Zoals eerder gezegd kunnen we als het goed is nog zo'n (give or take) 23 namen verwachten, waaronder 2 headliners.
Buiten de headliners verwacht ik echter geen hele grote namen meer, hoewel er altijd nog wel een mooie verrassing in de laatste worp kan zitten (zoals Ghost in 2018).
Voor de rest zal het wel voornamelijk om opvulling van Metal Dome, Marquee en (vroege) Main Stages gaan.
Qua genres verwacht ik dan met name nog wel wat black, power, symphonic, stoner, sludge, want die genres zijn nog wat karig.
De Jupiler Stage zal wel grotendeels gevuld zijn lijkt me met al die metalcore, hardcore en punk (bijelkaar zijn dat er op papier al zo'n 32, terwijl er maar 24 plekken op de JS te vergeven zijn).
Ook death is al aardig goed vertegenwoordigd (zeker vergeleken met black).
Waar het ook nog opvallend aan ontbreekt zijn Belgische bands, tot nu toe pas 3 (Black Mirrors, Cyclone en Hippotraktor).
Zelfs Nederland doet het dan beter met 4 bands, hoewel er ook daarvan nog wel een paar bij mogen.
Ik verwacht dan ook nog wel wat Belgische (en Nederlandse) namen in de laatste worp, in ieder geval de traditionele 3 door Red Bull gekozen bands in de Metal Dome op donderdag.
Mooie Belgische namen zouden voor mij zijn:
Aktarum (eerder gezien op Durbuy 2021)
Dyscordia (Alcatraz 2021)
Psychonaut (Durbuy 2021)
Thurisaz (Alcatraz 2021)
Wolvennest (in mei op Durbuy 2023)
En Nederlandse:
Carach Angren (niet eerder gezien)
Rudeboy plays Urban Dance Squad (jeugdsentiment, Pinkpop 1994)
Scarlet Stories (Castlefest 2019)