Graspop Metal Meeting 2023

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Even de dag door gelezen, vind je 't gek dat 't graspop forum zoveel meer pagina's heeft dan 't pinkpop en werchter forum 😆 Geen nieuws en wát een pagina' s door te spitten haha
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Enige aanwijzing voor mij is dat gnr de grotere band van de twee is en dat donderdag nog vrij mager bezet is. Maar dat is het ook. Als ze zelfs alletwee komen
Wat bedoel je met mager bezet? Dat er minder bands staan of kleinere bands?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.598
7.305
Wat bedoel je met mager bezet? Dat er minder bands staan of kleinere bands?

In ieder geval minder bands, dacht dat het 24 om 26 was of iets dergelijks. In ieder geval een verschil van twee is wat ik me kan herinneren.

Kleinere bands is misschien wel een interessant iets om te vergelijken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
In ieder geval minder bands, dacht dat het 24 om 26 was of iets dergelijks.
Klopt, maar in het voordeel van donderdag. Daar staan er 26. Maar 2 bands verschil lijkt me geen doorslaggevend argument in deze fase, zullen op beide dagen nog wel een paar bij komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
In ieder geval minder bands, dacht dat het 24 om 26 was of iets dergelijks. In ieder geval een verschil van twee is wat ik me kan herinneren.

Kleinere bands is misschien wel een interessant iets om te vergelijken.
dat laatste had ik al eens gedaan, zie hieronder:
Ik volg die gedachtegang ook niet helemaal, dat de vrijdag meer grote namen zou hebben dan de donderdag.

donderdag: Epica > Arch Enemy > Ghost > Headliner
vrijdag: Amon Amarth > Gojira > Disturbed > Headliner

Disturbed is misschien wat groter dan epica of arch enemy, maar Ghost lijkt me dan weer groter dan Gojira. ik zie het grote verschil niet zo waar men het hier over heeft?
zie dus niet echt in waarom mensen zeggen dat de donderdag mager bezet is vergeleken met de vrijdag. vandaar mijn vraag hierboven.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
dat laatste had ik al eens gedaan, zie hieronder:

zie dus niet echt in waarom mensen zeggen dat de donderdag mager bezet is vergeleken met de vrijdag. vandaar mijn vraag hierboven.
Ik denk vooral de namen daaronder. Op vrijdag heb je meer grote namen voor overdag de main heb ik het gevoel
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Mager is misschien niet het goede woord . Minder top-heavy dan de vrijdag alleszins
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.624
zie dus niet echt in waarom mensen zeggen dat de donderdag mager bezet is vergeleken met de vrijdag. vandaar mijn vraag hierboven.
Nou ja, we weten natuurlijk al dat Ghost op de donderdag staat. En wellicht dat er aanwijzingen zijn dat Fear Factory op de vrijdag gaat spelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ik vind Kiss beter passen bij Ghost in ieder geval.
over het algemeen passen de headliners niet echt bij elkaar toch?
op de zondag wel omdat die 2 een coheadline tour doen.
je zou kunnen zeggen dat parkway drive en slipknot bij elkaar passen omdat het wat harder is maar blijven wel 2 totaal verschillende genres.
Dit jaar bijvoorbeeld Aerosmith en Deftones, Scorpions en Within Temptation, Iron Maiden en Volbeat, Judas Priest en Korn. Zie bij geen van deze combinaties echt een connectie tussen de 2 headliners. zou daar niet te veel achter zoeken.
Nou ja, we weten natuurlijk al dat Ghost op de donderdag staat. En wellicht dat er aanwijzingen zijn dat Fear Factory op de vrijdag gaat spelen?
ja oke die gedachtegang kan ik wel volgen inderdaad.

persoonijk blijf ik toch wel hopen op een wat jongere laatste headliner zoals evanescence, bmth en vooral op avenged sevenfold. hoop echt dat die laatste even wakker wordt uit de winterslaap en een tour aankondigd. als we dan toch nog GNR en Kiss krijgen hebben ze alsnog 4 bejaarde headliners weten te boeken van de 8 headliners terwijl we van tevoren allemaal dachten dat er minder 'oude rockbands' gingen touren dit jaar. maar goed blijft wel een mooie line up wat er ook bij komt.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Piet en Jamel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Qua (middel)grote namen donderdag en vrijdag.
Do: Ghost, Arch Enemy, Cradle of Filth, Epica, papa Roach
Vr: Disturbed, Amon Amarth, Behemoth, Gojira, Hatebreed, Messuggah.

Snap ik de opmerkingen wel..Disturbed en Amon Amarth zouden allebei boven Ghost kunnen staan. Arch Enemy en COF wisselen elkaar af de laatste tijd. Arch enemy is populairder dan COF.
Gojira en Behemoth zitten ook in de lift en winnen het aan populariteit, al denk ik dat Gojira en Arch Enemy vrij gelijk opgaan.
Ik denk dat Hatebreed en Messuggah het ook winnen van PR en Epica. Epica en Messuggah zitten allebei in de lift, maar allebei niet echt top of the Bill. Pr en Hatebreed zijn allebei wat ingezakt, pr wat meer dan Hatebreed.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
over het algemeen passen de headliners niet echt bij elkaar toch?
Men kan headliners wel of niet bij elkaar vinden passen, dat maakt uiteindelijk niks uit.
Het is puur beschikbaarheid. Als Kiss op donderdag vrij is en niet op vrijdag.. tja...dan gaan ze niet een andere headliner regelen omdat "het niet bij elkaar past".
Sommige denken ook dat er bewust gekozen wordt voor een combi jong en oud...het gaat puur om bezoekersaantallen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Qua (middel)grote namen donderdag en vrijdag.
Do: Ghost, Arch Enemy, Cradle of Filth, Epica, papa Roach
Vr: Disturbed, Amon Amarth, Behemoth, Gojira, Hatebreed, Messuggah.

Snap ik de opmerkingen wel..Disturbed en Amon Amarth zouden allebei boven Ghost kunnen staan. Arch Enemy en COF wisselen elkaar af de laatste tijd. Arch enemy is populairder dan COF.
Gojira en Behemoth zitten ook in de lift en winnen het aan populariteit, al denk ik dat Gojira en Arch Enemy vrij gelijk opgaan.
Ik denk dat Hatebreed en Messuggah het ook winnen van PR en Epica. Epica en Messuggah zitten allebei in de lift, maar allebei niet echt top of the Bill. Pr en Hatebreed zijn allebei wat ingezakt, pr wat meer dan Hatebreed.
Ghost is een band die bij het brede publiek heel hoog scoort. Dat speelt ook mee in het opmaken van een tijd schema. Hoe meer succes een band heeft, hoe langer je erop moet wachten, hoe langer hun fans blijven op de weide én centen opdoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Qua (middel)grote namen donderdag en vrijdag.
Do: Ghost, Arch Enemy, Cradle of Filth, Epica, papa Roach
Vr: Disturbed, Amon Amarth, Behemoth, Gojira, Hatebreed, Messuggah.

Snap ik de opmerkingen wel..Disturbed en Amon Amarth zouden allebei boven Ghost kunnen staan. Arch Enemy en COF wisselen elkaar af de laatste tijd. Arch enemy is populairder dan COF.
Gojira en Behemoth zitten ook in de lift en winnen het aan populariteit, al denk ik dat Gojira en Arch Enemy vrij gelijk opgaan.
Ik denk dat Hatebreed en Messuggah het ook winnen van PR en Epica. Epica en Messuggah zitten allebei in de lift, maar allebei niet echt top of the Bill. Pr en Hatebreed zijn allebei wat ingezakt, pr wat meer dan Hatebreed.
je kan Ghost niet leuk vinden (ik ben ook geen fan) maar die band verkoopt meer tickets dan iedere band die op de vrijdag staat.
Papa Roach doet het denk ik ook erg goed bij het mainstream publiek en zal meer publiek lokken dan bijvoorbeeld hatebreed of meshuggah gok ik
arch enemy en amon amarth lijken me vrij gelijk aan elkaar, of onderschat ik amon amarth dan?
denk verder ook dat je epica flink onderschat. die hebben net vorig jaar alcatraz succesvol geheadlined en zullen een groter publiek hebben dan je denkt

blijft natuurlijk een hoop gokken, maar lijkt er voor mij op dat de dagen aardig aan elkaar gewaagd zijn qua grootte van de bovenste bands.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
885
979
Epica zijn de laatste paar jaar gegroeid.
Hatebreed is zo weer een band die iedereen al ontelbare keren heeft gezien. Als er niets anders intressant speelt zal ik wel gaan kijken, maar er zal wel iets anders spelen. Ik denk dat het bij veel metalheads wel zo zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken