog wel naar Dessel.
 

Paul!

Randprogramma
4 dec 2022
104
219
Ik vond het de vorige keer op Graspop alleszins goed uit te houden hoor. Het klinkt echt niet fantastisch meer maar het was ook niet zo slecht dat het voor mij storend werd. Ik heb met die show mijn portie wel gehad en zal deze keer waarschijnlijk elders op het terrein te vinden zijn, maar ik hoop op een mooie ervaring voor jullie
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.706
3.486
Hahaha, mooie gokjes allemaal, hoewel die gok van Jamel misschien eerder horror is dan mooi, maar bon, dat blijft mijn persoonlijke mening.
Als ze zoiets zouden doen, moet er toch écht genoeg geld over blijven voor Porcupine Tree in de marquee, nee?! 😄

Ik weet zelf ook absoluut niet wie er vrijdag als headliner zal staan, kan staan, maar ondertussen zitten we toch weer wat pagina's dichter tegen ons nieuwe doel #GMM1000!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
878
2.593
#GMM1000 zou wel episch zijn. Zeker gezien we nu al ruimschoots aan een record zitten!

Wat dat betreft is t hopen dat de laatste headliner wat later bekend gemaakt wordt 🙈
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.706
3.486
Ja, op TW Classic was het gewoon meer dan prima in orde!
Vond ik toen ook. En op Graspop heb ik me de laatste keer ook prima geamuseerd, al zakt de show met momenten inderdaad een beetje in elkaar.
Minder covers zou al een half uur tot 3 kwartier opleveren.
En als Axl's stem je stoort, wil dat gewoon zeggen dat je zelf niet luid genoeg aan't zingen bent!

Ik ga deze keer mogelijk wel bekijken hoe de setlist eruit ziet en het tijdschema van de andere podia en op die manier bepalen welke stukken ik ga zien. Estranged valt helaas altijd nogal in het midden...
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.604
Hahaha, mooie gokjes allemaal, hoewel die gok van Jamel misschien eerder horror is dan mooi, maar bon, dat blijft mijn persoonlijke mening.
Als ze zoiets zouden doen, moet er toch écht genoeg geld over blijven voor Porcupine Tree in de marquee, nee?! 😄

Ik weet zelf ook absoluut niet wie er vrijdag als headliner zal staan, kan staan, maar ondertussen zitten we toch weer wat pagina's dichter tegen ons nieuwe doel #GMM1000!
Normaal is het niet echt een verrassing, die headliner. Maar goed, aankondiging die gepland stond in december is ook niet kunnen doorgaan, geen idee waarom.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.437
8.020
Normaal is het niet echt een verrassing, die headliner. Maar goed, aankondiging die gepland stond in december is ook niet kunnen doorgaan, geen idee waarom.
dus die headliner die in december aangekondigd ging worden ging niet over GNR?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.433
11.332
@Joslittel , zeg het hem eens.
Ja verdomme, breek me de bek niet open. Had me voorgenomen om dit keer niet te ranten over GnR op Sweden Rock. Maar toch één keer: die idioten hebben het nog steeds in zich om het publiek voor lul te laten staan wachten. Dus nee, het is niet alleen maar koek en ei na de reünie. Ik ga er vanuit dat de organisatie goede afspraken heeft gemaakt. Elke 5 minuten te laat beginnen is 25k minder loon.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.703
My attempt at a semi-realistic Clashfinder with all the leaks and rumours:


The Sunday is very hard to predict, I think. I wasn't quite sure if the "Porcupine Tree"/"Lamb Of God" slot would be the Marquee head or a sub-slot on the main stage, so I went with the latter for now :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken