Graspop Metal Meeting 2023

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
95
175
Exactly. I like all three, but cancelling Pantera because they're problematic and announcing Steel Panther and 5FDP two days later is ridiculously stupid. Not because I think they're bad or sexist or whatever but because they just got rid of one controversial topic only to introduce two more. I'm sure the feminists and Antifa guys on Instagram that wanted Pantera to go will be delighted to hear songs like Critter or Asian Hooker. Not to mention 5FDPs video for Living The Dream.

Making sexist songs or having terrible American right wing political ideas is still not the same as doing a hitler salute and screaming white power. Especially in Germany, they are very strict about banning anything nazi related.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
helloween heeft ook div. festivals al staat. maar of die headliner kunnen zijn op graspop ? denk eerder sub of marquee afsluiter, maar laat maar komen !
Je zegt het zelf al: zullen zeker geen headliner zijn.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik ze ook helemaal niet op GMM.

Om de een of andere reden lijkt GMM het niet zo op Duitse power metal bands te hebben, met uitzondering van Powerwolf.
Het is al een tijdje tot hele tijd geleden dat bands als Rage (2002), Blind Guardian (2009), Helloween (2013), Brainstorm (2013), Gamma Ray (2014), Primal Fear (2016), Grave Digger (2017) er stonden, en bands als Running Wild, Iron Savior, Orden Ogan, Freedom Call, Stormwarrior, Avantasia, Majesty, Rebellion hebben er zelfs nog nooit gestaan.
Ik zou dus maar niet te veel hopen op Helloween...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik zal jullie laten weten als dropkick vanavond nog iets lost maar ik vermoed eerder dat dit Lokerse feesten wordt
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Legion of the Damned komt net even mijn must-see lijstje in gedonderd zeg. Nederlandse band blijkbaar maar totaal aan mij voorbij gegaan, tot nu dus. Wel weer een potentiële clash op zaterdag erbij, dat is het enige nadeel haha.
 

TVS

Playlistbediener
8 dec 2022
5
7
FFDP maakt naast hun tour met Metallica nu ook optredens bekend op rock am ring & rock in park. Wellicht ook (weer) op Graspop donderdag of vrijdag?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
FFDP maakt naast hun tour met Metallica nu ook optredens bekend op rock am ring & rock in park. Wellicht ook (weer) op Graspop donderdag of vrijdag?
Ivan Moody did say "see you next year" when they played Graspop in 2022. Could just be about the European tour in general but who knows...
 
  • Leuk
Waarderingen: TVS en MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ja, denk jij dat ze deze kosten niet direct doorbelasten aan de consument en de marges hetzelfde zijn gebleven, al dan niet beter zijn geworden?
Marges in de horeca zijn toch echt niet super hoog hoor. Zoals iemand hierboven al aanhaalde. Veel van dit soort podia wordt gesubsidieerd. Dat is niet uit luxe of dat er overdreven veel winst wordt gemaakt.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
368
637
Helaas voor mij geen citizen op de jupiler stage dit jaar. Blijft voor m'n gevoel alleen nog movements over als echte knaller
Duimen maar..staan rond die periode voorlopig alleen in leeds dus zou moeten kunnen..😝
#citizen
#movements
#graspop23
 

Bijlagen

  • 20230125_200637.jpg
    20230125_200637.jpg
    201,4 KB · Weergaven: 13

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Helaas voor mij geen citizen op de jupiler stage dit jaar. Blijft voor m'n gevoel alleen nog movements over als echte knaller
Duimen maar..staan rond die periode voorlopig alleen in leeds dus zou moeten kunnen..😝
#citizen
#movements
#graspop23
Special guest Fiddlehead, is dat de frontman van Have Heart niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
FFDP maakt naast hun tour met Metallica nu ook optredens bekend op rock am ring & rock in park. Wellicht ook (weer) op Graspop donderdag of vrijdag?
Benieuwd hoe ze dit zouden verpakken.. (moest dit waar zijn). Het is niet dat hun optreden vorige zomer legendarisch was (laat staan headline-waardig) en het is geen opkomend talent bijvoorbeeld. Alsook de plotse promotie, je kunt ook moeilijk zeggen " doordat de rest niet beschikbaar was hebben we opnieuw.... ".
Aan de andere kant kreeg DL ook een serieuze promotie maar dat was in combo-boeking.

Nu, ik persoonlijk geloof er niet in, maar ik geloofde ook in Metallica dussss.... 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Inverso

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Zoals eerder gezegd kunnen we als het goed is nog zo'n (give or take) 23 namen verwachten, waaronder 2 headliners.

Buiten de headliners verwacht ik echter geen hele grote namen meer, hoewel er altijd nog wel een mooie verrassing in de laatste worp kan zitten (zoals Ghost in 2018).

Voor de rest zal het wel voornamelijk om opvulling van Metal Dome, Marquee en (vroege) Main Stages gaan.
Qua genres verwacht ik dan met name nog wel wat black, power, symphonic, stoner, sludge, want die genres zijn nog wat karig.
De Jupiler Stage zal wel grotendeels gevuld zijn lijkt me met al die metalcore, hardcore en punk (bijelkaar zijn dat er op papier al zo'n 32, terwijl er maar 24 plekken op de JS te vergeven zijn).
Ook death is al aardig goed vertegenwoordigd (zeker vergeleken met black).

Waar het ook nog opvallend aan ontbreekt zijn Belgische bands, tot nu toe pas 3 (Black Mirrors, Cyclone en Hippotraktor).
Zelfs Nederland doet het dan beter met 4 bands, hoewel er ook daarvan nog wel een paar bij mogen.
Ik verwacht dan ook nog wel wat Belgische (en Nederlandse) namen in de laatste worp, in ieder geval de traditionele 3 door Red Bull gekozen bands in de Metal Dome op donderdag.

Mooie Belgische namen zouden voor mij zijn:
Aktarum (eerder gezien op Durbuy 2021)
Dyscordia (Alcatraz 2021)
Psychonaut (Durbuy 2021)
Thurisaz (Alcatraz 2021)
Wolvennest (in mei op Durbuy 2023)

En Nederlandse:
Carach Angren (niet eerder gezien)
Rudeboy plays Urban Dance Squad (jeugdsentiment, Pinkpop 1994)
Scarlet Stories (Castlefest 2019)

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken