Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
ik zie Metallica gewoon nog komen, in hun aankondiging wordt download ook niet genoemd alleen hun eigen optredens geen festival, die komen echt niet voor 4 steden naar europa volgend jaar, Graspop, Hellfest, Rock am Ring, paar Scandinavische festivals, zo krijgen ze juni juli volle calender
Enige probleem is dat ze al in zweden spelen tijdens graspop...
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Enige probleem is dat ze al in zweden spelen tijdens graspop...
Ik gok dat ze donderdag naar graspop komen, en hun Crew al laten opbouwen in Zweden.
Kunnen ze perfect in de vooravond een alternatieve set spelen, dan de vlieger op naar Zweden.

Dromen mag he :p

EDIT : Optie 2 Camping inferno etc. is ineens al van Woensdag open. Ze spelen op Woensdag avond hun set op Graspop, met nog een bijkomende dagticket verkoop. Metallica alleen. Zo spelen ze geen 2 dagen na elkaar in 2 landen en hebben ze tijd genoeg om naar Zweden af te zakken!

Van metallica naar soad naar GNR/kiss.
Het is een trieste bedoening vandaag op het graspop forum
Toch weeral veel pagina’s bijgepraat!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
ik zie Metallica gewoon nog komen, in hun aankondiging wordt download ook niet genoemd alleen hun eigen optredens geen festival, die komen echt niet voor 4 steden naar europa volgend jaar, Graspop, Hellfest, Rock am Ring, paar Scandinavische festivals, zo krijgen ze juni juli volle calender

Its Over GIF
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Toch wel vreemd dat er pas 3 Belgische en 4 Nederlandse bands op de line-up staan.
Ter vergelijk: er staan er zelfs 5 uit Frankrijk, Canada en Australië.

Nu hebben er natuurlijk nooit heel veel Benelux-bands op GMM gestaan (de laatste jaren nochtans), en het zal nooit een Belgisch feestje worden à la Alcatraz, maar een beetje meer inbreng van 'eigen' bodem (ik reken NL ook maar gewoon mee) zou toch wel mogen.

In die categorie dacht ik laatst (getriggerd door nieuw Metallica-nummer Lux Aeterna) aan Nox Aeterna, melodic death metal uit Rotterdam.
Sympathiek bandje (volg ze een beetje op Facebook) die al sinds 2002 actief zijn, maar volgens mij nog nooit buiten de landsgrenzen hebben opgetreden.

Nieuwe single klinkt heel aardig:

Hee, bestaan die nog steeds joh? Heb daar met mijn toenmalige band weleens een podium mee gedeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik gok dat ze donderdag naar graspop komen, en hun Crew al laten opbouwen in Zweden.
Kunnen ze perfect in de vooravond een alternatieve set spelen, dan de vlieger op naar Zweden.

Dromen mag he :p


Toch weeral veel pagina’s bijgepraat!
Dromen mag uiteraard, maar wanneer heeft Metallica voor het laatst 2 dagen achter elkaar gespeeld? en nog in verschillende landen
zelfs als ze 2 shows in dezelfde venue spelen plannen die een rustdag er tussen.. die zijn te oud daarvoor
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
ik zie Metallica gewoon nog komen, in hun aankondiging wordt download ook niet genoemd alleen hun eigen optredens geen festival, die komen echt niet voor 4 steden naar europa volgend jaar, Graspop, Hellfest, Rock am Ring, paar Scandinavische festivals, zo krijgen ze juni juli volle calender
Download staat er gewoon tussen en is apart aangekondigd.
 
Laatst bewerkt:

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Dromen mag uiteraard, maar wanneer heeft Metallica voor het laatst 2 dagen achter elkaar gespeeld? en nog in verschillende landen
zelfs als ze 2 shows in dezelfde venue spelen plannen die een rustdag er tussen.. die zijn te oud daarvoor
EDIT : Optie 2 Camping inferno etc. is ineens al van Woensdag open. Ze spelen op Woensdag avond hun set op Graspop, met nog een bijkomende dagticket verkoop. Metallica alleen. Zo spelen ze geen 2 dagen na elkaar in 2 landen en hebben ze tijd genoeg om naar Zweden af te zakken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Sinds wanneer is dit forum van de Metallica-fanclub naar de AA geswitcht? 🤣
Als Alcohollica niet kan komen moeten we het maar over het drankgebruik van onze forum leden hebben heh ;)

Nee maar even voor de duidelijkheid, het ging mij in eerste plaats niet om het drankgebruik, ik lust er zelf ook wel een paar op zo'n festival dag. Wat ik stuitend vond was de wens om Gojira in het daglicht te zetten. Maar daar heeft geen van ons ook maar de geringste invloed op, dus zand erover @redbaron en proost op een mooi festival!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Dus, welke dag en hoe laat komt de GNR aankondiging? Wie doet een gok?

Is Ghost aangekondigd als headliner bij Copenhell? Vraag me af of die nog GNR zouden boeken, maar zou alleen op de zaterdag kunnen lijkt me.
Pinkpop en Hellfest zijn uitgesloten (copenhell ook?), misschien dan Graspop en Firenzerocks ofzo? waarom zitten er 5 festivals in hetzelfde weekend eigenlijk die allemaal deze bands boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Als Alcohollica niet kan komen moeten we het maar over het drankgebruik van onze forum leden hebben heh ;)

Nee maar even voor de duidelijkheid, het ging mij in eerste plaats niet om het drankgebruik, ik lust er zelf ook wel een paar op zo'n festival dag. Wat ik stuitend vond was de wens om Gojira in het daglicht te zetten. Maar daar heeft geen van ons ook maar de geringste invloed op, dus zand erover @redbaron en proost op een mooi festival!

En dat is ook niet gek. Wacken had Feuerschwanz ook pas om 1:30 staan volgens mij. Blind guardian op Hellfest ook zoiets toch? Dat zijn goddeloze tijden wanneer ik allang in mijn bedje hoop te liggen…
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Dus, welke dag en hoe laat komt de GNR aankondiging? Wie doet een gok?

Is Ghost aangekondigd als headliner bij Copenhell? Vraag me af of die nog GNR zouden boeken, maar zou alleen op de zaterdag kunnen lijkt me.
Pinkpop en Hellfest zijn uitgesloten (copenhell ook?), misschien dan Graspop en Firenzerocks ofzo? waarom zitten er 5 festivals in hetzelfde weekend eigenlijk die allemaal deze bands boeken.
Dinsdag om 10u
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Dan is het Sinterklaas,dus het zou wel eens kunnen dat ze dan headliner aankondigen.

Clawfinger op Reload festival is leuk,laat ze ook maar in Dessel spelen.
Guano Apes zou ik ook wel leuk vinden voor Jupiler Stage.
Guano Apes zijn live nog steeds dikke prima. Clawfinger dit jaar op Sweden Rock gezien en dat vond ik niet zo best meer. Dat soort boze rap/metal moet niet meer gespeeld worden door mannen in de 50 die eruit zien alsof ze uit kantoor komen. Opzich brachten ze het nog wel live maar was niet om aan te zien eigenlijk.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Dan is het Sinterklaas,dus het zou wel eens kunnen dat ze dan headliner aankondigen.

Clawfinger op Reload festival is leuk,laat ze ook maar in Dessel spelen.
Guano Apes zou ik ook wel leuk vinden voor Jupiler Stage.

Exact.

Er was een editie, ik denk 2018, waar ze op 6 december Volbeat als headliner aankondigden.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Wedstrijdje wie is de slechtste zanger!
Ozzy, Vince of Axl

Nee maar even serieus we gaan er met zijn allen van uit dat Ozzy zijn tour gecanceld is/wordt aangezien zijn gitarist al overlappende shows heeft met Pantera en het ook niet goed gesteld is met Ozzy zijn gezondheid
Mag ik Amy Lee ook nomineren als slechtste zangeres?
Dat niemand die vrouw ooit verteld heeft dat ze beter iets anders kan gaan doen met `r leven
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken